Wasabi s Crème brûlée
| Kdysi na BBC v pořadu Top Gear odpověděl Jeremy Clarkson na otázku svého kolegy, co mají společného nejhůře hodnocená auta svých majitelů: „Oh yes, they are French!“ V sobotu v Teplicích jsme v tomto duchu místo japonské kvality byli svědky dobře utajené výměny původních motokár za francouzské ojetiny. Tolik technických problémů jako v sobotu v Teplicích jsme letos ještě nezažili. Pro neorganizované ježdění veřejnosti jsou současné teplické motokáry určitě dostačující, protože je možné je kdykoliv rotovat a průběžně opravovat. V kvalifikacích na závody, kdy je však hlavním cílem vystřídat týmy na všech stejných motokárách, a v závodech, kdy se jede o finální pozice, by ale káry měly být rozhodně spolehlivější. Umístění je pak víc ovlivněno náhodou a skutečné řidičské schopnosti kolikrát k dobrému výsledku nepomohou. Velmi pozitivně bych tentokrát naopak ohodnotil chování jezdců a práci komisařů. Na rozdíl od závodů v Chebu jezdila většina jezdců více hlavou a nedocházelo tak, až na pár vyjímek, k nebezpečným situacím a střetům. A i těch pár vyjímek zvládli komisaři na výbornou, ani se nenechali přinutit ke změně svého názoru zvýšeným hlasem a gestikulací jednoho z jezdců. A teď už k samotným závodům. První kvalifikaci vyhráli CI5 Racing s 62 body, těsně následováni týmy Rebels Racing a 3K Racing (oba shodně 61 bodů). Hned v závěsu se s 59 body umístili MishMash Team Motorsports. Pole position do 1. závodu si vyjel Jakub Zbořil právě z posledně jmenovaného týmu. Druhé kvalifikaci opět dominovali CI5 (70 bodů) následováni týmy MishMash Team Motorsports (62), 3K Racing a Rebels Racing (oba 58 bodů). Pole position do druhého závodu si vyjel Tomáš Buryán ze SOME Racing. Zároveň to vypadá, že nové týmy Olaczech Racing a RedŠneks Racing se „otrkaly“ a začínají ubírat body i mnohem zkušenějším týmům. Zejména Jan Soukup z RedŠneks Racing všem vypálil rybník, když v prvním závodě startoval z 5. pozice. Vlastní závody přinesly několik pěkných patnáctiminutových soubojů o pozice, zajímavá předjetí ale i pár neférových momentů, sem tam i velké emoce jezdců. Ale to všechno k závodům patří. Vítězství si nakonec vybojovali, jak už bylo zřejmé z kvalifikací, jezdci z CI5 Racing se 138 body. Stříbrné medaile si odesli 3K Racing se 124 body a bronz získali MishMash Team Motorsports se 122 body. Těsně pod stupni vítězů zůstali Rebels Racing, kterým chyběly na „Mišáky“ jen 2 body. Výsledky závodů v Teplicích: 1. CI5 Racing, 138 bodů, 10 bodů do šampionátu Tabulka šampionátu po 4. závodě: 1. 3K Racing, 32 bodů Příští závody se snažím domluvit v Lipníku nd Bečvou. O výsledku vás budu informovat na těchto stránkách. Pokud se to podaří, pojedeme tam Challenge (pouze kvalifikace) na závodních Hondách 390. Děkuji všem jezdcům za pěkné závodní momenty a za jízdu hlavou, Jardovi Volákovi a jeho komisařům za výborný výkon a samozřejmě radě KartRace za spoluorganizaci. Těším se na vás na dalších závodech! David Matějů
2. 3K Racing, 124 bodů, 8 bodů do šampionátu
3. MishMash Team Motorsports, 122 bodů, 6 bodů do šampionátu
4. Rebels Racing, 120 bodů, 5 bodů do šampionátu
5. Kartland Racing, 100 bodů, 4 body do šampionátu
6. SolidDrive Racing, 83 bodů, 3 body do šampionátu
7. SOME Racing, 79 bodů, 2 body do šampionátu
8. Curves Racing System, 70 bodů, 1 bod do šampionátu
9. Olaczech Racing, 57 bodů, , 0 bodů do šampionátu
10. RedŠneks Racing, 37 bodů, 0 bodů do šampionátu
2. MishMash Team Motorsports, 29 bodů
3. CI5 Racing, 28 bodů
4. Rebels Racing, 21 bodů
5. SOME Racing, 16 bodů
6. SolidDrive Racing, 14 bodů
7. Kartland Racing, 11 bodů
8. Curves Racing System, 5 bodů
9.-10. Olaczech Racing, 0 bodů
9.-10. RedŠneks Racing, 0 bodů
KORODI Racing, organizátor závodů KartRace
korodi.racing@gmail.com