Jednou to přijít muselo…. !!!
|Na šestý závod sezony v Chebu přijel MishMash team motorsport s několika otazníky. První byl absolutní neznalost místní tratě, a tak jsme přijeli už o den dříve s plánem natestovat aspoň nějaké kilometry den před závodem. Tento plán ale bohužel ztroskotal ve chvíli, kdy se nad Chebem přehnal prudký déšť a znemožnil tak testování na zbytek dne. Tudíž první otazník nám měl být odkryt až v den závodu, do kterého jsme nastupovali bez možnosti jediného vyzkoušení dráhy. Druhý otazník, který byl aktuální, byl ten, jak týmu prospěje nasazení náhradníka, nového nadějného jezdce Pavla Matějíčka. Toho musím za celý tým pochválit, protože až na jednu začátečnickou chybu předvedl na absolutního nováčka výborný výkon a potvrdil tak svoji pozici v našem týmu. Těšíme se, že se k nám připojí i v další fázi sezony, ať už jako testovací nebo závodní jezdec.
Další už spíše úsměvný otazník byl, jak se tým vypořádá s přespáním v autech v Kempu Karel. Už název a poplatek 200,- Kč za nocleh ve vlastním autě nás pobavil :)) A to nemluvě o tom, že zhruba 50 metrů od našeho automobilového stanoviště byla v plném proudu až do ranních hodin místní hlasitá diskotéka. Vše to jsme ale zdárně přečkali a celkem se i prospali a v 7 hodin ráno už jsme vyjeli směr okruh.
Dopoledne jsme tedy ještě odmávali v celku klidný závod konkurenční lize A a byli stále před zodpovězením prvního otazníku. Pole position nám sice trošku nahrávala, ale motokára, se kterou jsme na ní stáli, vydržela být konkurenceschopná zhruba polovinu závodu, kde jsme se pohybovali kolem 1.-3. místa. Po druhém stintu, kdy svou porci závodu odjezdil nováček týmu Pavel Matějíček, se pohyboval tým na třetím místě, a když druhé místo bylo na dosah, vyjížděl na trať Lukáš Liška, jenž se zhostil své úlohy a začal dotahovat jezdce před ním. Ovšem po jednom kole motokára značně zpomalovala, dokonce přestala brzdit a problém byl na světě. Než Lukáš pomalu zajel do boxů, ztratil svou druhou pozici a během bezmála 45 sekundového čekání v boxech na novou motokáru jsme se propadli až na sedmou pozici s více než jednokolovou ztrátou na prvního. Nová motokára už sice jezdila suprově, ale ztráta na této trati byla až příliš velká a času do konce málo. Lukáš se ovšem brzy sžil s tratí a novým strojem a dovezl tým na 5. místo, což bylo maximum, kterého jsme s technickými problémy mohli dosáhnout.
Nezbylo nám tedy než doufat, že do druhého závodu dostaneme k dispozici lepší techniku a naše časy půjdou nahoru. To se bohužel nestalo, motokára na rozdíl od té první sice výborně seděla a brzdila, ale postrádala rychlost zvláště při akceleraci a v pomalejších zatáčkách. A naši piloti se celý závod pohybovali mezi 4.-6. místem. I když každý na trati nechal duši, na lepší než 5. místo to nestačilo a poprvé v sezoně jsme poznali hořkost těch poražených. To nás do dalších bojů o první pozice v šampionátu doufáme zocelí a do 7. závodu máme za cíl se opět probojovat na stupně nejvyšší a ukázat, že i přes tuto záležitost jsme jedním ze dvou (možná třech) nejsilnějších týmů v poli. Budeme se držet našeho přísloví do příštího závodu: „Proč padáme? Abychom se naučili zvednout..!“
Lukáš Liška:
„Měli jsme tušení, že bez předchozí znalosti dráhy to pro nás nebude lehký závod, ale nakonec rozhodovala spíše technika než připravenost jednotlivých týmů. I když před výkonem jezdce GoWilliams! v druhém závodě musím smeknout, protože se přes nás všechny dostal jak vítr. Vše k závodu tu již bylo řečeno výše. V prvním závodě jsme doplatili na technické problémy, jinak bych to na tom druhém místě dovezl bez problémů. V druhém závodě jsme zajížděli stabilní časy a i rychlost mi připadalo, že máme dobrou, ale ostatní ji měli vetší. Osobně jsem strávil na trati přes půl druhého závodu, avšak na lepší než 5. místo to nebylo, i když jsem si jízdu užíval. Trať mi moc nesedla a moje motokára byla o něco pomalejší, takže se nešlo jezdcům přiblížit, ačkoliv jsem na trati málem nechal duši. Cheb je holt taková zvláštní dráha, která, jak jsem poznal, ne zas úplně každému vyhovuje. Musím ale pochválit našeho náhradního jezdce, který odjel dobrý závod a nebýt těchto problémů, vystoupil by s námi na stupínek. Škoda, ale zároveň se těšíme na další závod, kde máme o to vetší motivaci se vrátit mezi elitu. Jen škoda, že to nebude v Písku, je tam nádherná přírodní dráha. Ale věřím, že Teplice budou opravdová show, kde se bude fandit a burácet a všichni si to pořádně užijeme. Že jo Wasabáci? :))“
Pavel Matějíček:
„Pocity po závodech v Chebu pro mě byly dost smíšené. Vše začalo už v pátek, když jsme přijeli na okruh. Viděli jsme pár louží, zavolali jsme provozovateli, ten ale již nechtěl o nějakém testování ani slyšet. Fajn, takže když jsem v sobotu nasedal do motokáry, tak jsem měl tuhle sezonu najeto celých 10 min. a vyjížděl jsem na trať, o které jsem měl jen matnou představu z dopoledního komisařování. A pak to přišlo – 2. zatáčka a smyk. Naštěstí to byla celkem pomalá vracečka a tak jsem ztratil jen pár sekund. Pár dalších kol jsem se dostával do tempa, pak jsem se dostal těsně za jezdce před sebou a podařilo se mi ho předjet v nájezdu do šikany hned po cílové rovince. Začalo mi trochu narůstat sebevědomí, předjel jsem dalšího jezdce, ale když jsem se přiblížil ke 3. motokáře, tak už moje sebevědomí bylo patrně neúnosně vysoko, v jedné zatáce jsem začal brzdit až příliš pozdě, povedlo se mi zablokovat kola a už podruhé (v těch asi 15 minutách, co jsem byl na trati) jsem zůstal otočen do protisměru. Zakrátko přišlo moje střídání.
Ve 2. jízdě jsem opět nasedal do káry jako 2., avšak široko daleko kolem mě nikdo nebyl, takže jsem nikoho nepředjel ani nebyl předjet. Snad jsem aspoň zajel časy, které kluci od náhradníka očekávali a podal ve 2. jízdě solidní výkon bez chyb.“
MishMash team MOTORSPORT management