Rozhovor s 3K Racing

3k

 

Patrik Novotný

Na dvojzávod jsem se velmi těšil. V Kartone to mám velmi rád, motokáry, zázemí a verze tratí jsou zde na fantastické úrovni (obsluhu za barem ale řadím na první místo…:) ). No a Modřice jsou pro mě srdcovka, takže přirozeně očekávání byla ta nejvyšší.

1) Bratislava i Brno měly velmi odlišné dráhy a podmínky. Který závod Ti víc sednul ?
Byl jsem se svými výkony spokojen na obou tratích, možná o fous mám lepší pocit ze závodů v Modřicích, mám je hodně najeté. Na vodě to byla zábava a káry byly dobře ovladatelné.
V Bratislavě mi úplně nesedl posměr.
2) Tvůj názor na předkvalifikace ? Ano/Ne, preferuješ krátkou nebo delší verzi ?
Určitě ano, bylo to hodně napínavé. Více se mi líbila delší verze, ta nervozita během ostrého kola je super… :)
3) Vytrválak je čistě týmová záležitost, jak jsi spokojen s výsledky za tým ?
Spokojenost na 100%, nikdo z týmu výrazně nezaváhal během jediného závodu a naopak každý z nás v důležitých momentech přispěl ke konečným vítězstvím a celkovému hattricku.
4) Nějaký specialní moment ze závodů, o který se chceš podělit ?
Chtěl bych jmenovitě poděkovat Martinu Hálovi za souboj po směru v Bratislavě, takhle dlouho pod tlakem jsem ještě nebyl :). No a samozřejmě Antonovi za bitvy v protisměru v Modřicích.
A díky všem, kteří dorazili mě podpořit.
Těším se na premiérové svezení v elektrokáře.
Patrik

 

Ondřej Zaleš:

Po výjimečně vynechaném závodu v Plzni, z milých důvodů, jsem měl o nějaký ten týden delší přestávku než moji kolegové. Kluci to v Plzni rozjeli perfektně a v tomto duchu jsme chtěli pokračovat. Jen bylo otázkou, jestli jim budu stačit. :D Natěšený jsem byl velice, tak to jen nepokazit. Kdo chce moc..  Naštěstí jsem se do toho po pár kolech dostal. Určitě k tomu dopomohla i lehčí varianta tratě v Kart One Areně, která o proti loňsku nebyla tak klikatá. Posměr byl sice na rytmus náročnejší, ale nějak se to podalo.

 

Bratislava:

Jednokolová kvalifikace byla příjemným zpestřením a týmy do závodu hezky výkonnostně seřadila. Takže z třetího místa hurá do boje!

Start byl normální, Pavel Matějíček si to hned pohlídal, takže nebyla žádná šance se před něj dostat. Chvíli jsme kroužili za Béďou Málkem, který ale po 10ti min odjel do boxů a my s Pavlem jsem se začínali odtrhávat od třetího Káerťáka. Byl to mezi námi sprint na 30minut a síla nervů, kdo dřív odpadne po fyzické stránce. Párkrát jsme si vyměnili pozice, ale jak už to tak bývá, vézt závod je vždy těžší, než být druhý.:) Ke konci stintu už bylo vidět, že Pavlovi dochází síly a v mé hlavě se už promítaly různé strategie. Jelikož jel defenzivně výborně a nedal mi už žádnou šanci k předjetí, rozhodli jsme se vystřídat. Za mě šel tedy Miki. Mikimu to moc nesedlo a na první pozici jsme ztráceli čím dál tim víc a bylo jasné, že jsme už odsouzení o boj druhého a třetího místa. Na naše druhé místo si dělali zálusk skvěle jedoucí Rebels. Nám se ale povedl skvělý tah se střídáním, kdy Patrik usedl místo Mikiho v ten pravý okamžik a těsně jsme se vrátili před Martina Hálu, který ho celý stint skvěle vodil za svými zády.

Druhý závod protisměru odstartoval Miki a bylo jasné, že se musíme z devátého místa probojovávat dopředu. Po nějakých 15ti minutách jsme se dostali na třetí místo a všichni jezdci za námi byli ještě chvíli součástí ,,Valdauf train“. To nám pomohlo k vytvoření si cca 20s náskoku na čtvrtého.

Já jsem do rozjíždky naskakoval po Patrikovi, tedy na poslední půlhodinku a na první pozici. Jel jsem si už vlastní závod a bylo jen důležité dovézt káru do cíle. Snažil jsem alespoň atakovat nejrychlejší kolo závodu, ale to se o pár setinek nepovedlo.:) Cca 10minut před koncem jsem dojížděl vláček 4jezdců, kteří bojovali o pořadí. Vzhledem k tomu, že jsme měli luxusní náskok, sledoval jsem tyto souboje z bezpečné vzdálenosti a dokroužil to za klukama.

 

Brno:

Přesun do Brna proběhl v klidném tempu a že půjdeme trénovat… No, jenže pěkně pršelo a když jsme míjeli okruh, byla tam jen jediná aquabella Míša Veselá. Dali jsme si odklad o nějaké tři hodinky a pak jsme se tedy šli smočit. Voda mi dala trochu zabrat a bylo jasné, že z nás byl v ten den nejrychlejší Miki.

Neděle a stále lehce pršelo. Bylo tedy jasné, že kvaldu odstartuje Miki. Já se na vodu úplně necítil, tak jsem startoval jako třetí. Po skvělých bojích kluků přede mnou, jsou dostal káru na prvním místě a já měl jednoduchý úkol – dovézt ji i na tomto místě do cíle. To se podařilo.

Vstup do druhého závodu znamenal start ze zadních pozic. Předjíždění v Modřicích nepatří mezi nejlehčí a bylo jasné, že o pořadí silně promluví týmy zvolené strategie. My jsme to nechali na rovnoměrné stinty, že se to nějak podá. Já jsem opět nastupoval jako třetí a bylo mi předáváno na druhé pozici se ztrátou 32s na první Korodi, které ještě ani jednou nestřídali. Musel jse se rychle dostat do tempa, aby mi Pavel Klouda nenadělil kolo a já se pak za ním nevozil – pokud jsme chtěli bojovat o vítězství ve druhém závodě. To se naštěstí povedlo a jel jsem sprint na 30minut. Povedlo se mi stáhnout cca nějakých 8vteřin, než začali aplikovat první střídání. Dvě kola jsem o nich neměl vůbec žádný přehled, jelikož to kluci nějak neprožívali, občas se tam ukázal s nějakou informací Patrik, ale žádné konkrétní informace o našem souboji s Korodi. V duchu jsem tušil, že už musí být každou chvíli konec a najednou se přede mnou objevila aquabela Míša. Trať byla ještě na nějakých místech vlhká a díky tomu, že Míša aktuální situaci neznala, tak přiblížení k ní bylo jednoduché. Nevěděl jsem, jak půjde předjet, ale naštěstí pro mě o mě nevěděla a manévr se povedl. :)

Tím bych se chtěl Míše omluvit, že jsem jim díky tomu vyfoukl bronz vůči MishMashům, ale já to fakt nevěděl!!!

V Modřicích jsme tedy vyhráli a završili tak hattrick v sezoně 2016 a i v Modřicích.

 

Parádní vstup do sezony  a doufám, že v tom budeme pokračovat! :)

 

 

1) Bratislava i Brno měly velmi odlišné dráhy a podmínky. Který závod Ti víc sednul ?
Obě dvě dráhy mám rád a každý okruh potřebuje jiný styl řízení. Naštěstí jsem s tím letos neměl problém a oba dva závody mi sedly. :)
2) Tvůj názor na předkvalifikace ? Ano/Ne, preferuješ krátkou nebo delší verzi ?
Z organizačního hlediska trochu náročnější, ale věřím, že by si to ,,sedlo“. Preferoval bych delší verzi, ať přidá každý ruku k dílu.
3) Vytrválak je čistě týmová záležitost, jak jsi spokojen s výsledky za tým ?
100% spokojenost. Jak jinak takéé.:) Plno lidí sice nadávalo, že by radši jiný formát.. Jsem rád, že jsme si vytrvalostní závod prosadili i v Bratislavě – ukázala se to jako nejlepší volba. Když KartRace začínal, tak jiné závody než vytrvalostní nebyly a jezdilo se ještě na horších tratích. Do KartRace prostě patří.
4) Nějaký specialní moment ze závodů, o který se chceš podělit ?
 Skvělé souboje s Pavlem Matějíčkem a určitě Radim Valdauf train.:) Díky Radime!
Naviděnou v Praze!

 

Miky:

Bratislava:

Trať opět parádní . . . posměr poněkud náročnější, v tréninku dával docela zabrat, protisměr lehčí a ne tak náchylný na chyby :) Kvalda málem mohla skončit katastrofou díky mále chybce komisařů, kteří nás oproti původnímu plánu zastavili o kolo dříve a jediné štestí bylo že sem jel celkem normální kolo a příliš káru nezahříval, ale i díky tomu jsme startovali až třetí.

V prvním závodě sem jel druhý stint a než sem stihl chytit tempo, Mišáci mi dokázali poodjet a naopak se přihnal Tomáš Málek zezadu a já jel celý stint divokou defenzívu.Druhý závod byl jiné kafe ! Z devatého místa sem se postupně prokousal až na třetí a dojel vedoucí dvojici. Jeden ze soupeřů pak zajel na střídání a já finálně zdolal i velmi dobře jedoucího Michala Prudila. Celkově jsme závod vyhráli takže super výsledek !

Brno:

Ihned po závodě v Bratislavě jsme uháněli do Brna a přes nepřízeň počasí jsme si dali 2 tréninkové jízdy. Tamní mokro mi velmi sedlo a tak bylo rozhodnuto, že jednokolovou kvaldu pojedu já. No i díky malé klice Myšáků ( měli 2 pokusy protože neměřila časomíra , jsem nás kvalifikoval třetí což mě trochu zklamalo :) V závodě jsme byli na mokré a osychající trati hodně rychlí . . . Opravdu se nám dařilo, já si jen pamatuju, že sem neustále předjížděl soupeře a taky sem si užil parádní souboj s Tomášem Málkem, který tentokrát kotvil mě :)

Oba závody pro nás skončili vítězstvím, takže ve finále to bylo parádní dvojvítězství Bratislava – Brno a celkově na úvod letošní sezony parádní Hattrick.

Do sezony KARTRACE 2016 tedy parádní vstup, teď nesmíme polevit, zbývá hodně závodů, ale uděláme vše abychom vyhráli i další závody :)

Přidat komentář