Nečekaný zvrat

3Káčka přijeli na okruh v Chebu s jasným cílem – vyhrát. Trať v místě centrály našeho týmu slibovala velkou podporu fanoušků ;) a dokonalou znalost trati, na které ovšem (tak jako vždy) ani jeden z našich pilotů netrénoval.

Do prvního závodu jsme losem obdrželi káru č. 8, která nebyla špatná a Kefi s ní začal po startu z druhého místa ihned budovat náskok, který po půl hodině čítal cca 20s. Bohužel v okamžiku, kdy na ní přesedlal JardaBar, tato začala mít problémy s motorem, díky tomu se brzy přiblížil (po výměně káry) jako vždy rychle jedoucí Štěpán Král z týmu TBA (kára č. 11) a náš pilot mu po několika defenzivních kolech podlehl.
Závěrečný stint dojížděl Pavel Klouda, který famózní jízdou na náhradní (pomalejší) káře zajistil týmu 2. místo v závodě.

Druhý závod ve stejném směru odstartoval opět Kefi, tentokrát z předposledního místa. Bohužel po pár kolech ho potkal problém z brzdama a tak tým sáhl k riskantnímu kroku. Byly před námi dvě možnosti: a) vyměnit káru Kefimu a nebo b) vyměnit káru včetně Kefiho :o) Tým po dohodě s vedením zvolil variantu b), protože chtěl dopřát kompletní půlhodinový závod všem jezdcům týmu; nicméně jsme tímto darovali soupeřům cca 15s. Kefi s výbornou károu č. 15 začal famózně stahovat náskok soupeřů a na konci svého stintu byl po bouřlivém povzbuzování zbytkem týmu již na výborném 4. místě! Ač nerad, byl povolán do boxů, protože jsme nechtěli tratit čas za pomalejšími jezdci. Tímto tahem jsme velmi získali, JardaBar měl volnou trať a mohl tak zajíždět stále rychlé časy. Ke konci svého stintu nakonec předjel Krysu a my se tak ocitli na druhém místě. Třetí stint byl hodně na hraně, protože Pavel Klouda musel udržet dorážejícího pilota Shikari a zvyknout si na naprosto jiné chování káry č. 15. Jakmile ovšem získal rytmus a vybudoval náskok začal stahovat na prvním místě velmi dobře jedoucí Mělníček Racing. Věděli jsme, že Mělníčci budou ještě střídat, ale bylo jasné, že o něco pomalejšího Libora nechají pouze na pár minut závodu. Ztráta na první místo čítala cca 16s a Mělníček se rozhodl cca 7 minut před koncem závodu nasadit Libora. Pavel Klouda jezdící za hranicemi možností, vyburcnovaný celým týmem ;), začal sekundovými kroky stahovat Libora … a pak to přišlo , v okamžiku, kdy byl Pavel těsně za vedoucím jezdcem najel Libor na konci cílové rovinky na mokrou část tratě a Pavel se tak, po velmi hezké souběžné jízdě celou první zatáčkou, dokázal dostat na první místo. Tým tak oslavil nečekané vítězství a zvýšil svůj náskok v šampionátu!

Myslíme, že závody na Chebské trati musely potěšit každého. Okruh nabízí více míst k předjíždění, zatáčky jsou vždy o jiném poloměru a dlouhá rovinka s rychlou první zatáčkou je výzvou pro každého jezdce.

3K Racing děkuje vedení týmu za podporu a soupeřům za fér souboje. Těšíme se do Lipníku!


Komentáře jezdců:

Pavel Klouda: „Závody v Chebu se nám opravdu vydařili, ikdyž to tak po pár kolech druhého závodu vůbec nevypadalo.“

„Oba závody rozjížděl Kefi, prostřední jezdec byl Olda a já závody uzavíral. Jen jeden jezdec za nás jel oba závody nonstop a to byl ’pech’ na poruchy.“

„V prvním závodě ostartoval Kefi na káře 8, tzn. z pole position, jela ze začátku skvěle, mysleli jsme, že je vítězství v kapse. Po hodině začal stávkovat motor a bylo nutné měnit káru, výměnu jsme spojili se střídáním. Sedl jsem do náhradní a šel na to. Studená kára hodně klouzala a tak za mnou jezdící, a v tu chvíli o moc rychlejší, Míra Kutý si asi myslel o mém ježdění svý . Ani nevím jak, dokončili jsme na druhém místě.“

„Do druhého závodu startoval Kefi předposlední, po pár kolech odešly brzdy a museli jsme opět do depa na výměnu stroje. Při návratu na dráhu jsme ztráceli 20 vteřin na poslední závodníky a to nebylo moc povzbudivé. Kefi ale svou jedinečnou jízdou nejen že dojel chvost pole, ale dokázal 3 borce předjet a dojel skupinku tří jezdců uprostřed pole, kteří jeli ve vláčku. Na předjetí soupravy to nevypadalo, tak jsme rozhodli takticky střídat. Olda jel jako vždy precizně a stahoval a stahoval. Předával mi štafetu na druhém místě. Když jsem vyjížděl byla ztráta na první Mělníčky kolem 20 vteřin, což bylo dost. Smířil jsem se pomalu s druhým místem. To jsem ale netušil, že ještě nestřídali. Po vystřídání jsem měl Libora na dohled. Po pár kolech jsem ho dojel. Vyjížděli jsme na cílovou rovinku, všiml jsem si, že si Libor hlídá vnitřek cílové rovinky, tak jsem to zkusil z vnějšku. Vyšlo to i díky tomu, že na vnitřku byla celkem slušná louže po který se Libor lehce svezl a ztratil cenné centimetry. Pak už jsem se jen modlil aby kára vydržela do cíle. Povedlo se. První místo.“

JardaBar: „V prvním závodě jsem sedl do osmičky s tím, že prý moc nebrzdí, o čemž jsem se přesvědčil hned v první zatáčce. Bohužel po pár kolech jsem začal cítit slabé vynechávání motoru v nízkých otáčkách, a já začal ztrácet. Problém se stupňoval a tak jsem začal týmu signalizovat poruchu a doufal, že káru vymění při plánované zastávce v boxech. Mezitím se na má záda dotáhl Štěpán Král a já věděl, že ho za sebou dlouho neudržím. Štěpán patří mezi nejrychlejší piloty startovního pole a k tomu všemu měl k dispozici rychlou káru č. 11. Po cca 5 kolech jsem jeho čistému nátlaku podlehl a propadl se na druhé místo což byl ideální okamžik k výměně jezdců a káry.“

„Druhý závod Kefi rozjel po výměně káry dokonale a tak jsem se snažil s větší porcí rizika stahovat náskok soupeřů. V půli stintu jsem dojel Krysu. Ten s károu vyloženě bojoval a já citíl velkou naději na předjetí. Po pár kontaktech (omlouvám se), jsem se nakonec dostal před něj a opět jsem mohl zajíždět rychlé časy – stahovat zbytek pole, což skvěle dokonal Pavel Klouda. Když dojížděl Libora, doslova sem řval štěstím ;). Nakonec gratuluji Mělníčkům ke stříbru a TBA k zisku bedny po technikou zkaženém druhém závodě.“


Kefi: offline ;)

3K Racing


Přidat komentář