Rozhovor s Radimem Valdaufem (Solid Drive Racing)
|RIK: Jak se ti líbil okruh v Pánově?
Radim Valdauf: „Líbil, patří mezi nejzajímavější. Líbilo se mi, že majitelé okruhu přiměřeně investují a tím jsme mohli využívat rozšířené zázemí. Okruh je velmi náročný na kvalifikaci a umožnuje i závodění s předjížděním. „
RIK: Jak jsi spokojený se svým výkonem?
RV: „S výsledkem v kvalifikacích spokojen být nemohu. Delší závodní i tréninková odmlka mě zpomalila více, než jsem si připouštěl. Pokud si vzpomínám pro mě nejhůře zajetá kvalifikace za posledních 10 let :-).“
„V samotných závodech se mi dařilo. Zisk několika pozic mě potěšil. Závod s károu č.2 jsem si jízdu užíval. Ostatní stroje mi nesedly. Nedařilo se mi najít recept, jak eliminovat jejich překvapivě silnou nedotáčivost v klopené zatáčce.“
RIK: Co je cílem pro poslední a rozhodující závod sezony?
RV: „Lepší výsledek než v Pánově. Chceme zabodovat a uhájit svou pozici v šampionátu.„
RIK: Co se ti během závodu líbilo nejméně?
RV: „Nevyhovovala mi ergonomie nových, jinak však velmi dobře připravených strojů. Nemám nohy do „O“ a jen obtížně jsem je kolem široká nádrže s kapotáží obtáčel :-). Dále se mi nelíbilo neudržení emocí jednoho z jezdců v závodě jemuž jsem přihlížel. Odstavení káry do stopy hled za cílovou čárou a házení přilby na trávník myslím do Kartrace nepatří.“
RIK: Máš pocit, že traťoví komisaři jsou pro KART RACE zbyteční?
RV: „Nemám. Spatřuji výhodné, že jsou. Hlavně z hlediska bezpečnosti. Nejen jako signalizátory nestandardní situace, ale i jako prevenci k tomu, abychom se na trati moc nestrkali. Jezdíme na limitu a větší šťouchanec v zatáčce bez únikové zóny by mohl být velmi nebezpečný.“
RIK: Myslíš, že se příští rok dokážou jezdci dohodnout sami, bez rozhodování komisařů?
RV: „Někteří ne. Soutěživost a následné emoce někdy bývají velké.“
„Jsem pro model hlavního „rozhočího“ a jeho pomocníky z řad jezdců. Jezdci závodům zpravidla přihlíží. často doplňují to, co komisaři neviděli. Proč nedat jezdcům opět praporky? Věřím, že lze nalézt model „samokomisařování“ a rozumně se v něm během dne vystřídat. Výhody vidím v možné úspoře nákladů. KARTRACE staví na nízkonákladovosti, na co nejlepším poměru sportovní zážitek/cena. Střídal bych komisaře častěji během dne. Jde o monotónností činnost u které se nelze koncentrovat několik hodin.“
RIK: Uvažuješ o účasti i příští rok? Se stejným týmem?
RV: „Ano, v podstatě s ní i počítám :-).“