Rozhovor s komisařem Petrem Jindrou

RIK: Co je tvojí největší motivací, proč děláš komisaře KART RACE?

Petr Jindra: „Mojí největší motivací je to, že se i v běžném životě snažím chovat fair play. To samé vyžaduji i od svého okolí. Mám to prostě rád, když je člověk poctivý. Nejsem dost rychlý na to, abych závodil (přeci nebudu druhý, buď vítěz a nebo nic) a přitom mám rád tu atmosféru a vůni spáleného benzín a gum. Kolem motorů se motám už dlouho, tak tohle je jen taková libůstka na vrcholku :)“

RIK: Jak probíhá celý závodní den, je to pohodový výdělek, nebo jak bys to popsal?

PJ: „Pohodový výdělek to je v případě, že jezdci jsou právě féroví. Pokud se to pere jako v Chebu, tak si myslím, že komisařů by tam mělo být víc.“

RIK: Myslíš, že ta práce je užitečná, cítíš se na trati potřebný, nebo máš pocit, že by se nic nestalo, kdybys tam nestál?

PJ: „Na trati se cítím být potřebný právě, když dochází k nějakému průseru. Když se jede, tak jak se má, tak komisaři nejsou potřeba, ale protože to je spíš výjmečný stav, tak myslím, že práce komisaře je důležitá.“

„(Dovolím si i trochu zaspekulovat s názorem, že by traťák měl svou práci dělat zadarmo. Já s tím nesouhlasím. Ať člověk chce nebo ne, tak je to práce, je to čas, který jsem mohl strávit třeba někde v práci a vydělávat prachy a třeba já bych si vydělal víc. Když k tomu připočtu náklady na dopravu, tak to zas tak závratný výdělek není. Takže u mě dobrý, ale když se za to přestane platit, tak to nikdo dělat nebude a už vůbec se nebude snažit to dělat poctivě.)“

RIK: Kolikrát jsi letos mával během jízd nějakou vlajkou?

PJ: „Komisařoval jsem dva závody – Cheb a Hodonín. Vlajkama jsem moc nemával.“

RIK: Kolik z těch mávání máš pocit, že nebylo potřeba?

PJ: „Ale když už jsem mával, tak to bylo potřeba.“

RIK: Co si myslíš, že je třeba na práci traťového komisaře zlepšit, nebo kde jsou nějaké nedostatky?

PJ: „Co je potřeba zlepšit? Z mého pohledu jsme strašlivě ohleduplní. Já osobně bych káral prakticky okamžitě, když dojde ke kontaktu motokár jinak než zezadu.. Jakmile se káry dotknou z boku, hned bych na to viníka upozornil, ať nikoho nevyšle do pneumatik. Já si myslím, že by stálo zato zkusit trestat opakované přestupky. V Hodoníně se závod jel na 17 kol, byli tam jezdci, kteří se nechovali zrovna férově. Mně osobně dost vadí, když v jedné a té samé zatáčce se jeden a ten samý kontakt (třeba jen ťuknutí do rohu té káry) opakoval vícekrát. Jako jednou se to dá pochopil, dvakrát taky, třikrát a už bych mu kanul prstem, udělal by to 5x, tak bych mu dal průjezd boxem. Důvod je jasný, když se mu na 5x nepodaří před protivníka dostat, tak to v té zatáčce prostě nepůjde a já to zkusím v jiné jinak. Nebudu mu kazit nájezd do zatáčky, abych ho pak zpomalil na výjezdu. Buď jsem tak dobrej, že ho dokážu předjet poctivě a bez ťukání nebo jsem hold druhej …“

„A ještě bych trestal křižování na rovinkách, což byla v Chebu naprosto běžná věc, kterou měl hlídat komisař č.1 a to mám pocit se nedělo a přitom i já ze svého stanoviště jsem viděl, že ke křižování na té nejdelší rovince dochází. Sami jezdci si odsouhlasili jeden defenzivní manévr, tak ať si to dodržují.“

„Ještě jedna věc. Traťové komisaře tam mají aby posuzovali situace na trati. Jsou to lidi, nevidí všechno, dělají chyby, ale jejich názor by měl být respektován. Já jakožto člen Rebels Racing si nemyslím, že bych udělal nějaké rozhodnutí, kterým bych lidem z týmu nadržoval, spíš naopak. A proto, když komisař jednou něco řekne, tak by reklamací mělo být minimum a to jen v těch nejspornějších okamžicích. Pokud se to potrestanému jezdci nelíbí, tak přeci nemusí jezdit, platí startovné, ze kterého jsme placení my. A já prostě chci, aby jezdil fair. Když provedu nějaké rozhodnutí, tak je to na trati v ten okamžik a nemám mozkové kapacity na to, abych to řešil ještě po závodě. Stojíme v těch zatáčkách tak, abychom co nejlépe viděli, z jiného úhlu se to může jevit jinak a proto myslím, že reklamace po závodě jsou totálně bezpředmětné a ať si to jezdci vyříkají mezi sebou.

RIK: Chtěl bys za podobných podmínek jako letos tu práci dělat i příští rok?

PJ: „Já bych příští rok komisaře dělal rád. Ta práce mě baví. Já bych ovšem byl asi mnohem přísnější. Netrestat každý přestupek, ale prostě aby nevznikaly prasárny, jako v tom Chebu.“

Přidat komentář