Rozhovor s Buřtojedi Racing
|Petr Dočekal:
Takže nejprve krátce ze závěrečného závodu. Skutečně nám tentokrát šlo o hodně, protože se u nás rozhodovalo po výsledku z Plzně mezi konečným 7. až 10. místem. Proto jsme nic nepodcenili a několikrát do Plzně zajeli zatrénovat, natočili si jízdu, srovnali s jízdami konkurentů na youtube a vůbec obětovali tentokrát přípravě poměrně dost času. A myslím, že se vyplatilo a velmi nám pomohlo natrénování být konkurenceschopnými. 5. místo ze závodu je naše druhé nejlepší umístění, takže se povedlo. Trochu mě osobně mrzela nevyrovnanost jednotlivých kár. V tréninku jsme byli kolegové z týmu vyrovnaní, spíše jsme se řadili podle časů v opačném pořadí, než nakonec skončil závod. Káry 15 a 16 jednoznačně jely lépe, na druhou stranu paráda, jak toho Tom Kábrt dokázal v závodech využít a pohyboval se mezi nejlepšími.
Co se naší premiérové sezóny týče, převažují jednoznačně pozitiva. Hrozně jsem si všechny závody užil, organizace a připravenost kár většinou perfektní. Projížďka na rotaxech neskutečný zážitek, ačkoliv z mé strany s nevalným celkovým výsledkem. Všechno pro nás jako nováčky bylo nové, včetně většiny jednotlivých okruhů. Takže postupně:
Papírna – zajímavé prostředí, velmi fyzicky náročný závod, ale zajímavé prostředí i okruh. Škoda, že už jí v průběhu roku zavřeli.
Bratislava – moderní okruh se zajímavým večerním programem a ještě zajímavějším ubytováním :-). Náš třetí nejlepší výsledek v sezoně.
Brno – premiéra na vodě, skvělý přístup šéfmechanika a vůbec velmi zábavný závod. Škoda, že jsme tady nezískali o ten bodík navíc.
CMK – velké překvapení z naší strany, dobře natrénováno a tudíž velké nadšení z naší strany. Dráha skvělá, káry s ohledem na elektrický pohon méně. Náš nejlepší výkon v sezoně.
Cheb 1 – nic moc výsledek z naší strany, trochu zklamání z rychlosti kár, ale noční závod zajímavý a rautík super.
Hořovice – nehodnotím, nejel jsem. Ale jediné naše poslední místo, takže výkon nic moc :-).
Rychnov – pro mě nejzábavnější závod. Rychlý a silný káry a na malém okruhu skvěle napumpují adrenalin do žil, okruh je skvěle zamotanej. Škoda trochu nerudnýho šéfa, ale káry připravený velmi dobře a ostatní mechanici super.
Ampfing – kapitola pro sebe, za ten zážitek to rozhodně stálo. Nenašel jsem na tomhle výjezdu kromě zajetého času nic negativního.
Cheb 2 – zase zklamání z kár, ale jelikož se jelo polovinu závodu na vodě, tak velká zábava. Opakuju se, ale Cheb nebudu mít rád, na takový okruh by to chtělo silnější káry nebo něčím okruh ozvláštnit (třeba by tam šel někde udělat joker lap :-))
Plzeň – zábavný okruh, z naší strany dobře natrénovaný. Náš druhý nejlepší výsledek sezony a výborné zakončení premiérové sezony.
Celkové 8. místo je lepší, než jsme si na začátku sezony stanovili (9. místo), takže velká spokojenost. Velké poděkování organizátorům a snad si příští sezonu zajezdím minimálně při některých závodech jako náhradník. Příští sezona jako stabilního týmu je pro nás zatím ve hvězdách…
Tomáš Kábrt:
PD to krásně napsal, tak já přihodím jen pár poznámek :)
Plzeň jsme potrénovali dopředu a jsem rád, že když tomu trochu času dáme, tak jsme byly schopný být zase po půl roce na vyšších pozicích. Jen škoda toho jednoho bodíku, který jsme během sezóny mohli získat a ještě si vzít zpět 7. místo :)
Papírna – naskočení do prvního závodu bylo kruté – totálně neznámá a zamotaná trať s oldschool motokárama. Dobrá posilovna :) škoda že už trať není, myslím si, že bych po letošní sezóně zajel o mnoho lépe
Bratislava – krásný moderní okruh, kde jsme poprvé narazili na náš velký problém a to je jízda ve skupině. Takticky se závod povedl a výsledek nebyl špatný. Hotel se sprchou vedle postele mě bude rozesmívat ještě dlouho :)
Brno – jeden z nejvtipnějších závodů. Moje první jízda v motokáře na mokru, což vyústilo v to, že jsem pár kol dával jedním dlouhým smykem, protože to prostě byla sranda :) musím taky pochválit stav techniky a vůbec přístup mechoše!
CMK – jediný pražský závod, kam jsme to neměli na potrénování úplně z ruky a ve spojení s novou tratí, kterou nikdo neznal to vyústilo v největší překvapení sezony :) asi nejhezčí indoor trať co jde v ČR najít, super místní šéf a nakonec i ty elektrokáry nejsou špatný.
Cheb 1 – velká trať bohužel tolik nesedí k rentál motokárám. Večerní závod za světel se mi líbil, noční přesun do Prahy už méně.
Hořovice – tato trať mě asi bavila ze všeho nejmíň, čemuž odpovídal i výsledek a to první a jediné poslední místo.
Rychnov – když jsem viděl Rychnov na videu, tak jsem se zhrozil, že v ty záplavě pneumatikách se někde ztratím, ale první svezení na 340ccm mě učarovalo a to byla jen předzvěst dalšího závodu :)
Ampfing – vrchol sezóny! Rotax je boží! Okruh výbornej! Jen se pak nechce zpět do 270ky :D
Cheb 2 – lepší formát závodů okořeněný deštěm mě určitě bavil víc než první návštěva v Chebu. Jen přece se hnát v totálně nedotáčivým smyku směrem k tribuně a doufat, že už to začne zatáčet se nestane každý den :) Jinak Cheb asi nikdy nebude mým oblíbencem.
Plzeň – další z řady fyzicky náročných technických okruhů, který nejsou mojí doménou, ale nějaký ten trénink a lepší motokáry nakonec zajistily druhý nejlepší výsledek v sezóně. Jen už opravdu nevím, jak mohli kluci zajet o 0,5 sec líp, protože chyby jsem tam neviděl :D
Celkově byly cíle pro sezónu splněny – nebýt poslední, něco se přiučit a hlavně si to taky užít. Díky organizátorů a týmovým kolegům za super práci! A Buřtojedi budou i v 2017