Písek 2023 – výsledky

Písek 2023 - podium

ZPROPADENÝ POČASÍ, ZPROPADENÝ DÉŠŤ! To je to (resp. to je slušná verze toho) co mě napadne pokud mám psát o letošním závodu v Písku.

Již pár dní před závodem se mezi jezdci začalo spekulovat jaké počasí v Písku bude, začaly se porovnávat výstupy z různých meteorologických modelů a začaly se půjčovat a kupovat pláštěnky, potravinářské folie a cokoliv jiného co by jezdcům pomohlo zůstat v suchu. Do samotného závodu si však počasím nikdo nemohl být jistý.

Jistotu mokrého závodu přineslo až středeční ráno, kdy jezdci vyráželi ze svých domovů a (minimálně ve směru od Prahy) po celé cestě pršelo a při příjezdu byla písecká trať zalitá vodou a na mnoha místech byly hluboké kaluže. Pamětníkům našeho šampionátu se začaly vracet nepříjemné vzpomínky na „povodňový“ závod z r. 2013; naštěstí letošní návštěva Písku se v podstatných ohledech vyvíjela jinak. I přes ranní vytrvalý déšť se počasí s blížícím se polednem začalo umoudřovat a hlavně panovaly rozumné teploty kolem 15-20 stupňů.

Před samotným startem jízd nám bylo nabídnuto nazutí mokrých pneumatik, což nám přineslo do jisté míry úlevu a také mnohým z nás poskytlo vůbec první zkušenost s těmito gumami. A zkušeností jsme mohli nabrat více než dost! Očekávali jsme, že s ohledem na stav trati bude platit, že čím více vzorku na pneumatice, tím lépe, avšak tato premisa se vůbec nepotvrdila. Na chvostu výsledků se od začátku objevovaly káry č. 3 a 6, které měly pneumatiky s pořádně hlubokým vzorkem a naopak na čele suverénně vládla kára č. 1, která měla typické „intermediate“, tedy pneumatiky do přechodných podmínek. Na těchto gumách bylo možné v podstatě od začátku jezdit časy kolem 1:05 a museli jsme se přesvědčit, že na suchu jezdíme opravdu „pouze“ časy kolem jedné minuty. Na druhou stranu si zase nešlo nevšimnout, že tyto gumy byly hodně měkké a na konci Q3 z nich nezbylo v podstatě nic.

První dva segmenty kvalifikace se odjely za relativně stálých mokrých podmínek, i tak ale neustálé zlepšování podmínek bylo znatelné a v Q3 nabraly události rychlý spád. Káry zrychlovaly o několik vteřin mezi jednotlivými rozjížďkami, na konci Q3 byla dráha v ideální stopě v podstatě suchá a tak se několik jezdců dostalo i na mokrých gumách právě na čas jedné minuty.

Ještě vášnivé debaty než obvykle pak vyvolalo nahrazování jízd u jezdců, kteří utrpěli technickou poruchu, nefunkční časomíru, nebo jiný problém. Jakkoliv jsme se snažili nahrazovat jízdy ihned po skončení dané části kvalifikace, rozdíly v dosahovaných časech byly značné a jezdec, který jel až po skončení předmětné části, mohl nadělit jezdcům ze stejné rozjížďky klidně 5 vteřin. Fráze „to je motorsport“, nebo její anglický ekvivalent, mi už v půlce závodu pěkně lezla na nervy.
Jelikož dráha byla suchá a mokré gumy na některých kárách v podstatě na vyhození, bylo rozhodnuto o přezutí na slicky. No a co čert nechtěl, samozřejmě přišla intenzivní asi 20 minutová přeháňka a okruh byl zase kompletně mokrý.

V Q4 se tak opakoval proces usychání trati, kdy první rozjížďka Q4 jela časy přes 1:10 a v dalších rozjížďkách docházelo ke značnému zrychlování. Překvapením však bylo, že i na slickách jsme nejezdili úplně pomalé časy, a bylo vidět, že pokud není dráha pogumovaná, pak i na slickách se dá jet poměrně rychle (samozřejmě než vlítnete do první pořádné kaluže;-) ). Dalším překvapením pak bylo, že výměnou gum se kompletně přeházelo rozložení sil mezi kárami. Jednička najednou začala trpět nedotáčivostí a propadla se na chvost pole a naopak trojka, ze které před tím Honza Chrobok vylezl, že se na ní nedá jezdit, ožila a na suchu (ve volných jízdách po závodě) se s ní jezdci dostali na čas 58 vteřin, což by za normálních okolností byl rekord dne.

I přes turbulentnost celého dne jsme dospěli opět k hodně vyrovnaným výsledkům, na které se můžete podívat níže. O vyrovnanosti však nejvíce svědčí pódium, kde na třetím místě skončil First Gear se 175 body, druzí byli Emes se 177 body a vyhráli Sonici se 179 body. Sonic tak v šampionátu odskočil o další dva body Emesákům na celkový rozdíl 6 bodů.

Výsledky týmy

Poř. Tým Q1 Q2 Q3 Q4 Body Kartrace.cz
1 Sonic Racing 53 43 36 47 179 10
2 EMES Racing 42 51 46 38 177 8
3 First Gear 43 34 57 41 175 6
4 MishMash 43 52 30 44 169 5
5 Angry Birds 44 34 36 46 160 4
6 Red Šneks 35 27 30 35 127 3
7 Top Grip Racing 17 26 20.5 24 87.5 2
8 TGV Racing 11 20 28 8 67 1
Jan Chrobok v prevlečení za Sennu a Prosta se počítá do výsledků týmů s polovičníma bodama.

Výsledky Jezdci

Kvalifikace 1

2

3

4

Jízda 1

Kára Tým Jezdec Čas Rozdíl Poř.
1 Sonic Racing Jan Vejbora 01:07.90 +2.25 5
2 EMES Racing Victor Trnka 01:09.54 +3.89 10
3 Angry Birds Andrew Schmid 01:13.11 +7.46 19
4 MishMash Anton Cazanic 01:09.21 +3.56 9
5 First Gear Miroslav Šimek 01:08.73 +3.08 8
6 Top Grip Racing Jan Chrobok 01:13.29 +7.64 20

2

3

4

5

6

7

8

Jízda 9

Kára Tým Jezdec Čas Rozdíl Poř.
1 First Gear Miroslav Šimek 01:00.31 +0.19 2
2 Top Grip Racing Jan Chrobok 01:07.65 +7.53 21
3 Sonic Racing Jan Vejbora 01:07.70 +7.58 22
4 EMES Racing Victor Trnka 01:01.59 +1.47 8
5 Angry Birds Andrew Schmid 01:05.45 +5.33 20
6 MishMash Jakub Svoboda 01:08.05 +7.93 23

10

11

12

13

14

15

16

Přidat komentář