Mimořádná tisková zpráva K.R.T. Racing – Protest

Pánové a dámy, nemůžu nechat sobotní závody bez povšimnutí. Často píšu tady na stránky KARTRACE s nadsázkou, ale tahle zpráva je ve vší vážnosti.

Jak jste si určitě všichni všimli, byl jsem v sobotu hodně naštvanej. Proto tohle píšu s denním zpožděním, včera by to neprošlo cenzurou.

Veřejně a všechny členy chci touhle cestou informovat, že dnes odešlu protest radě KARTRACE o.s. Můj protest se bude týkat 2 bodů:

1) Losování kár do závodu.
Po kvalifikacích losuje počítač káry do závodu. Bohužel na veřejných půjčovnách nelze zajistit, aby všechny káry byly co se týká kvality stejné. To chápu a smůlu v losu měl náš tým a tým Red šnek. Oba týmy jako jediní jsme měly do závodů 3x káru číslo 7 „nejpomalejší“. Já měl jako jedinej jezdec káru č.7 do obou závodů!! Ano prostě smůla. Radě navrhnu aby si každý jezdec po kvalifikacích sám vylosoval káry do závodu. I tak se může opakovat tahle situace, ale už to nelosuje počítač, ale sám jezdec svojí rukou.

2) Rozhodování traťového komisaře podle názoru pilotů!!!
V druhém závodě se mi rozbila kára č.7. Dostal jsem náhradní káru, abych mohl dojet závod. Podotýkám, že i v minulosti se tahle situace už několikrát stala. A jezdec mohl závod na náhradní káře dojezdit. Během výměny káry jsem ztratil nějaké tuším 3 kola, ale i tak jsem měl dostat možnost dál bojovat. Během celých sobotních závodů jsem podle mého názoru jezdil fair a to i když jsem po výměně káry dojel pomalejší jezdce před sebou. Čistě jsem jednoho předjel a byla jen otázka času,kdy čistě předjedu i druhého jezdce, jenže to mi už Hlavní traťový komisař nedovolil. Proč se tak rozhodl??? Prý že znemožňuji souboj mezi dvěma zmiňovanými závodníky. Byl jsem jasně rychlejší a tohle mně fakt naštvalo, ale ještě větší šok byl, když jsem se pak dozvěděl (od kluků kteří zrovna nejeli a vše sledovali od stolů), že hlavní traťový komisař tak rozhodl, protože pan Jílek Martin si stěžoval, že bráním zmiňovaným dvou jezdcům v souboji. Stejně tak by jsme mohli mi jezdci v příštím závodě „dát“ třeba černou vlajku někomu, kdo bude rychlejší a nám se to nebude hodit. To přece nejde!!!!!!!

Jsem členem Kartrace o.s., členské příspěvky hradím řádně a včas. „Můžete se zeptat Míši“. Myslím si, že mám právo jezdit stejně jako ostatní jezdci. Bez ohledu na to jestli se to ostatním pilotům hodí, nebo ne!!!!!!!!!

Timhle se nechci nìkoho dotknout je to čistě můj názor. Myslím si že jsou v pravidlech mezery a je nutné s tim něco udělat..

Pavel Batík


Komentář organizátora a hlavního komisaře:

K bodu č. 1.: Již v daleké minulosti se rozhodlo, že losování obstará počítač. To z toho prostého důvodu, že losování ruční by zabíralo příliš mnoho času. Navíc žádost nahradit losování počítače losováním ručním je čistě nesmyslné, neboť se jedná o tutéž stejnou náhodou. Organizátor ani nikdo jiný nemůže nijak ovlivnit losování počítače. Procedura, která toto zajišťuje využívá VisualBasicovou proceduru „random“ a kdo má zájem, poskytnu kompletní zdrojový kód. Samozřejmě ani počítač neví, která motokára je dobrá nebo špatná a jsem si zcela jist, že kdyby jedna motokára byla výrazně rychlejší než ostatní a Pavlovi ji počítač vylosoval dvakrát, určitě by si nestěžoval na los počítače.

K bodu č.2.: Jsou dva základní pohledy na závodění. V jednom, který se používá obvykle u vytrvalostních závodů plecháčů, kde je na trati mnoho vozů s různými výkony, jezdci apod. se hraje na to, že pomalejší pouští rychlejšího. Druhý pohled, který aplikuje mimo jiné F1 a také KART RACE spočívá v tom, že jezdec o kolo a více zpět je jezdec o kolo zpět a ten musí pustit jezdce před sebou, tak to i stanovují naše pravidla.

Jako hlavní komisař jsem si byl zcela vědom, že Pavel se ztrátou 2 kol je velmi rychlý, neboť náhradní kára 6 byla nejrychlejší a když dojel jezdce SOME Racing a Top Grip, kteří bojovali o pozici 2 kola před ním, jsem se sám rozhodl nechat mu příležitost je předjet. Pavel předjel jezdce SOME Racing, ale další 3 kola už nedokázal předjet jezdce Top Grip. Tím samozřejmě bránil v souboji mezi dvěma jezdci o pozice a jako takovému jsem mu musel opět mávnout modrou vlajku, neboť jezdec o dvě kola za ním, byl v tu chvíli rychlejší a měl právo bojovat o svoji pozici.

Za hlavním komisařem chodí jezdci a týmy s reklamacemi, s připomínkami a podobně, hlavní komisař však v žádném případě neposuzuje dění na trati na základě toho, co mu kdo řekně, aby udělal. V tomto případě hlavní i ostatní traťoví komisaři předem věděli, co bude následovat a celá akce byla zcela vědomá.

V tomto případě se dá pouze doporučit jako fair play gesto, kdyby tito jezdci rychlejšího opozdilce pustili a dál se věnovali svému souboji, ale mají samozřejmě právo to neudělat. Pavlovi jsem to vysvětlil ihned po závodě a ještě včera po telefonu, druhou část protestu pravděpodobně stáhne.

Nicméně: Abychom dosáhli nějakého poučení, obě záležitosti prodiskutuji s radou KART RACE i s ostatními hlavními a traťovými komisaři a oficiálně se k tomuto tématu vyjádříme, abychom rozptýlili případné další pochybnosti.

Přidat komentář