10 hodin Wasabi Circuit aneb Jak zajet 10 hodin za polovinu času

Změna je život. Nic už není jak bývalo. Sýr není z mléka, párek není z masa, Jongens už nejsou pod bednou a deset hodin není tak úplně deset hodin.

Z původně plánovaných klasických závodů týmů se po dohodě staly závody stájí majících na trati dva závodní stroje. Tedy kromě stáje Wasabi, která jela jen na jedné motokáře. A jak již naznačuje název této tiskové zprávy, závod trval nakonec jen 5 hodin, avšak při zachování původně plánovaného počtu motokárhodin na tým.

V pravidlech závodu stálo, že start proběhne ve stylu „Le Mans“, tedy běh jezdců po okruhu k nastartovaným strojům. Papír snese všechno, život je ale trochu těžší. Uběhnout celý okruh Wasabi s helmou na hlavě, nasednout do motokáry a soustředěně odstartovat do závodu, ukázalo se jako dosti nepraktické. Aleš se však k tomuto experimentu uvolil. Po „uběhnutí“ celého kola bylo všem z jeho výrazu jasné, že takhle to opravdu nepůjde. Vypadal jak za dob běhání po školním dvoře s maskami na hlavách v rámci cvičení CO. Výsledkem jeho experimentu byl tedy běh jen na půl kola, což se dalo zvládnout i s úsměvem. Navíc zkrácení běhu o polovinu krásně korespondovalo se zkrácením času závodu.

Jak už to tak bývá, vzhledem k různé výkonnosti motokár se ukázala možnost týmu (stájí) flexibilně střídat jezdce mezi dvěma stroji jako ideální. Ihned po startu závodu se ukázal los motokár mezi týmy jako spravedlivý. Každý tým totiž jel na jednom z rychlejších a jednom z pomalejších strojů. Mohl tedy již od úvodu taktizovat a dle aktuální potřeby střídat jezdce tak, aby alespoň jedna ze dvou motokár měla reálnou šanci na vítězství.

Taktika vyšla nejlépe stáji MishMash, která potvrdila svoji dominanci ze šampionátu www.kartrace.cz. Jejich jezdci zajeli na vítězné motokáře číslo 6 celkem 484 kol (průměrný čas 37,190s na kolo). Druhým týmem, který se umístil na stupních vítězů, byl CRS na káře číslo 4 se 475 koly (průměrný čas 37,895s na kolo). O jedno kolo méně (s průměrným časem 37,975s na kolo) zajela motokára č. 5 týmu Jongens, přesněji podtýmu Gens. Jon jel totiž na osmičce. Stáji Wasabi nevydržel jejich jediný stroj, jehož motor se krátce před koncem závodu odporoučel do věčných motokárových lovišť. Zajeli tak „pouze“ 462 kol, čímž na ně zbyla nepopulární bramborová pozice.

I přes neskutečnou únavu jezdců, z nichž si někteří nakládali opravdu hodně člověkomotokárohodin, se k vyhlášení vítězů dostavili všichni ve výborné náladě. Nejlepší náladu však si logicky odvezli vítězové, neboť věděli, že se o jejich zhuntovaná těla postarají sličné masérky. Hlavní trofejí byla totiž nefalšovaná Thajská masáž pro celý tým.

Závěrem děkujeme všem týmům za férové a zábavné závody. Stejně tak děkujeme pořádajícímu okruhu Wasabi Circuit Teplice (www.wasabikart.cz) za velmi vstřícný přístup a ceny pro vítěze. Věříme, že budeme mít další příležitosti si na tomto okruhu zazávodit.

Jongens, www.jongens.cz

Přidat komentář