Zbrusu nový RapidKart Racing hned napoprvé na pódiu

RapidKart Racing se v sezóně 2009 představil v nové sestavě, ve složení:

1. pilot: Miky Senna
2. pilot: Míra Kutý
3. pilot: RIK

1. náhradník: Krysa
2. náhradník: Lukáš Porubský

V sestavě stálých jezdců jsme také dorazili k prvnímu závodu letošní sezóny do Chebu. Již předsezónní testování na H-390 za mokra na suchých i mokrých pneumatikách nás utvrdilo, že Cheb je více než důstojné místo k započetí nové a hned z několika důvodů přelomové sezóny.

Miky: „Káry byly velmi dobře připraveny, až na problémy s brzdami u 12ky, ale jinak super.“

„Nevýhodu měly očividně káry 6 a 7 díky nižší rychlosti na rovince což bylo na úchvatně skvělé trati v chebu ale velmi podstatné.“

„První závod ze 4.místa s károu 9. sem si náramě užil, poskočil sem ve výsledku o 2 místa, Pavel Matějíček už udržel bezpečný odstup. Bezva čisté souboje, okruh v Chebu se fakt dal s 270kami i na suchu. Druhý race sem začal z první pozice se šestkou a od prvního kola sem cítil rychlost ostatních kár které na rovince rapidně dotahovali. Držel sem defenzivu co to šlo. Najednou začalo pršet a v tu chvíli už to bylo překvapivě jednodušší, nebýt mých „idiotských“
chyb v průjezdech předposlední 180ky vracečky, mohl sem být víc v klidu ale nakonec sem dojel pro vítězství.“

„Třetí závod s károu 10 jsem totálně pokazil, útok na Kaaboa sem nevypočítal dobře a pěkně se o něj otočil. Propadl sem se úplně dozadu, ale ještě zbyl čas na to urvat zpět aspoň jedno místo. Takže 6.místo. Závod 4. a kára 7 :) Už na samotném startu mě v akceleraci dali 2 jezdci a po zbytek závodu sem kopíroval stopu z druhého závodu, čímž jsem psychicky deptal jak Petra tak Pavla :) Celý závod defenzíva a veškerá energie soustředěna do dobrého výjezdu na rovinku a zaujmutí vnitřní stopy :) V cíli třetí místo. Poslední závod s károu 11. Celkem poklidný, získal sem 2 pozice ale nic dramatického, kára jela dobře ale tentokrát mě brzdil Petr s károu 6 stejným způsobem jako já předtím jeho, což mě svým způsobem upřímě pobavilo :) V cíli sem byl tedy třetí.“

Míra: „V první řadě bych chtěl poděkovat klukům z týmu, závodit s nimi je opravdu radost. Jezdit na okruhu v Chebu byl krásný zážitek. Trochu jsem se bál, aby jízda s 270kami nebylo jen nudné kroužení pořád na plný plyn. To se naštěstí nepotvrdilo. Moc jsem se těšil, že by mohlo zapršet a když konečně zapršelo jel jsem s 12 která nebrzdila… Tímto bych se chtěl omluvit Pavlu Kloudovi o kterého jsem nechtěně několikrát zabrzdil při nájezdech do zatáčky. Jinak jsem rád, že se většina soubojů odehrávala v duchu fairplay. Závody se ukázaly velice vyrovnané, a tak se těším jak to dopadne v Budějovicích kde bych byl rád, kdybychom minimálně zopakovali krásné 3. místo z Chebu.“

RIK: „Cheb přinesl krásné závody a náš skvělý tým dokázal být rovnocenným soupeřem nejlepším týmům KART RACE. Zejména díky skvělým výkonům mých týmových kolegů. První závod jsem jel na káře 7, která příliš netáhla. Na rovinkách se přeze mě prohnala většina ostatních a mé příliš důsledné pokusy o defenzivu znamenaly propad na předposlední místo. Pak už jsem se docela pěkně rozjel, ale předjet Misháka přede mnou se nepodařilo.“

„Ve druhém závodě jsem dostal káru č. 11, která jela ale docela jinak. Po vlažném startu jsem se začal propracovat dopředu a byl si jist, že rychlostí stačím na vítězství. Po pár kolech jsem dojel Jaka (Solid Drive Racing) který výborně bránil třetí místo. Několik kol jsem to zkoušel z leva a zprava, ale nedalo se. Pak jsem se rozhodl k riskantnímu manévru a díky získané rychlosti zkoušel předjet zvnitřkem před šikanou. Lukáš o mně vůbec nevěděl, protože očekevát tady útok by mohl jen od daleko méně zkušeného jezdce. Subjektivně jsem měl dojem, že už jsem na Lukášově úrovni … následoval náraz, Lukáš zůstal otočen a mě byl signalizován trest. Přiznám se, že jsem cítil velmi ukřivděn … Miky čistě náhodou incident zaznamenal na foťák a když jsem si to doma pustil, tak jsem pochopil, že trest byl zcela zasloužený. Chtěl bych se tímto omluvil Jakovi a týmu Solid Drive, které jsem připravil o body, stejně tak i svému týmu za zbytečně pokažený závod. (video zde :o( )

„Ve třetím závodě jsem koupil osmičku a s ní start ze třetího místa. Osmička táhla méně než jedenáctka ale zato déle. Podvozkově nebyla zlá. Během dvou kol jsem byl první a pak už hlídal náskok. Moc pěkná jízda, neudělal jsem jedinou chybičku a měl radost, že na to také mám, což po prvních dvou závodech vůbec nevypadalo.“

„Do posledního závodu jsem dostal onu dvanáctku, bez brzd. Jela pěkně, takže by to nebyl problém, … jenže díky poruše jiné káry byl start odložen až dokud nezačalo pršet. Při startu závodu už přestávalo. Ve vší snaze se nedalo soupeřů udržet, i když mi neodjeli až o tolik. Brzdil jsem bezvládným pedálem, o obrubníky, jízdou cik-cak, ťukáním do plynu, očima i myšlenkama … ale nešlo to. V jeden okamžik, už jsem začal soupeře dotahovat, trať po vnitřcích oschla. Právě v ten okamžik se objevila šachovincová vlajka, kolo do depa jsem jel už naplno … nu což.“

„Výkony našeho týmu ukázaly, že navzdory troše smůly a trocha chybám se s námi musí počítat a třetí místo za těchto okolností považujeme za úspěch. V Českých Budějovicích jsme odhodláni předvést ještě lepší výkon. Zároveň se moc těšíme na všechny soupeře.“

Tým RapidKart Racing by rád poděkoval panu Koderovi za přípravu výborných 270tek a samozřejmě celé radě KART RACE za tu hromadu práce a bezchybně připravený závod v Chebu.

Přidat komentář