Rozhovor s jezdci týmu K.R.T. Racing
|RIK: K.R.T. asi nezajel v Lipníku přesně to, co chtěl. Tušíte, co bylo příčinou neúspěchu?
Michal Petřík: „Nezajel. Popravdě řečeno chtěli jsme urvat nějakou tu medaili. Bohužel to bylo naopak a nezískali ani jeden bod. Příčina neúspěchu měla více faktorů. Počínaje tím, že Michal Petřík a Radim Hradecký na 390 sbírají teprve své první zkušenosti. Další faktor byl a to největší bych řekl, že nebyla důsledná připravenost Maranello Karting Areny! Např.: kára č. 13 měla sjetou pneu a číslu 12 už od začátku ucházela též pneumatika. Obě to měly na pravé zadní. Okruh, který je více na levou ruku je náročný právě na pravou zadní pneumatiku a když už ani od první rozjížďky toto není v pořádku je asi něco špatně. A nejsme sami kteří tu neuspěli a myslím si, že to nebude námi, ale hlavně technikou, která nebyla ani 30%. Bohužel náš tým a pár dalších měli tu 30% techniku a zbytek startovního pole tu skoro 100%. Andy taky nezazářil a to přesto, že 390 jezdí v MČR.“
Radim Hradecký: „Určitě jsme nezajeli, co jsme chtěli. Za neúspěchem vidím hlavně nedostatek zkušeností s 390-kami, trénink ve kterém se nám ani vzájemným porovnáním nepovedlo zjistit, jak na tom reálně jsme, smůla na vylosování první rozjížďky a v neposlední řadě technický stav motokár (výměna PZ pneu na motokáře 13 po první rozjížďce atd.).“
Andrew Schmid: „Asi problem byl ten muj velky chranic krku, ktery stoji aspon vterinu. OK, to je sranda. Ale myslim si, ze nejaky chranic krku mel by povinni. Jsou mistrovstvi, kde jsou povinni. A i jestli neni velmy aerodynamicky, take neni velmy aerodynamicky invalidni vozik. Jinak, mozna byli jsme prilis jisti (ne abychom vyral, ale aspon abychom mit dobry casy). A urcite nepomohl nam, ze museli jsme jet prvni.“
RIK: Bude K.R.T. uvažovat o nějakých personálních změnách?
Pavel Batík: „Po posledních 2 závodech budou nutné určité interní změny, nejsem si jistý jak to někteří piloti přijmou. Zatím vyloženě personální změny nejsou na pořadu dne. I když se nedaří v posledních dvou závodech, není určitě nutné hned dělat personální změny.“
RIK: Dva závody zpět byl K.R.T. ve vedení šampionátu a nyní spadnul na páté místo. Je cílem ještě letos zabojovat a získat celkové vítězství?
PB: „Našim cílem pro letošní sezonu je umístění do 5 místa, to zatím držíme,ale samozřejmě, že se budeme snažit i o lepší umístění. Takže bojovat určitě budeme.“
RIK: Co říkáte na technický stav motokár v Lipníku a den, který se protáhl ze tří hodin až do večera. Stojí svezení v 390tce ještě za to?
MP: „Myslel jsem si, že to má být jeden z těch úžasných závodů v celém šampionátu, ale popravdě řečeno byla to hrůza! Svezení v 390 stojí za to a byla by škoda kdyby se neměly jezdit. Jen by chtělo asi při každém závodě udělat celkovou pohledovou kontrolu všech strojů a tím případně zabránit takovýmto problémům.“
RH: „V Lipníku jsem byl na závodě prvně a ten technický stav mě dost
děsil. Čert vem ty výsledky, ale to, že minimálně dvě káry měly problém na brzdách (pravda, ty byly odstraněny) je něco, co se mi opravdu hodně nelíbí. Přístup stylem, že jezdec má před jízdou kontrolovat práci mechaniků nepovažuji za správný směr. Samozřejmě něco může odejít i při nejlepším možném úsilí, to se stane. Nevěřím
ale, že ta série závad jsou náhody, ale jednoduše zanedbaná práce. Dříve s tím prý problémy nebyly, pan majitel vypadal, že s prací svých zaměstnanců taky není dvakrát nadšen. Před dalším závodem bych se tam určitě zajel podívat, jak to s kárama vypadá (Už při naší tréninkové návštěve se utrhl startér, 15ka výrazně ztrácela, odešla jedna guma) a případně se poohlédl jinde. Faktem je, že i přes tragický výsledek to byl skvělý zážitek. Co se nějaké sportovní hodnoty týče, tam si troufám pochybovat. Beru to ale tak, že můj názor ovlivňuje i náš vlastní výsledek a jsem zvědav na názory z čela startovního pole.“
AS: „Lipnik ma nejlepsi sest pujcovny 390ky v Ceske Republiky. Tak, jsem spokojen.“
RIK: S čím přijíždíte na vytrvalák do Rychnova?
PB: „V Rychnově budeme chtít zabojovat a prolomit ty posledni 2 špatné výsledky a určitě si chceme odvézt z Rychnova co nejvíc bodů. V dosavadních jednotlivych závodech vždy rozhodoval trénink o kvalifikaci do závodu. V Případě Rychnova je už teď jasné kdo nastoupí. Do závodu nastoupí,aspoń podle mého názoru nejsilnejší trojka jakou jsme schopni nominovat. Bude to poprve co v tomhle složení bude K.R.T. bojovat v závodě KARTRACE.“
RIK: Good luck a díky za rozhovor