Rozhovor s komisařem Michalem Matuškou
|RIK: Co je tvojí největší motivací, proč děláš komisaře KART RACE?
Michal Matuška: „Motivací je dobrý pocit z toho, že se podílím na utváření spravedlivého závodu a dělám ho tím tak lepší.“
RIK: Jak probíhá celý závodní den, je to pohodový výdělek, nebo jak bys to popsal?
MM: „Celý den probíhá v adrenalinové náladě, ale přitom nedochází k nějakým přehnaným hádkám a hrotům. Výdělek je rozhodně dobrý, přestože člověk několik hodin stojí a dává neustále pozor na probíhající závod.“
RIK: Myslíš, že ta práce je užitečná, cítíš se na trati potřebný, nebo máš pocit, že by se nic nestalo, kdybys tam nestál?
MM: „Rozhodně se cítím potřebný. Už tím, že tam stojím mají jezdci na vědomí, že se musejí krotit. V nebezpečných situacích, jako jsou nějaké vážnější střety, už o mé potřebnosti nemůže být sporu.“
RIK: Kolikrát jsi letos mával během jízd nějakou vlajkou?
MM: „Takovou věc člověk snad nepočítá. Mává se prostě vždy, když je třeba. Jsem od toho, abych mával, ne abych počítal kolikrát mávnu. :)“
RIK: Kolik z těch mávání máš pocit, že nebylo potřeba?
MM: „Každé mávání bylo užitečné. viz. 3)“
RIK: Co si myslíš, že je třeba na práci traťového komisaře zlepšit, nebo kde jsou nějaké nedostatky?
MM: „Z pohledu jezdů budou asi vždy nějaké nedostatky, protože i když komisař mává fér (jakože si myslím, že všichni mávají fér) tak někdo potřestán bude a ten si bude myslet vždy svou. Jinak jsem ještě neviděl komisaře s nedostatky, všichni podle mého názoru vědí co mávat a tak to mávají. Určitě bych rád vyzdvihnul Slepejše, který má vždy dokonalý předhled nad celým závodem, jakožto hlavní komisař.“
RIK: Chtěl bys za podobných podmínek jako letos tu práci dělat i příští rok?
MM: „Určitě ano.“