Plzeň 2022 – Výsledky
|Poslední závod letošní sezony přivítala plzeňská KartArena. Indoor dráha, kterou jsme v ročnících ovlivněných covidem nenavštívili, není mezi jezdci zrovna populární. Může za to kombinace technického profilu trati, káry snad s nejtěžším řízením v celé republice a většinou nějaký nepříliš zajímavý formát, který jsme v Plzni jeli. Na druhou stranu zase přístup je v Plzni většinou příkladný a vyrovnanost kár na vynikající úrovni (nemohli by jet mechanici z Dlhé k Lukášovi do Plzně na nějaké to školení?).
Před závodem v Plzni bylo skoro o všech pozicích v šampionátu rozhodnuto (nejtěsnější rozdíl byl mezi RedŠneks a TGV Racing na pátém a šestém místě, a to dva body), a tak se organizátoři mohli rozhodnout pro atraktivnější formát vytrvalostního závodu, u kterého však kolikrát nemůže být zajištěna dostatečná spravedlivost závodu.
Závody začaly pětiminutovou kvalifikací, kterou jeli všichni jezdci a součet časů jezdců z každého týmu, pak určil startovní rošt do prvního závodu. Výsledky kvalifikace vypadaly, jak kdyby si je Ped připravil dopředu, neboť přesně odpovídaly pořadí v šampionátu, pouze s výjimkou prohození prvních dvou týmů; tým Sonic je ale v Plzni jak doma, takže byl mnohými označován za favorita tohoto závodu.
Hodinové vytrvalostní závody pak probíhaly bez vážnějších komplikací, přeci jen devět joker lapů umožňovalo týmům volit dost odlišné strategie – třeba First Gear měl v půlce prvního závodu jokery skoro odjety, zatímco MishMash měl třeba ještě 10 minut před koncem třetího závodu 8 neodjetých jokerů. Přes některé pochybnosti týmy zvládly své strategie a „počty“ výborně a nebylo třeba udělit žádné penalizace. Ano, je to překvapivé, ale i v kontextu předchozích reportů ze závodů musím na tomto místě zdůraznit, že i Honza Vejbora odjel závod bez toho, aby dostal penalizaci! Gratulujeme!
Takže konec reportu a jdeme k výsledkům? No, ne tak úplně. Klasické české přísloví „Neříkej hop, dokud nepřeskočíš“ se naplnilo, a tak v poslední minutě posledního závodu jsme měli asi nejvážnější nehodu za několik let. Došlo k ní v první rychlé zatáčce okruhu, kdy Honza Chrobok ztratil kontrolu nad svojí károu a dostal přetáčivý smyk. První zatáčka je v Plzni bohužel „slepá“, když výjezd ze zatáčky mají jezdci, kteří do ní najíždějí, zakrytý sloupem. První jezdec za Honzou se mu tak stačil vyhnout, avšak David Matějů už vzal Honzu čelním nárazem. Bohužel za Davidem jel v těsném závěsu Lukáš Ježek, též bez reálné šance se srážce vyhnout. Davida tak „vyndal“ z káry, kterého srážka vymrštila až za bariéry. Ve výsledku se naštěstí nikomu nic nestalo, myslím ale, že tato srážka nám všem připomněla, že nehoda se může stát v podstatě kdykoliv a že v ní nemusí být žádný zlý úmysl. Po shlédnutí inkriminovaného videa se skoro všichni shodují, že šlo o typický „závodní incident“. Výsledky třetího závodu právě popsanou nehodou naštěstí nebyly ovlivněny, všichni měli joker lapy odjeté, takže jsme prostě vzali výsledky tak, jak byly cca 2 minuty před koncem.
Vezmeme-li to odzadu, pak nejhorší závod sezony měl Top Grip, který skončil na posledním místě. Předposlední skončili Loseři, ale i tak je třeba ocenit jejich zvedající se formu, když za poslední tři závody získali více bodů než Top Grip a Red Šneci. Pátí skončili Red Šneks a čtvrtí elektrikáři z TGV – silný závěr sezony v podání TGV dramatizoval šampionát, ale bohužel pro TGV jim po posledním závodě stále chyběl v šampionátu bod na čtvrté místo právě Red Šneků. Třetí místo v závodě a čtvrté pódiové umístění v sezoně získali jezdci týmu First Gear.
Souboj o první místo byl opět soubojem týmů MishMash a Sonic. První závod byl velmi vyrovnaný, když MishMash porazil Sonic po hodinovém závodě o přibližně o 5 vteřin. Následně do souboje zasáhla poněkud slabší kára č. 43, kterou jel nejdříve tým Sonic a skončil s ní ve druhém závodě na druhém místě a následně s ní stejně skončil MishMash ve třetím závodu. Díky dvěma vyhraným hodinovým vytrvalákům tak celkové první místo ukořistil tým MishMash, přičemž se jednalo o jejich sedmé vítězství sezoně. Sonic tak obsadil druhé místo, celkově šesté v sezoně, z toho pětkrát to bylo právě za MishMashem.
Tuto sezonu jsme tak byli svědkem toho, co v minulých sezonách pravidelně prováděli 3Káčka MishMashům. Závody byly většinou nesmírně vyrovnané, avšak ve výsledku je skoro vždy vyhrál o pár bodů mistrovský tým. Rozdíl dvanácti bodu v šampionátu na konci sezony, pak zdaleka neodráží to, jak vyrovnaná celá sezony byla.
Těšíme se na Vás na vyhlášení, přičemž detaily o vyhlášení Vám sdělíme zítra.
Ped & Pavel
Výsledky
Poř. | Tým | Race 1 | Race 2 | Race 3 | Body celkem | Kartrace.cz |
1 | MISHMASH | 7 | 7 | 6 | 20 | 10 |
2 | Sonic | 6 | 6 | 7 | 19 | 8 |
3 | First Gear | 5 | 5 | 4 | 14 | 6 |
4 | TGV Racing | 4 | 3 | 5 | 12 | 5 |
5 | Red Šneks | 3 | 4 | 1 | 8 | 4 |
6 | Loser Racing | 2 | 2 | 2 | 6 | 3 |
7 | Top Grip Racing | 1 | 1 | 3 | 5 | 2 |
Závod 1
Poř. | Tým | Kára | Body | Nej. čas |
1 | MISHMASH | 41 | 7 | 00:35.314 |
2 | Sonic | 42 | 6 | 00:35.223 |
3 | First Gear | 43 | 5 | 00:35.851 |
4 | TGV Racing | 47 | 4 | 00:35.571 |
5 | Red Šneks | 46 | 3 | 00:35.847 |
6 | Loser Racing | 48 | 2 | 00:35.903 |
7 | Top Grip Racing | 45 | 1 | 00:35.940 |
2
Poř. | Tým | Kára | Body | Nej. čas |
1 | MISHMASH | 42 | 7 | 00:35.360 |
2 | Sonic | 43 | 6 | 00:35.525 |
3 | First Gear | 45 | 5 | 00:35.399 |
4 | Red Šneks | 47 | 4 | 00:35.589 |
5 | TGV Racing | 48 | 3 | 00:35.441 |
6 | Loser Racing | 41 | 2 | 00:35.514 |
7 | Top Grip Racing | 46 | 1 | 00:35.978 |
3
Poř. | Tým | Kára | Body | Nej. čas |
1 | Sonic | 45 | 7 | 00:35.010 |
2 | MISHMASH | 43 | 6 | 00:35.252 |
3 | TGV Racing | 41 | 5 | 00:35.360 |
4 | First Gear | 46 | 4 | 00:35.616 |
5 | Top Grip Racing | 47 | 3 | 00:35.606 |
6 | Loser Racing | 42 | 2 | 00:35.650 |
7 | Red Šneks | 48 | 1 | 00:35.501 |
Kvalifikace
Poř. | Tým | Čas | Rozdíl |
1 | Sonic | 01:47.853 | +0.000 |
2 | MISHMASH | 01:48.186 | +0.333 |
3 | First Gear | 01:48.799 | +0.946 |
4 | Top Grip Racing | 01:49.815 | +1.962 |
5 | Red Šneks | 01:50.057 | +2.204 |
6 | TGV Racing | 01:50.673 | +2.820 |
7 | Loser Racing | 01:50.738 | +2.885 |
1
Poř. | Jezdec | Tým | Kára | Čas | Rozdíl |
1 | Pavel Matějíček | MISHMASH | 45 | 00:36.215 | +0.000 |
2 | Jan Vopátek | Sonic | 46 | 00:36.311 | +0.096 |
3 | Petr Dolejš | Top Grip Racing | 48 | 00:36.426 | +0.211 |
4 | Miroslav Šimek | First Gear | 47 | 00:36.466 | +0.251 |
5 | Tomáš Wrubel | TGV Racing | 42 | 00:36.568 | +0.353 |
6 | Marcel Rychlý | Red Šneks | 41 | 00:37.220 | +1.005 |
7 | Jan Peterka | Loser Racing | 43 | 00:37.293 | +1.078 |
2
Poř. | Jezdec | Tým | Kára | Čas | Rozdíl |
1 | Jan Vejbora | Sonic | 47 | 00:35.831 | +0.000 |
2 | Jakub Svoboda | MISHMASH | 46 | 00:35.905 | +0.074 |
3 | Bedřich Málek | First Gear | 48 | 00:35.983 | +0.152 |
4 | Peter Helcmanovský | Red Šneks | 42 | 00:36.129 | +0.298 |
5 | Michal Pavlát | Top Grip Racing | 41 | 00:36.922 | +1.091 |
6 | Jan Veselý | Loser Racing | 45 | 00:37.072 | +1.241 |
7 | David Leníček | TGV Racing | 43 | 00:37.428 | +1.597 |
3
Poř. | Jezdec | Tým | Kára | Čas | Rozdíl |
1 | Lukáš Ježek | Sonic | 48 | 00:35.711 | +0.000 |
2 | Jiří Vostoupal | MISHMASH | 47 | 00:36.066 | +0.355 |
3 | Michal Prudil | First Gear | 41 | 00:36.350 | +0.639 |
4 | Jan Chrobok | Loser Racing | 46 | 00:36.373 | +0.662 |
5 | Robert Matuška | Top Grip Racing | 42 | 00:36.467 | +0.756 |
6 | David Matějů | TGV Racing | 45 | 00:36.677 | +0.966 |
7 | Jan Tomšíček | Red Šneks | 43 | 00:36.708 | +0.997 |