Kartplanet II (vytrvalák) 2023 – Výsledky

Kartplanet 2023 vytrvalák

Moc peněz! Pokud nepracujete ve státní správě nebo v nějakém velkém korporátu, kde máte přidělené budgety, není toto problém, který musíte moc často řešit. Rozpočet KartRace 2023 byl koncipován na 10 závodů, avšak při kalendáři, který byl vytvářen tak trochu za pochodu (zejména díky limitacím ohledně závodů na 390) a který obsahoval dlouhou dobu pouze 9 závodů, by nám přeci jen na konci roku nějaké ty prostředky na účtu přebývaly. S ohledem na jistou fluktuaci týmů, to není žádoucí, a tak jsme museli vymyslet, kde jet desátý závod.

Možností nebylo moc: Hořovice zavřely (pokud máte nějaké info, co tam vyroste, sem s nimi! Já jsem zachytil pouze tento příspěvek), Cheb byl naplánován na začátek října, a tak se nám jako nejlepší varianta zdál závod v pražském Kartplanetu, kde jsme tento rok sezonu otevírali.

Normálně v Kartplanetu jezdíme dvojité spravedlivé sprinty, ale obecný nedostatek náhradních dílů logicky vede k menšímu počtu provozuschopných kár, a tak ani v Kartplanetu neměli pro naše závody k dispozici 16 kár. S formátem závodu to bylo trochu jako s výběrem okruhu – nic nového nebo neotřelého nás nenapadalo: 1) spravedlivé sprinty – s menším počtem kár; tento formát jsme již v Kartplanetu jeli, nebo 2) challenge – tento závod jsme jeli nedávno v Hodoníně, nebo 3) vytrvalák – ten jsme zase již měli naplánovaný na poslední závod v Plzni, kde si s formátem nemůžeme moc vymýšlet; druhou možností v Plzni jsou kvalifikace, ty jsou však svou nudou ještě otravnější než v Plzni přítomný oxid uhelnatý.

Jezdci tak netradičně dostali v online anketě na výběr, jaký formát chtějí v Kartplanetu jet, a z nabízených možností vybrali vytrvalák.

Takže vytrvalák! Err, a co to vlastně znamená? V minulých letech jsme měli sezony, kde polovina závodů byla tvořena vytrvaláky, ale s ohledem na nižší počet týmů jsme poslední dobou čím dál více preferovali akčnější spravedlivé sprinty. Vyšli jsme tedy z popisu v organizačním řádu a přidali, řekněme nadstavbu, ve formě kvalifikace a stanovení maximální a minimální délky stintu jezdce, neboť KartRace je šampionátem týmů a ne jezdců.

V závodní den nás ranní Kartplanet přivítal počasím a podmínkami, které se na konci října dají očekávat. Trať byla mokrá, sluníčko moc nesvítilo, a tak jsme nemohli očekávat rychlé oschnutí tratě. Kvalifikace se jela na mokru, první závod také, zlepšující se podmínky jsme zaznamenali ve druhém závodě a definitivní oschnutí tratě až v závodě třetím. Rozdíl v časech v průběhu dne byl značný a asi nikoho nepřekvapí, že jsme začínali na časech 1:08s a koncem závodu jsme jezdili „suchých“ 48s, tedy o celých 20 vteřin rychleji.

Závody probíhaly poměrně standardně, incidentů a obecně míra agrese byla podstatně nižší než při spravedlivých sprintech. Dá se říct, že pole se nám ve výsledcích rozdělilo na dvě poloviny s tím, že 4 týmy ve druhé polovině skončili s rozestupem pouhých 3 bodů a „horní“ týmy na 2.-4. místě měli mezi sebou také rozestup pouze tří bodů. Jen ten vítězný tým mi tuhle statistiku nějak kazí!

Na posledním místě skončili TGV Racing s 6 body, před nimi Red Šneks s 8 body, na šestém místě skončili Top Grip, a to jen z toho důvodu, že pátý First Gear měl lepší čas v posledním (a díky podmínkám nejrychlejším) závodě, když bodů měli díky stejným umístěním v závodech stejně, a to 9.

A jak dopadla první polovina startovního pole? Na čtvrtém místě skončil MishMash s 18 body, třetí byli Angry Birds s 19 body a druzí byli Sonici s 20 body. Z vítězství se radovali jezdci z týmu EMES, když přesvědčivě vyhráli s 28 body. Ani jejich vítězství však nestačilo odvrátit zisk šampionátu Sonikům, kteří byli v této sezoně k nezastavení, když vyhráli 5 závodů a v dalších třech skončili na druhém místě. Gratulujeme!

A na závěr takový malý epilog. Pamatujete si na pravidla ohledně délky stintů? Vymyslel jsem je úplně geniálně a vůbec toho nelituju! Stejně jako v Hodoníně, kde zábavu zaručilo pravidlo o zastavení u kuželů, se pravidlo o minimální/maximální délce stintu, stalo jablkem sváru hned při prvním závodu. Před závodem jsme si neřekli penalizaci za nedodržení maximálního/minimálního stintu a sportovní komisař rozhodl o penalizaci ve formě posunutí o 1 místo v daném závodě, to bez ohledu na rozestupy mezi týmy při konci závodu. Díky tomu tak první závod vyhrál EMES, když MishMash byl penalizován pro nedodržení minimální délky stintu, skončil na druhém místě a přišel o 2 body. No a víte, kolik bodů MishMashi chybělo na celkové 2. místo v závodě? Ano 2! ARGHH!

Výsledky týmy

Poř. Tým Body Výhry Kartrace.cz Poznámka
1 EMES Racing 28 2 10
2 Sonic Racing 20 1 8
3 Angry Birds 19 0 6
4 MishMash 18 0 5
5 First Gear 9 0 4 stejné pozice, lepší čas
6 Top Grip Racing 9 0 3
7 Red Šneks 8 0 2
8 TGV Racing 6 0 1

Kvalifikace

Poř. Tým Kára Nej. čas
1 MishMash 10 01:08.516
2 Angry Birds 8 01:08.598
3 Sonic Racing 15 01:08.718
4 EMES Racing 20 01:09.976
5 TGV Racing 9 01:11.015
6 Red Šneks 19 01:12.047
7 Top Grip Racing 6 01:12.168
8 First Gear 7 01:18.035

Závod 1

Poř. Tým Kára Body Nej. čas Poznámka
1 EMES Racing 9 10 01:06.000
2 MishMash 19 8 01:05.879 +1p 15min limit
3 Angry Birds 20 6 01:05.680
4 Sonic Racing 7 5 01:05.766
5 Top Grip Racing 6 4 01:07.859
6 First Gear 10 3 01:10.531
7 TGV Racing 15 2 01:08.578 +1p 1:59.781
8 Red Šneks 8 1 01:08.355

2

Poř. Tým Kára Body Nej. čas Poznámka
1 Sonic Racing 6 10 00:55.621
2 EMES Racing 15 8 00:56.434
3 Red Šneks 19 6 00:55.027
4 Angry Birds 8 5 00:54.930 +1p kolize
5 MishMash 10 4 00:55.110
6 Top Grip Racing 7 3 00:56.738
7 First Gear 20 2 00:57.172
8 TGV Racing 9 1 00:55.711

3

Poř. Tým Kára Body Nej. čas Poznámka
1 EMES Racing 20 10 00:47.766
2 Angry Birds 10 8 00:47.774
3 MishMash 19 6 00:48.094
4 Sonic Racing 9 5 00:48.582
5 First Gear 15 4 00:48.508
6 TGV Racing 6 3 00:48.930
7 Top Grip Racing 8 2 00:48.894
8 Red Šneks 7 1 00:48.954 +1p 1:48.039

 

Přidat komentář