Pravidla šampionátu a námět k diskuzi

Šampionát F1Sports KART RACE má za sebou závod na Žebráku, na okruhu, na kterém se dá nejhůře předjíždět, z dosud odjetých závodů.

Zároveň s tím se paddockem ozvalo několik kritických hlasů, ne snad zcela otevřeně, ale přesto vtíravě. Většina od nových týmů či od provizorních traťových komisařů.

Zaznělo několik věcí, na které bych rád zareagoval a rozpoutal veřejnou diskuzi. Padlo několik invektiv ohledně stávajících pravidel šampionátu, bylo zpochybňováno penalizování za narážení či za pravidlo ohledně zavírání, byl navrhován způsob, který se praktikoval v dnes již neexistujícím šampionátu, ve kterém pokud rychlejší jezdec dokázal třikrát ťuknout do jezdce před sebou, byl puštěn. Posledním a nejúsměvnějším invektivem byla hláška, že jsem si pravidla jaké máme stanovil proto, že jsem pomalej, aby mě nikdo nepředjel :)

Nehodlám reagovat na připomínky k mé rychlosti, jsem si velmi dobře vědom, jak na tom jsem, jak jsou na tom ostatní jezdci, kdo je rychlejší, kdo je pomalejší, kdo je spolehlivý, kdo umí závodit, kdo nedělá chyby, kdo umí zajet jenom jedno rychlé kolo na prázdné trati, apod. Chtěl bych nicméně upozornit jezdce, kteří si dosud pravidla nepřečetli a ani se neúčastnili žádné schůzky týmů a pravděpodobně ani nebyli informováni svým manažerem, že organizátor nestanovuje sportovní pravidla, nýbrž na základě několikaleté zkušenosti navrhuje úpravy pravidel stávajících a zaběhnutých, které pak schvalují všechny týmy. Stejně tak každý tým může kdykoli přijít s návrhem, o kterém se bude jednat a pokud jej týmy schválí, vejde v platnost. Proto bych byl opravdu rád, aby se po dočtení tohoto článku objevila diskuze na toto téma.

Je zcela evidentní, že se na Žebráku předjíždí špatně, nicméně můj názor je takový, že stávající pravidla jsou správná. Vysvětlím proč. První je to ťukání a narážení. Když pominu fakt, že na většině okruhů je kontaktní způsob zakázán provozovatelem, tak způsob, že rychlejší jezdec třikrát ťukne a pustí rozhodně nezlepší závod. Pouze se tak docílí toho, že vždy vyhraje jezdec na nejrychlejší káře. Co se týče naražení jezdce před sebou, pakliže bylo úmyslné, nebo pokud vyřadilo jezdce přede mnou z aktuálního pořadí, musí být podle mého názoru nutně penalizováno. Pakliže se tak nebude dít, stane se z toho crash derbi. Komu chybí adrenalin tohoto typu, doporučuji zainvestovat do vstupenky na autodrom na Matějské pouti. Se závoděním to ale, dle mého názoru nemá nic společného.

Domnívám se, že lze i na okruhu jako je Žebrák závodit čistě a závodit znamená i to, že pomalejší jezdec dokáže dobrou defenzivou udržet jezdce za sebou a je jedno, jestli je to jezdec SOME Racing, RS Solid Drive Racing, nebo SHIKARI Racing. Dokladem je, že předjet se nechali i takový jezdci jako Adam Stivín nebo Ondřej Zaleš.

Co se týče penalizací, také bych ten závod neviděl špatně, můj tým byl po právu 2x penalizován a je to zcela vpořádku, já i Adam jsme si penalizaci zasloužili, ačkoli já jsem třeba Pepu neotočil úmyslně. Snažil jsem se využít prostor, který Pepa v tentýž okamžik vykryl. Je to moje chyba a zasloužím za ní penalizovat. Dokladem je to, že většina penalizovaných posléze vybojovala další pozice korektním způsobem. Typickým příkladem je v lize B tým Jongens, který byl penalizován snad v každém závodě, dokonce jednou ne zcela spravedlivě a zvítězil. Nebudeme-li penalizovat, nezkrotíme některé přemotivované a agresivní jedince.

Dále si myslím, že se na poměry Žebráku předjíždělo až až. Myslím si, že jezdecká kázeň je důležitým prvkem opravdového závodění a chvíli za někým kroužit na okruhu, jako je tento, není ostuda. I F1 má svoje Monako většina jezdců tam jezdí velmi ráda.

Tak jako tak, nejsem to JÁ kdo určuje pravidla, jste to Vy. Proto upřednostním, když se otevřeně a veřejně vyjádříte zde v diskuzi a budu rád, když se zúčastní všichni jezdci. Pokud z diskuze vznikne nějaká zajímavá myšlenka a některý tým navrhne něco nového (manažer týmu zašle návrh mailem mně), dáme ho k hlasování a bude-li schváleno, bude platit. Konstruktivní kritika vždy lepší způsob jak něco změnit, než potutelné brblání. Proto bych rád, abyste se opravdu všichni zúčastnili diskuze !

Přidat komentář