Rozhovor s K.R.T. – SBM
|
Své pocity z dvojzávodu nám sdělil Marek Látal a Michael Jelínek.
Kluci se rozhodli odpovídat na připravené otázky
1)Jak hodnotíš výsledek tvého týmu v obou závodech?
Marek Látal: Výsledek našeho týmu v sobotním v závodě v Bratislavě nebyl oslnivý 9 místo z 10.týmu není nikdy dobrý, ale stále si stojím za tím nebyli jsme poslední a to je úspěch. Závod v Bratislavě jeli 3 nováčkové v týmu Michal Ryba, Jiří Michl a Michael Jelínek. Děkuji klukům že závod odjeli a neskončili poslední.
Nedělní závod se nám vydařil o dost lépe, nejdřív měla být sestava Marek Látal, Michael Jelínek a Simona Maglenová. Ve 22 hodin mi volá Simona že má horečku a že nepojede a že má za sebe náhradu poslal sem ji za Ondrou a Míšou jestli může vůbec jezdit. Byl sem hodně naštvaný protože já už byl na Moravě u kamaráda a Michael už měl koupenou jízdenku na autobus. Na konec vše dobře dopadlo a dorazil mladý zkušený závodník Alessandro Paulus. Tento nadějný závodník nám vybojoval 3.místo a my se jenom vezli.
Michael Jelínek: Do Bratislavy jsme jeli s jednou jezdeckou změnou a to byla, že Jirka nahradil Marka. Další věc byla ta, že jsme to museli dát ,,z voleje“ bez tréninku což platilo poté i v neděli v Modřicích,ale zpět do Bratislavy ;) . Na Jirkovi bylo vidět že se snažil. Jak později z něho vypadlo -> půl roku neseděl v motokáře.I přes to si v závodech o 2 body přilepšil a to bylo i v náš týmový prospěch. Takže Jirku bych hlavně chtěl pochválit za snahu i přes to, že byl ve velmi složité situaci ;) . Pokud jde o Michala, tak si myslím, že dobře navázal na Plzeň. Jenom škoda jednoho závodu, kde dostal smyk a jeden ze soupeřů ho následně přetočil. Mohlo z toho být jak pro něj, tak pro náš tým více bodů. Každopádně se každou kvalifikací zlepšoval a rychlost rozhodně špatnou neměl ani v závodech. Věřím, že časem bude pro náš tým vozit čím dál více bodů :). Pokud jde o mě, tak mohu být docela spokojený. Už hned od začátku Q1 jsem se cítil dobře a měl jsem slušnou rychlost. V prvním závodě jsem si svou pozici udržel a ve druhém závodě jsem dokonce i jednu pozici získal. Bohužel naopak ve třetím závodě bylo trochu smůly hned po startu v tlačenici do prvních zatáček, kde jsem mohl jednu pozici získat po vnější straně. Místo toho se stalo to, že někdo vpředu to tam za každou cenu zavřel a došlo ke kolizi. Pro mě to znamenalo, že jsem musel úplně zastavit abych situaci ještě více nezhoršil. Po závodě se to řešilo, ale komisaři už nic nezměnili. Týmově jsme skončili na 9.místě což není žádná hitparáda, ale náš tým se letos buduje a věřím, že časem budeme výše ;). V Modřicích to už byla jiná písnička. V neděli přijel na pomoc Marek a také rychlý express Sandr :) . Sice nám řekl, že místní trať v Modřicích velmi dobře zná, ale že bude úplně nejrychlejší ze všech…..to bylo velmi milé překvapení. V prvním závodě jsme to měli docela dobře rozjeté právě díky Sandrovi. Tuším, že když jsem střídal Sandra,tak jsme byli snad na 3 nebo 4.místě. Horší byl šok, když jsem vyjel z depa a prvních několik kol. Místní hrbolatý povrch trati byl pro mě docela problém ze začátku a bylo to hned vidět na časech. Všichni za mnou mě postupně dojížděli a měl jsem v tu chvíli ještě větší problém. Pár pozic jsem i ztratil a vše vyvrcholilo ,,hodinami“, které jsem udělal z přemíry snahy v nájezdu do první zatáčky. To už bylo pro mě vážné znamení, že to není vůbec dobré. Tlak na mě v tu chvíli značně narostl. Ovšem zbytek mého úseku byl docela dobrý a držel jsem pozici. Několik posledních minut to bylo okořeněné soubojem, který trval asi 10 minut. Poté už mě vystřídal Marek. Bohužel ani on neměl moc štěstí, protože byl dvakrát zezadu torpédován = ztráta pozice. Nakonec první závod skončil 8.místem.
Do druhého závodu jsme se s Markem poučili a zajeli jsme mnohem lépe. Závod opět velmi dobře rozjel Sandr a asi po 15 minutách jsme byli na čele. Potom už jenom Sandr jel osamocen a navyšoval náskok. Pak už šlo jenom o to neudělat hloupou chybu a dojet do cíle což se nám povedlo. Čekali jsme celkově tak 5.místo, ale právě k našemu štěstí bylo 3-5.místo dělené námi, Mishmash a Korodi. No a protože všechny ,,žolíky“ jsme drželi my (nejrychlejší kolo + lepší umístění v závodě), tak jsme skončili na 3.místě. Opravdu parádní bronzové překvapení pro náš tým :)
2) Který styl řízení ti vyhovoval více? Přesný v Bratislavě, nebo lehce klouzavý v Brně? Vyhovuje ti vytrvalostní závod?
ML: Mohu mluvit jen za sebe a závod v Brně. Mě se o dost lépe jel protisměr. A Vytrvalák byl v Brně dobrý, ale umím si představit i klasický závody na tomto okruhu.
MJ: Více mi asi sedí přesný styl. Už od prvních kol v Bratislavě jsem se cítil dobře. V Modřicích naopak jsem s povrchem trati hodně bojoval což vyvrcholilo právě ve zmiňované ,,hodiny“ v prvním vytrvaláku. Naštěstí protisměr mi sedl více a zajel jsem v něm lépe. Vytrvalostní závod má určitě něco do sebe. Budu jedině rád, když se každý rok minimálně jeden pojede.
3) Co protisměr v Bratislavě? Měl jsi v kalhotách? :) Užil sis závody, nebo bys jel radši jenom ,,kvaldy“?
ML: Jezdil sem jen Brno.
MJ: Přirozeně bez tréninku na dané trati, kde se bude závodit má člověk vždy obavy jak mu to pojede. Trať se můžete naučit jakkoliv, ale v reálu je to pak vždy trochu jinak…..spíše šok :)) Ale po pár kolech si zvyknete a pak už se snažíte jenom ze sebe dostat maximum. Abych ale nezapomněl……v kalhotách bylo vše v naprostém pořádku ;)
4) Oproti loňsku, jsme měli v Blavě pozměněný okruh. Který byl lepší? Loňský, nebo letošní?
ML: Nebyl sem ani loni ani letos nemohu posoudit.
MJ: Minulý rok jsem tu nejel, takže nemůžu srovnávat. Tato letošní verze, kterou jsme jeli mě ale bavila.
5) Příští závod nás čeká Cheb, který letos pojedeme třikrát. Těšíš se? Máš na něj nějakou speciální přípravu?
ML: Poskládáme dobrou sestavu která by měla být do 5.místa popřípadě získat další placku bojte se nás!!!
MJ: Na Cheb se určitě těším. Je to krásná venkovní trať, kde se bude určitě velmi dobře závodit. Moje příprava proběhne jako obvykle. Uvidíme, jestli se do Chebu před závodem třeba i vypravíme potrénovat.
6) Dobrovolná.. něco, co chcete.. :)
ML: Měl bych jen něco k traťovým komisařům: Hlavní komiař Petr se snaží a žije závodem – beru z pohledu Brna. Je to fajn člověk a nechá si Vás vyslechnout a pak koná. Jen mě mrzí že v Brně bylo několik situací a ostatní jezdci se chovají jako prasata a neuznají chybu. Chápu že si to zaplatí a chtějí být nejlepší, ale ne přeci na úkor že někoho zprasí a nepřiznají chybu. A jen jednu poznámku řešit problémy které nastanou ihned a ne po závodu toho se moc nevyřeší.
MJ: Závěrem jenom souhlasím s tím, co píše Marek k traťovým komisařům. Dělo se to i v Bratislavě a bylo by určitě lepší, kdyby se v některých jasných případech penalizace pro daného jezdce, který například způsobil nehodu (přičemž získal výhodu nebo pozici) udělila ještě během závodu. Poškozenému se pozice vrátí a i sám viník ještě během závodu s tím může něco udělat. Po závodě se to také dá řešit, ale pokud se viník rozhodne zatloukat…..tak pak se jen velmi těžko něco řeší.
Přidat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Incident Tomáše jsem viděl já a čisté mi to rozhodně nepřišlo :-). Tomáš šťouchl do před sebou jedoucího Sandra, ten kvůli tomu šťouchl myslím že to byl někdo z Hošků z Trakaře a oba tím díky tomu předjel.
Nam Tomas po druhem zavode v Brne rikal, ze ten souboj top 3 na zacatku zavodu za ktery dostal stop&go byl rozhodne cisty.
To jen pro informaci, jak to videl on. Nevim jak to videli kluci a necekam ze by komisari meli sanci vsechno posuzovat na 100%.
Spis mne na tom zaujalo, ze stop&go v Brne bylo cca. +4s na kolo, co je v pozdejsi fazi zavodu +- nulovy trest (pokud za sebou zrovna nekoho neblokujete o pozici). V nasi situaci jsem byl samozrejme rad, ale nedavalo mi to moc smysl. Treba prujezd depem byla mnohem delsi zalezitost, jak jsme si omylem otestovali sami od sebe. :))
Děkuji za odpovědi, nejsem člověk co by se tam začal hádat jako někteří jedinci. Zatím si vše pochvaluji. Teď ručím za svůj tým kteří jezdí v Kartrace.
Best comisarios EVER!!!
jen tak dale ;)
diky kluci …
Lehce se vyjádřím
Nejdřív jen malý fakt pro začátek. Pro letošek je obsazení komisařů z 80% nové a pro některé to bylo poprvé co byli komisaři, takže i pro ně nová zkušenost, takže nějaké malé porodní bolesti tam budou a těm se nevyhneme.
K Bratislavě jen to, že po zkušenostech z loňska jsem věděl a i se potvrdilo, že v těch vysílačkách v hale je prd rozumět, proto jsem i cíleně nastavil systém řešení incidentů po závodě, aby nedošlo k nedorozumění na základě špatně srozumitelnosti ve vysílačce. Myslím si, že Bratislava až na pár menších incidentů proběhla v pohodě.
A teď k Brnu. Evidentně narážíte na situaci mezi K.R.T., RS a Mishmashem v prvním závodě.
Abych nastínil co se stalo z toho, co se ke mě dostalo za informace, osobně jsem incident neviděl.
V závěrečné fázi prvního závodu v T1 došlo k nedobrždění ze strany Jirky Vostoupala a následnému otočení Marka Látala. Marek, který byl v souboji o pozici s RS Racingem (Mishmash byl o kolo napřed) tímto pozici ztratil. Žádné další informace se ke mě nedostala.
Informaci o incidentu jsem dostal po upozornění do vysílačky, protože kluci se stále drželi pravidla, že napsat na papír a po závodě (zde vznikla chyba ze strany komisařů), ale jelikož zbývalo už málo dokonce, rozhodl jsem se to vyřešit po závodě.
Co se pozic K.R.T. a RS týče, nemám žádné páky, které bych mohl použít, abych pozici K.R.T. vrátil. Mishmash za svou chybu po závodě trest obdržel, ale nemůžu trestat RS, abych je vrátil za K.R.T.
Pro druhý závod byla smůla, že jedna vysílačka klekla, takže jsem objetoval svou, aby kluci měli přehled o pozicích na trati a tím lepšímu zvládání udělování modré vlajky, takže jsem komisaře musel obíhat po trati, kvůli vzniklým incidentům. tam bohužel reakce na věci v závodě byly trochu zpožděné.
Jak Marku narážíš na řešení problémů po závodě, tak v Bratislavě jsem to udělal cíleně (a myslím si, že tam nebylo mnoho co řešit v průběhu), v Brně to někteří kluci vzali stejně (bohužel, zjednám pro příště nápravu) a něco jsem na řešení po závodě nechal já sám z důvodů, které byli psány výše. Penalizace, pokud podle incidentu bude potřeba budou padat ihned během závodu, ale ne vždy to jde a dělat rozhodnutí za každou cenu ihned během závodu nehodlám.
Takže když dvojzávod v Bratislavě a Brně shrnu z pohledu komisařů, tak až na menší drobnosti nemám klukům co vyčítat. Některé věci se kvůli technice museli řešit trošku jinak, ale jak jsem psal, složení je většinově nové a sehráváme se, bude to lepší a lepší.
V pořádku Petře…..vím, že to nemáte vůbec jednoduché. Jenom jsme pro to, aby se některé tresty vyřešily ještě během závodu(pokud to jde). Jestli jste tedy byli domluvení předem, že to raději budete vše řešit až po závodě,tak ok. Zde jsem byl trochu neinformovaný…..proto jsem to vždy chtěl vyřešit hned. V Brně myslím,že jste to zvládli dobře. V Bratislavě to bylo několikrát na hraně…..a možná i párkrát za hranou. Abych řekl zase něco pozitivního, tak vše si kluci zaznamenávali a měli to tam snad téměř vše, takže opravdu sledují co se děje na trati. No nebudu vás soudit po pár závodech(natož, když já sám jich mám za sebou pár). V Bratislavě na té trati prostě toho prostoru moc nebylo a bez pár drsných incidentů se to obejít asi nemohlo :)
Jen k Vašemu názoru. Je strašně těžké nést na sobě zodpovědnost za rozhodnutí pro trest v pár vteřinách bez možnosti opakovaného záznamu – kort po loňském roce. Pokud si v některých případech nebyli 100% jisti a rozhodnutí o trestu si schovali až po závodě, tak tento postup mi přijde rozumný. Pokud si byli 100% jisti prohřeškem, tak se hned v závodě trestal, ne? Ale nevím Váš případ. :)
To, že se trest po závodě někdy nepromítne do celkového pořadí, se bohužel stává. ,, Da sis motorsport..“ Kdo sleduje F1, ví. Někdy to tak vyjde, někdy ne.