Motokárová amatérská série Hobby Cup

Vážení motokároví nadšenci, soupeři, kamarádi,

o nadcházejícím víkendu (10. – 13. 4.) se po nekonečně dlouhé zimní přestávce jede první ze závodů amatérské série Hobby Cup na pravděpodobně nejlepším současném (počkejme si na Cheb) českém kartingovém okruhu ve Vysokém Mýtě. Na tyto závody vás všechny srdečně zvu, ač z počtu mnou přivedených diváků žádnou provizi nemám a vstupné je ryze dobrovolné.

Jak mnozí z vás ví, v letošním roce se s vámi nemohu utkat při závodech KART RACE, neboť se ze mě, pokud dá Bůh, stane licencovaný jezdec Autoklubu ČR a budu se účastnit jak výše zmíněného Hobby Cupu tak i závodů Mistrovství ČR. Pojedu nově vzniklou sérii Rotax Max Challenge pořádanou v naší zemi firmou MS Kart, která je rozdělena na dva samostatné seriály Rotax Max Challenge (v rámci ČR) a Rotax Max Hobby Challenge (při závodech Hobby Cupu). Vítěz každého ze seriálů a jeden junior pak na konci sezony na náklady pořadatele vycestují na mezinárodní finále, jenž se letos bude konat v italském La Conca a na kterém se sejdou vítězové obdobných sérií z celého světa. Jelikož se tato třída jede u nás oficiálně poprvé -v loňském roce jezdily při Hobby Cupu pouze dva Rotaxy (oba patřily našemu týmu Vacura Kart Racing Team) a pár jich jezdilo při Moravském poháru, je tento seriál velice prestižní a zúčastní se ho známá jména českého kartingu včetně továrního pilota MS Kartu Adama Janouše. Je mým cílem, nebo spíše snem se těmto pánům co nejvíce přiblížit.

Smyslem těchto závodů je vytvořit cenově dostupnou třídu, proto jsou používány tzv. TAG (touch and go) motory s velmi dlouhou životností, které jsou zaplombované a není na nich možné provádět prakticky žádné úpravy. Tím je docíleno velké vyrovnanosti jednotlivých pohonných jednotek a rezervy je nutno hledat především v nastavení podvozku. U nás existuje již několik let paralelní třída ROK, která je velice úspěšná a jejímž patronem je pan Josef Kališ. S Rotaxem tak de facto přichází její první přímý konkurent. Na téma ROK vs. Rotax se mezi motokáristy již dlouho vede velmi horká debata. Rotax Max je vodou chlazená doutaktní stopětadvacítka bez převodovky, mající velice dobrý výkon především ve středních otáčkách. Naopak „vespod“ je motor jalový, a tak je nutno jet velmi velmi velmi čistě s důrazem na perfektní průjezd zatáčkami. V těch vás podrží jednotné pneumatiky MOJO typ D2 výrobce Heidenau, jejichž směs patří mezi středně tvrdé. Musím říct, že po hodinovém tréninku v Sosnové jsem už v zatáčkách nemohl udržet hlavu. Tělíčko bylo totiž vystaveno slušné porci přetížení, na které v půjčovnách ani z jízdy na H390 nebylo zvyklé. A to jsme vlastně trénovali ještě na staré verzi MOJO D1 a pořádně ojeté sadě.

Poslední zmínkou k technice je volitelné použití předních brzd. Jejich výhodu zatím nikdo ani z MS Kartu přímo nepotvrdil, což je dáno hlavně charakterem tratí v ČR, které nejsou zrovna brzdařské. V Sosnové se např. na brzdu pořádně šlápne jen 3x za celý okruh. Jasnou výhodu tak představují pouze při předjíždění. Nesmíme ale zapomenout na jejich váhu a cenu, což jsou faktory nezanedbatelné. Jsem zvědav, kdo se s nimi při prvním závodě ukáže.

Doufám, že se s vámi na některém ze závodů potkám a třeba i někoho přiměji ke vstupu do „velkých“ závodů, jak se podařilo mě. V průběhu sezony bych chtěl napsat i nějaký report z celého závodního víkendu, abyste dostali představu jak funguje takový polo-profesionální kartingový tým.

P. Jezdec Kde Šampionát
1 3. – 4. 5. Písek Hobby Cup
2 17. – 18. 5. Písek MČR
3 7. – 8. 6. Vysoké Mýto Hobby Cup
4 21. – 22. 6. Vysoké Mýto MČR
5 19. – 20. 7. Bruck an der Leitha (A) Hobby Cup
6 16. – 17. 8. Sosnová Hobby Cup
7 30. – 31. 8. Písek MČR
8 20. – 21. 9. Vysoké Mýto Hobby Cup
9 27. – 28. 9. Vysoké Mýto MČR
10 24. – 30. 11. La Conca (I) TBA

http://www.mskart.cz/cz/rotax-letak.html

Motokárám zdar!

Zdroj: Štěpán Král
Foto: Štěpán Král

Přidat komentář