Oficiální vyjádření traťových komisařů k protestu týmu SHIKARI Racing
|Vyjádření komisařů z týmu CRS a SOME Racing k protestu týmu SHIKARI RACING TEAM:
Věc: Závodník Adam Stivín (RS Solid Drive Raging) v průjezdu poslední zatáčkou nenechal dost místa pro závodníka Petra Ptáčka (SHIKARI Racing Team). Petr Ptáček se díky tomuto manévru ocitl v ochranné bariéře z pneumatik a Adam Stivín byl za to spravedlivě potrestán černou vlajkou.
Bohužel se ale tento incident stal těsně před koncem závodu a tudíž Adam Stivín nemohl absolvovat obvyklý trest desetisekundové zastávky v boxech. Traťový komisaři proto rozhodli, že bude Adam Stivín penalizován posunutím o jednu pozici v konečném pořadí jezdců.
Jezdec Petr Ptáček podal námitku, že penalizace Adama Stivína byla nedostatečná a navrhl řešení formou posunutí Adama Stivína na poslední místo.
Vzhledem k výše uvedené skutečnosti, že se incident odehrál v poslední zatáčce před koncem, považujeme postup zvolený traťovými komisaři za nejvhodnější. Řešení předložené Petrem Ptáčkem je sice ve své podstatě logické, ale zakládá se na tom, že incident se odehrál mezi jezdci na šestém a sedmém místě s následným propadem na konec pořadí jezdců. Došlo by k prohození sedmého a osmého místa a přepočtu bodů. V momentě kdyby se řešilo umístění na druhém a třetím místě by nastala spekulace o kolik pozic by měl být Adam Stivín posunut. Proto byl posunut Adam Stivín o jednu pozici.
K diskvalifikaci Adama Stivína není důvod, protože zákroky tohoto typu jsou bohužel během závodů na denním pořádku a skutečnost, že se tak stalo těsně před nájezdem do cílové rovinky by neměla být brána jako přitěžující okolnost (nehledě na to, že závodníci o konci závodu nemuseli nutně vědět).
Jezdec Petr Ptáček tímto incidentem bohužel ztratil pozice dvě, ale to se během závodu při manévrech tohoto typu stává. Je to problém jezdecké etiky a kultivovanosti, se kterou se během závodění setkáváme. Při diskvalifikování za takovéto zákroky by vzhledem ke stylu jízdy některých závodníků moc kár na trati nezbylo. Během celého závodu ligy A na Žebráku se několikrát stalo, že jezdec, který dostal za podobný incident trest 10 sekundové zastávky v boxech, sice ztratil nějakou tu pozici, ale po výjezdu z boxů se na trať vrátil před jezdcem, kterého svým zákrokem poškodil.
Z výše uvedených důvodů se stížnost týmu SHIKARI na změnu pořadí a následné přepočítání bodů zamítá.
CURVES RACING SYSTEM & SOME Racing