Rozhovor s K.R.T. – SBM
|
Michael Jelínek:
1) Letošní první sprinty, šel si do soubojů od začátku naplno ?
Možná v prvním sprintu to nebylo úplně naplno. Poté už jsem se cítil lépe a tlačil jsem na to pokaždé. Byla to fakt zábava.
2) Jak si zvládal hodně odlišné chování motokár, dokázal si s horší kotvit ostatní ?
V podstatě už po prvním kole jsem poznal, kde mě tlačí guma :) . Pokud měla kára aspoň trochu výkonu, tak se mi dařilo celkem dobře za sebou držet soupeře. Například ale s károu14 nešlo dělat téměř nic. Po startu jsem sice z 5.místa povyskočil na 3.místo, ale na konci rozjížďky jsem byl osmý. Bylo to jako, kdyby ostatní měli na rovince DRS. A kára12 zase třeba skoro vůbec nezatáčela doprava, byť měla velmi dobrý výkon. Zde ale jsem si užil i tak souboj s Tomášem Málkem. On měl dobrou káru do středu tratě, ale postrádal výkon, čili můj protipól. Hodně mi to připomnělo souboj Michaela Schumachera a Kimiho Räikkonena v Belgii 2012 kde to byla hodně podobná situace :) . Nebo v 16. rozjížďce jsem si hodně užil předjíždění. Start z 8.místa a v cíli jsem dojel čtvrtý. Docela velké rozdíly(vlastnosti) mezi kárama zde v Chebu. Vystřídal jsem jich celkem sedm. Tak tři byly zhruba stejné(střed), dvě byly dobré a dvě byly zase horší. Uvidíme příště jak to tady pojede.
3) Upravoval si na základě poznatků z prvního závodu strategii do druhých závodů ?
Dá se říct, že už každou rozjížďkou jsem trochu měnil strategii. Samozřejmě základem bylo získat pozice navíc, ale s každou jinou károu + jiným soupeřem jsem si musel rozmyslet, jak k tomu přistoupím. Pokud máte káru, která jede dobře tak máte velké ambice……jdete co nejdříve dopředu. No a naopak pokud máte safety car, tak děláte co můžete aby jste pokud možno neztratili žádné body. I tak je to výzva, ale to už jsou horší starosti než v tom prvním případě :) Za sebe jsem byl se sebou velmi spokojený. Myslím, že jsem v žádném sprintu nic nevypustil, dal do toho vše, neudělal žádnou hloupou chybu. A i konečně 12.místo mezi jezdci je super výsledek. Jediné co mě mrzí, byla menší kolize ve 13. rozjížďce s Michalem Prudilem. Bylo to v prvním kole. Gumy ještě nebyly úplně v nejlepším stavu. Dohromady jako kára to i tak jelo docela dobře. Byl jsem v menším slidu. Když jsem ale káru srovnal a chtěl ji dostat do apexu, došlo ke srážce. Dostal jsem se hodně na vnějšek a kára už neměla zájem reagovat. Skončil jsem v gumách, ale náraz byl docela měkký. Bohužel než jsem se vyhrabal zpět na trať, nabral jsem už značnou ztrátu. I tak jsem chtěl až do konce na to tlačit a dojet jezdce před sebou. V cíli už jsem za Marcelem Rychlým nebyl tak daleko. Každým kolem jsem tak dvě sekundy stahoval. Škoda, že závod nebyl o 1-2 kola delší. Mohl jsem ještě zkusit jeden ten bodík získat. Každopádně poté jsme si to s Michalem v klidu vyříkali. Chtěl jsem hlavně vědět co se stalo. Označil bych to jako běžný závodní incident. Nějaká penalizace v tom závodě neměla smysl, protože jsem byl daleko vzadu. A aby z toho měl aspoň náš tým nějaký profit, tak by musela přijít DSQ což by byl zase nesmysl vzhledem k tomu, že jsme se jenom nevešli do zatáčky. Následky pro mě byly hodně špatné, ale to je motorsport. Bez kontaktu se nedá závodit. Kdybych prostě jel vyloženě u lajny, tak by se to asi na 99% nestalo. Takhle jsem otevřel trochu prostoru Michalovi a ten mě chtěl přirozeně předjet. Jak jsem říkal předtím…..neviním ho za to a jede se dál.
4) Pojedeš i druhé sprinty v Chebu ?
I příště se do Chebu podívám a budu i závodit :) . Pokusím se navázat na minulý Cheb a doufám, že tentokrát se nám zase podaří skončit na bedně ;) Závěrem chci poděkovat Patrikovi a Radimovi za skvělé závody. Opravdu tomu teď chyběla jenom ta placka.