Rozhovor s K.R.T. – SBM
|
Za KRTy píše Marek Látal
1) Se kterými jezdci jsi měl na trati největší souboje a jak se ti v nich dařilo ?
Bohužel jsem si v Chebu moc nezazávodil. V 1. závodě sem ihned po startu předjel svého kolegu a jednoho z Redsneks, ale po 2 kolech sem udělal jezdeckou chybu a závod pro mě skončil, ale pozici jsem neztratil protože sem startoval z posledního místa.
V druhém závodě startovat z prvního místa ze všech jezdců parádní zážitek už jsem tohle v Kartrace jednou zažil v Hořovicích. Tentokrát to bylo horší protože sem dostal opět do závodu motokáru číslo 8 a to bylo hrozný. Předjeli mě všichni jezdci i Míša a největší souboj byl mezi mnou a ní a já to prohrál :(
2) Zaskočili tě nízké teploty a přilnavost káry ?
Já se potácel spíš s horečkou, se kterou jsem do Chebu jel, ale musel sem to zvládnout. Jelikož jsem seděl na 390tkách po prvé tak sem se dost bál když sem viděl kluky v prvních kvalifikacích jak to klouže, proto jsme se domluvili že pojedu až jako poslední kdy trať už byla trošku zahřátá. Jinak bylo zajímavé sledovat jak se časy furt zlepšují a velkou roli hrálo i sluníčko které se na trati párkrát během kvalifikacích objevilo to bylo pak hodně znát.
3) Jak se dařilo celému týmu ? dopadli jste podle očekávání ?
Máme 5.místo paráda!!!!! Řekl jsem v předchozí tiskovce že se máte na co těšit. Pokud bychom dorazili na páteční trénink bojovali bychom o placku tomu věřím. Dělá to strašně moc při challange, protože první kvalifikace jsou důležité při druhých už to každý umí.
Já osobně jsem se sebou spokojený seděl jsem poprvé na 390tkách a vyhrál jsem druhou kvalifikaci a porazil sem i lidi co jezdí 390 normálně.
4) Cokoli Vás napadne ( vysfaltovat zachytné zóny ano/ne třeba ? . . . :) )
Nasazování kár do závodů. Neříkám že počítač to nějak losuje špatně, ale byl bych rád kdyby se něco změnilo.
Napadlo mě: Za prvé buď bude před závodem vidět jasně kdo jaký káry dostane do závodů že to bude dané beze jmen a nikdo to nemůže ovlivnit.
Za druhé seřazení od nejhorší k nejlepší. 6.místo nejlepší kára, 5.místo lepší kára atd 1.místo nejhorší kára.
S pozdravem
Marek Látal
Přidat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tak jo, nejaky ten prototyp, uplne primocarou metodou (mozna by slo lepsim algoritmem pokryt o par procent pripadu vic, ale za cenu o dost delsiho vypoctu):
http://ped.7gods.org/kartrace.php
(tak trochu simulace posledniho Chebu)
„constraint level“ jsou 4 stupne podminek, ktere vysledek splnuje.
Level 4: kazdy pilot ma jinou karu a cely tym ma vsechny kary (R1+R2)
Level 3: tym ma stejnou karu(kary) 2x, ale pro ruzne piloty a ne ve stejnem zavode
Level 2: tym ma stejnou karu 2x, mozna i ve stejnem zavode (v jine rozjizdce samozrejme! :) )
Level 1: pilot tymu ma stejnou karu pro oba zavody
pro zdrojak kdo je moc zvidavy, tak si pridejte na konec jeste „.src“…
uhm.. tak jsem pridal zdrojak primo na konec stranky…
A jinak samozrejme Q casy jsou nahodne generovane, takze pres opakovane mackani F5 (refresh) muzete posoudit jak casto se dari vybrat kary bez kompromisu, pripadne kolik „chyb“ v prirazeni kar vznika…
Zajímavý. ;)
Trochu na tom neco zkousim, a jednoduchy algoritmus (priradit karu pilotovi, ktery ma toho nejmin na vyber) bez jakychkoli dalsich pokusu/uprav dokaze obvykle priradit prvni 3 rozjizdky (z 5ti) rovnomerne, cele pole vyjde rovnomerne tak pri kazdem druhem pokusu. Tj. mezi top 3-5 tymy by temer vzdy byly kary do R1/R2 rozhozene rovnomerne (ne po trojicich low/high, to se do uvahy nebere, ale celkove!), zbytek pole by obcas jezdil s jednou karou 2x (a jednu by nedostal), a vyjimecne (1-2 z 10 zavodu) by jezdil stejny jezdec stejnou karu 2x (obvykle nekdo se slabeho tymu vzadu).
Jeste se s tim trochu pohraji a zverejnim nekde at si to zkusite nasimulovat taky, a jaky mate z toho pocit.
Mne to prijde lepsi nez aktualni cisty random.
Priklad z uspesne alokace:
(kary jsou podle driveru, tj R1[1, x, y] vs R2[1, z, w] znamena ze stejny clovek jede 2x karu „1“ = nejhorsi pripad)
Team allocations:
Team „A“ karts: R1 [ 6, 2, 5] R2 [ 4, 1, 3]
Team „B“ karts: R1 [ 6, 2, 3] R2 [ 4, 5, 1]
Team „C“ karts: R1 [ 3, 4, 1] R2 [ 2, 5, 6]
Team „D“ karts: R1 [ 6, 5, 4] R2 [ 1, 2, 3]
Team „E“ karts: R1 [ 3, 6, 1] R2 [ 2, 5, 4]
Team „F“ karts: R1 [ 5, 1, 3] R2 [ 2, 4, 6]
Team „G“ karts: R1 [ 5, 2, 4] R2 [ 3, 6, 1]
Team „H“ karts: R1 [ 6, 2, 1] R2 [ 4, 3, 5]
Team „I“ karts: R1 [ 1, 4, 2] R2 [ 6, 3, 5]
Team „J“ karts: R1 [ 5, 3, 4] R2 [ 6, 2, 1]
Priklad z neuspesne alokace (tym G a J postizene):
Team allocations:
Team „A“ karts: R1 [ 6, 1, 3] R2 [ 5, 2, 4]
Team „B“ karts: R1 [ 2, 3, 6] R2 [ 5, 1, 4]
Team „C“ karts: R1 [ 2, 1, 5] R2 [ 3, 6, 4]
Team „D“ karts: R1 [ 5, 4, 6] R2 [ 1, 3, 2]
Team „E“ karts: R1 [ 4, 1, 3] R2 [ 5, 2, 6]
Team „F“ karts: R1 [ 1, 2, 5] R2 [ 4, 3, 6]
Team „G“ karts: R1 [ 6, 2, 3] R2 [ 5, 1, 2]
Team „H“ karts: R1 [ 2, 4, 3] R2 [ 1, 6, 5]
Team „I“ karts: R1 [ 4, 1, 5] R2 [ 6, 2, 3]
Team „J“ karts: R1 [ 4, 6, 5] R2 [ 3, 1, 4]
(az to dam ven, tak bude k tomu psat i Q casy a pozice, takze pripadne muzete koumat jestli to rucne dokazete „opravit“ na lepsi rozhozeni (o cem silne pochybuji))
Pecka, sice tomu nerozumím, ale určitě sem pro implementovat něco co zmírní možnost dostat 2x stejnou káru a taky to že do závodů se káry mezi týmy co nejspravedlivěji promíchají.
Návštěva po mnoha letech a co na to říct metody jsou sofistikovanější, ale stejně se celé roky řeší pořád to samé dokola :)
Proč při challenge nedát nejhorší káru do předu a nejlepší do zadu.?
Nebo proc nedát před závodem rozpis kár ve kterých se bude sedet. pro závody?
Protože se dopředu neví v jakém stavu káry budou. Například všichni věděli že v 390 je nejrychlejší 9 a ono ejhle 25 byla ještě rychlejší. Chápu hořkost z nevyrovnanosti kár, ale nemůžeme chtít všechno, naopak za sebe jsem vděčný organizátorům, že ta možnost 390 vůbec je ;-)
Asi tak. ;)
No ale po kvalifikacích víte jaký káry jsou rychlé a pak má být pořadí podle kár to se přece ví.
Vezmu CHEB na ukázku.
kvalda 1
25
9
24
22
23
8
takže pořadí mělo být nasledný do každého závodu
8
23
22
24
9
25
co na tom dopředu nevíš?
Nikdy ti to kvalda neřekne 100%, jelikoz jsou rozdíly v jezdcich. A přijde mi jako nesmysl trestat nejrychlejšího jezdce tím, ze dostane automaticky domnelou nejpomalejsi motokaru. Spis to udelat v systému tak, jak popisoval PED a Miki. To mi přijde jako mnohem rozumnější nápad. ;)
Přesně tak. Rozložit káry od nejslabší po nejlepší by možná mělo smysl při sprintech, kdy to tak vystřídají všichni (třeba v Chebu na 270ccm), ale při challenge je to nesmysl. Nejlepší jezdec by tak vždy mohl dojet poslední… Ano, jak Ped navrhoval, šlo by to rozvrhnout programem (i nyní to generuje program, že?) aby to bylo co nejspravedlivější (v rámi týmu opakovat co nejmíň kár).
Nesouhlasím s jakýmkoli „socialním“ systémem ohledně rozdělení kár . . .
A vy víte předem, které káry budou slabé a které silné?
Losování kár do závodů bych také změnil. Probíral jsem to s Mikim na okruhu a jako spravedlivé nám přišlo rozdělit káry do závodu tak, jako se dříve jezdily kvalifikace – tj. tým napřed dostane 3 nízké káry, pak 3 vysoké káry. Každý tým tedy při challenge závodech vystřídá všechny káry a žádnou nejede vícekrát.
To ale nemusi byt mozne. V ramci Q1/Q2 muzou skoncit piloti ruznych tymu tak, ze nepujde v zavodech alokovat kazdemu tymu vsechny kary (rikam intuitivne, nejak mi zadny trivialni kontrapriklad nenapada). Hmm… kdyz zkousim najit kontrapriklad, tak se to nejak podezrele zatim vzdy vysklada, ale rucne bych to delat nechtel. Asi si na to neco napisu, a zkusim v jake situaci to nejde.
Ano, je to tak jak rika Ped, jde o to ze se na zavod jezdci promichaji ve skupinach a system ( puvodne zamysleny ve smyslu „klasicka challenge kvalifikace“ ) nepujde pouzit.
Vlastne jde o nejakou variantu barveni grafu…
Graf je 2x 30 vrcholu (R1 / R2), kde jsou prepojene vsechny vrcholy v ramci rozjizdky a mezi R1R2 jsou prepojeni clenove sveho tymu. A tohle se musi vybarvit 6 barvami bez kolize.
A ted kdybych si pamatoval z teorie grafu trochu vic, treba bych jiz vedel presne proc to nejde pokazde vyresit. A nebo naopak vedel ze to jde. :D
Ale v principu myslim neni problem napsat generator, ktery „obarvi maximum grafu co jde“ (tj. rozhodi nizke/vysoke kary na vsechny piloty tymu) a zbytek by se dolosoval nahodne z toho co v dane rozjizdce zbylo a tyto tymy by meli danou karu vicekrat. Mozna jeste bude problem opravdu „maximalni“ rozhozeni, ale pro ucely kartrace by stacil i nejaka min-max heuristika, kdyby to neslo spocitat v rozumnem case kompletne.