Rozhovor s jezdci týmu Curves Racing System
|RIK: Curvy zajely v Lipniku dosud nejlepší výsledek v závodě letos, dokonce Raňas skončil sedmý v hodnocení jezdců. Není to tak trochu proti filosofii týmu?
Jan Ranný: „Tak nevím, jestli by se Raňňas nemělo psát se dvěma ň, ale asi to vypadá blbě, co?* :) Ty jo, já si nejsem úplně jistej, jaká je filosofie našeho týmu, to asi vymysleli kluci a zapomněli mi to říct :), ale tuším, že to bylo zásadně netrénovat a v pátek do hospody a to jsme myslím neporušili. Trénoval za nás jen Jirka Poživil, ale ten je mladej, tak má vyjímku a má trénování povolený, aby nabral zkušenosti. Kluci Leníčkovi byli v pátek někde na svatbě, takže se určitě ožrali jako vždycky, a já byl taky v restauraci slavit svůj svátek, i když jen decentně, takže proti naší filozofii to myslím není. Jinak se svým umístěním jsem samozřejmě spokojenej, to jsem ani nečekal, i když je fakt, že v Lipníku mi to myslím vždycky celkem šlo. Tentokrát se mi povedly v obou kárách vyrovnaný výkony, s károu č. 12 jsem měl společně s Mikkim Senou nejrychlejší čas celého dne, to ani nevím, jak se povedlo, Pánbůh asi nebyl doma, ale radost z toho mám velkou. :)“
RIK: Budou David s Bobem naštvaní, že propásli nejlepší výsledek sezony, nebo budou naštvaní, že to bylo právě proto?
JR: „No já samozřejmě Davidovi hned po závodě ten úspěch volal, tak jsme probírali příčiny a David podle našich dosavadních letošních výsledků zjistil, že pokud se duo Leníček neúčastní závodů, tak jsou Curvy 5. nebo 6. (Cheb), tak to je možná recept pro náš tým na další závody. :)“
RIK: V týmu se objevili nováčci, Jirka Poživil, Lukáš Hrdička, jaká panuje spokojenost s jejich výkony?
JR: „No Lukáš jel za nás letos poprvé, ale nováček to určitě není, jel za nás už loni v Chebu a před tím byl náhradníkem legendárního týmu DRT, který nás do šampionátu vlastně dostal. Jeho výkon byl skvělěj, v první kvaldě zajel s károu č. 16 nejrychlejší čas a v druhý kvaldě byl s tou línou 11kou druhej nejlepší, takže k tomu myslím není co dodat.“
„Jirka je mladá naděje, za nás jel už letos po čtvrtý a závod od závodu se zlepšuje, tady byla jeho výhoda, že se jela jenom kvalifikace, protože v závodech je občas ještě trochu nervózní a pak zbytečně chybuje, ale myslím, že i v tom se už hodně zlepšil, takže doufáme, že u nás ještě nějakej čas zůstane a nepůjde brzo někam za lepším, i když na druhou stranu mu to samozřejmě přejeme. :) V Lipníku si to v první kvaldě ještě trochu osahával, ale v tý druhý předvedl naprosto úžasnej výkon s nejlepším časem na káře č. 13 v druhé kvaldě a druhým nejlepším časem na této káře z celého dne, takže si zaslouží velkou pochvalu.“
„O to víc mne pak samozřejmě těší, že v součtu obou kol kvalifikace jsem byl ještě lepší než oni. :)“
RIK: Co říkáte na technický stav motokár v Lipníku a den, který se protáhl ze tří hodin až do večera. Stojí svezení v 390tce ještě za to?
JR: „Tak 390ky v Lipníku už asi mají nejlepší léta za sebou a logicky je to rok od roku s jejich technickým stavem horší a opravy v průběhu závodu jsou proto častější a častější. Letos to bylo už asi na hraně, takže se bojím, jak to bude vypadat příští rok, ale možná to bylo i tím, že se na nich jel tuším letos závod den před tím naším a nestačily se dát do lepšího stavu – nejsem v tomhle odborník, tak to nedokážu úplně posoudit.“
„Ze začátku závodu mi ty prostoje dost vadily, bál jsem se, že začne pršet a aby to káry vůbec nějak vydržely a nějaká neodešla úplně. Ale přiznám se, že potom, co se ukázalo, že mi v první kvaldě po většinu času nefungovala časomíra a já sem potom díky tomu měl možnost si ten čas dojet po ukončení všech rozjížděk první kvalifikace a měl jsem potom podle rozlosování nastoupit hned do první rozjížďky druhé kvalifikace, tak mi ty pauzy mezi tím nakonec přišly celkem vhod. :) Věděl jsem, že v Lipníku to nikdy neběží jak po drátkách, tak jsem si radši na večer nic nedomlouval a bylo to v pohodě. Já osobně mám Lipník možná ještě radši než Cheb a je u mne z celého kalendáře Kartrace na druhém místě hned těsně po Rychnově. Líbí se mi tu jak svezení v 390kách, tak i trať, která je sice krátká, ale je tu jak rovinka, tak zatáčka na plnej, tak technický pasáže, z kopce do kopce, v podstatě všechno, i kačírek, do kterýho se dá vletět a ohodit všechny kolem. :) Navíc na kvalifikaci je podle mne krátká trať naprosto ideální, protože pokud udělám chybu, tak mám ještě teoreticky cca 40 dalších kol, ve kterých to můžu napravit. Takže za sebe musím říct, že mi to zdržení zážitek z Lipníku nakonec fakt nijak nezkazilo, pokud by se vyskyt nějakej závažnější problém, že by to nešlo dojet nebo by se to zdrželo do druhýho dne, tak by to bylo blbý, ale tohle ještě šlo. Myslím si, že technický stav kár ani v zásadě nijak neovlivnil výsledky, kdyby se nejela jen kvalifikace, ale i závod, tak by to bylo v tomhle ohledu samozřejmě horší. Odnesli to podle mne „pouze“ KORODI kvůli té měkké zadní gumě. Díky tomu, co se jim stalo, si pak každej ty gumy už hlídal a bylo to OK, ale chápu, že je to naštvalo.“
RIK: S čím přijíždíte na vytrvalák do Rychnova?
JR: „Říkali jsme si, že bychom měli letos aspoň na jeden závod dorazit v „kompletní“ původní sestavě – tedy všichni stálí jezdci dohromady, takže doufám, že to vyjde a dorazím s klukama Leníčkovic – snad nebude mít Bob zase nějakou rýmičku. :). V Rychnově jsme kdysi získali v této sestavě (tuším taky ve vytrvaláku) naše jediný podium za 3. místo v lize B, tak kam jinam bychom to měli jet v téhle sestavě zkusit? :) Uvidíme, jak se nám tu bude dařit letos. Bez náhradníků to bude asi těžký, ale třeba opět překvapíme sebe i ostatní. Přece musíme dát Solidům šanci nás zase dohnat, aby to bylo v tabulce napínavý, ne? :) Cíle jsou pořád stejný, aspoň bod za osmý místo a udržet se v celkové tabulce na osmém místě před Solidama nebo si je aspoň nenechat moc odskočit.“
RIK: Good luck a díky za rozhovor
* Pozn. RIKa: – ty dvě Ň jsem seriozně zvažoval, když jsem psal tu otázku ;)