Rozhovor s RS Racing
|F1 Racing: Jak hodnotíte oba okruhy a celkovou úroveň půjčoven ?
Luboš Kubka: „Motokáry až na vyjímky poměrně vyrovnané a v dobrém stavu. Dráha Max 60 jednodušší, příjemná, taková pohodička. Kart One dráha náročná na ruce, adrenalinová. Zázemí u obou výborné. Jediná výtka: moc daleko:-)“
Michal Prudil: „Tak okruh pro elektrokáry mi hodně připomínal F1 Abu Dhabi, ale byl v podstatě jednoduchý až nezáživný, do té doby než jsem aktivoval KERS. Zatím ale se zázemím nejluxusnější hala co jsem kdy viděl. Bohužel mě štvala ta registrace, ale již jsem se odregistroval. Kart One Arena byla pecka se vším všudy. Super rychlé pasáže, agresivní brzdění, technické pasáže, káry celkem vyrovnané až na káru 6. Zázemí taky fajn ;-)“
RIK: „Musím říct, že naši slovenští bratři naši milou zemi významně předběhli ve vybavenosti motokárových hal. Vypracování tratí, zázemí, bar, časomíra a její funkcionalita je překvapivě na mnohem lepší úrovni, než všechno, co navštěvujeme doma. Připadá mi, jako kdyby tuzemští provozovatelé už historicky vzali za svoji metu Radotín a na této metě výkonnosti poněkud ustrnuli. Slovensko mělo něco do sebe a kromě všech podstatných věcí šlo i spoustu velmi přínostných detailů – např. tabule s časy při průjezdu, kterou je navíc možné otočit, když přijedou Čehúni a prosadí si protisměr – obecně systém na zpracování a vizualizaci průběhu závodu a časů je oproti domácím tratím trochu z jiného světa. Káry fungovaly také výborně, obě dráhy jsou seriózně vymyšlené a moc zábavné. Za sebe musím říct, že jsem to nečekal, ale Slováci mají moje velké uznání. A abych nezapomněl, personál – naprosto vpohodě, jak za barem, tak kolem kár. Někteří domácí provozovatelé, by měli vyrazit na zkušenou …“
F1 Racing: Jak hodnotíte výsledek týmu a svůj vlastní výkon ?
Luboš Kubka: „Po počátečním rozpačitém pocitu z jízdy na elektrokáře sem tomu přišel na chuť a šesté místo v hodnocení jednotlivců je senzační. Na 270kách devatenáctý, tak nějak jsem to očekával. V týmech jsem si vysnil osmá místa, tak trošku zklamání.“
Michal Prudil: „Tak po té, co jsem průběžně sledoval výsledky jednotlivých jízd a pak celkové na stránkách… Samozřejmě, že chceme mít lepší výsledek, ale myslím si, že doplácíme na extrémně nárokovaných trénincích u ostatních týmů … opravdu by mě zajímalo jak by to vypadalo, kdyby netrénoval nikdo. Umístění týmu je trochu zklamání, jezdili jsme hezky a s našimi rivaly ze zadních řad sváděli hezké boje o pozice i o časy. Můj výkon … nooo, zlepšuji se, ale pomalu krůček po krůčku, tak uvidíme, srdíčko v tom mám, teď už jen trochu krve :-D“
RIK: „Co já mám hodnotit. Luboš zajel naprosto úžasně, Michal zajel seriozně a stále se zlepšuje, já jsem zajel svůj temný standard. Nebyl jsem překvapen výsledkem a jsou to umístění, kterým odpovídá naše výkonnost. S tímhle jsem do této sezony šel a nevidím v tom problém, doufám, že tato umístění Luboše nějak moc nezklamou a zůstane s námi. Samozřejmě také věřím, že jsou tratě, kde by to mohlo dopadnou i lépe a alespoň něco zajet. Uvidíme. Takže já jsem spokojen. Hezky jsme si zajezdili a zážitek z jízdy je stejný, jestli bojujete o páté nebo pětadvacáté místo. Otočení směru a srovnání s jezdci bez tréninku nám svědčilo, ale zároveň ukázalo, že ač jsou výkony lepší, stále ztrácíme na nejlepší kolem 7mi desetin.“
F1 Racing: Jak se ti líbila jízda na elektrokárách ? musel si upravit jízdní styl ?
Luboš Kubka: „Zezačátku hodně jiné, nedotáčivé, tak trošku jako na autodromu, nebo na simulátoru. Ale každou další jízdou jsem se bavil víc až k závěrečnému nadšení :-)“
Michal Prudil: „No jejej. Pro nás vzadu je těžké udržet klid, když se podvědomě snažíte dohnat top 10… Spíš top 20 a obzvláště, když jezdíte pomalé časy, tak na to dupete jak králík, což vede k horším časům, ale nebylo to zas tak hrozné, skoro všech 30 jezdců bylo ve vteřině a půl, na káry se vymlouvat nebudu, ale něco na tom trochu bude. S KERSEM je to pecka. Raději bych spravedlivé sprinty, než kvaldu-závod. A určitě by to chtělo dávat pozor při startovních skrumážích, nepotrestat zavření hned na startu??? Divím se že to nikdo neviděl, ale jinak cajk :-)“
RIK: „Musím říct, že jsem byl velmi, velmi skeptický před usednutím do té káry. Po svezení musím říct, že elektrokára je velká zajímavost a že byl určitě výborný nápad něco takového vyzkoušet. Vyžaduje to jiný přístup, to by mi nevadilo a dokonce mi to svědčilo, na druhou stranu na seriózní závodění se mi elektroparodie moc nelíbí. Má to velmi sterilní průběh výkonu vpodstatě jako kára s brzkým omezovačem, KERS není KERS, ale navýšení maximálky (tedy DRS) a trať je příliš malá na to, aby umožnila opravdové závodění. Baterky mají jak jsme viděli, také své limity. Jak už jsem říkal před závodem, s baterkama se nic vážně míněného provozovat nedá. Když jsme druhý den sedli do kár s motorem, závodnické srdíčko mi pookřálo.“
F1 Racing: Jsi pro to, příští sezonu opět uspořádat tento dvojzávod ?
Luboš Kubka: „Byl jsem jeden z mála, který hlasoval pro závod. Když už jedu tak daleko, stojí mne to z cestou a ubytováním tolik tisíc, tak jsem chtěl závody. A to i přesto, že jsem z nich měl docela strach. Tak příští rok znovu, ale se závody. A v Kart One také big challenge. Ten systém se mi líbí víc. Raději tři kvaldy a závody po 10 minutách, než dva po 14. Více zábavy, méně čekání“
Michal Prudil: „100% byl to krásný výlet se vším všudy, až na ty papoušky po ránu v lobby :-D“
RIK: „Dvojzávod byl vynikající tím, že to byla vlastně víkendová dovolená s příjemným ubytováním a prima partou lidí, to je neoddiskutovatelný přínos. Navíc narozdíl od mých minulých pokusů o dvojzávod Lipník/Frenštát, se takhle akce našim organizátorům báječně povedla a díky za to! Za sebe bych příští rok zkusil vynechat ten baterkový autodrom a vyrazil buď jen do Kart One nebo zkusil najít v okolí Bratislavy další dráhu.“
F1 Racing: V květnu nás čeká prodloužená verze dráhy v Chebu, pojede Váš tým vyzkoušet dráhu před závodem ?
Luboš Kubka: „Tak to je ve hvězdách. Nějak se nám ten šampík prodražuje.“
Michal Prudil: „Tak dnes už to bez tréninku ani nejde, takže za mě ano. Představa toho že top týmy budou trénovat jak divoký??? :-)
PS: I kdybych byl totální jetel, tak budu jezdit dál, já se do tohoto sportu fakt zamiloval :) Howgh.“
RIK: „Tak o nás je známo, že skoro netrénujeme. A narozdíl od nejmenovaného týmu, který to několik sezon tvrdil, tak my opravdu netrénujeme, alespoň většina z nás a když už, tak velmi zřídka. Sráží to naše výsledky samozřejmě, ale o to zajímavější je, se s tím vypořádat. Cheb všichni známe, takže co tam ještě natrénovat? Na jízdu v chumlu je nejlepší trénink závod.“