Rozhovor s RS Racing

Radim Hradecký: Jak se Vám líbil závod v Hodoníně?

Miroslav Němec: „No tak vzhledem k počasí to byla fajnovka…jinak obecně závody proběhly ve velice pěkném tempu.“

Luboš Kovařík: „Trať jsem navštívil poprvé a moc se mi líbila. Užil jsem si hlavně druhý závod, který byl pro mne pestřejší. Předjíždět se ale dalo jen velmi špatně.“

RIK: „Závod byl velice pěkný. Musím říct, že vytrvalák jsem už dost dlouho neabsolvoval, ale po delší době to byla velmi příjemná změna. Vím, že nebozí čárkující organizátoři mají na tuto věc jiný názor, ale já bych zařadil vytrvalák klidně znovu :) Co se mi nelíbilo bylo nesportovní chování některých týmů. Na rozpravě bylo hlavním komisařem jednoznačně deklarováno, že při střídání v depu se smí účastnit pouze jeden člen týmu a to ten, který střídá. RS Racing se na to explicitně ptal, protože jsme si natrénovali zastávku i s pomocí třetího jezdce. Nařízení hlavního komisaře jsme nicméně beze zbytku respektovali. Přiznám se, že mě mrzí, že některé ostatní týmy mají i v našem amatérském šampionátu potřebu pravidla stanovená komisařem nerespektovat a snažit se získat i takto banální výhodu. Kromě těch, které jsem viděl, jsou tam další vidět na videích. Neříkám to proto, že bych si myslel, že nám to uškodilo, naše zastávky byly i v rámci pravidel téměř úplně perfektní, jen se podivuji nad morálkou jezdců. Umím pochopit, že někteří jezdci se dopustí z důvodu přehnané bojovnosti nebo horké hlavy nějakému drobnému oprasení na trati, ale získávat banální výhodu takovýmto způsobem a zneužívat aktuální nepozornosti komisařů, mi přijde nedůstojné našeho krásného amatérského šampionátu a očekával bych tak takové chování maximálně u zfetovaných ocyklenců. Kde jsou ty doby gentlemanského šampionátu z let 2005-2007.“

RH: Jste spokojeni s výsledkem?

MN: „Myslím, že na naše možnosti by to mohlo být lepší, ale i horší.“

LK: „Neskončili jsme poslední, takže jo :)“

RIK: „Myslím si, že tentokrát jsme podali (a to letos zřejmě poprvé) lepší výkon, než byl konečný výsledek. Kára, na které jsme jeli první závod, nebyla nic moc a kromě lolálního mastera v týmu MISHMASH Racing s ní nikdo žádná kouzla nezajel. Pojali jsme tedy první závod strategicky tak, abychom co nejvíce „vytřískali“ z toho druhého. Naše jízda i časy na kolo byly velmi dobré, ale vzhledem k vývoji závodu to v cíli stačilo jenom na šesté místo. Součet obou závodů pak znamenal místo deváté a my jsme se po té jízdě určitě cítili na lepší výsledek. Nicméně skončit těsně o dva body za 3K Racingem zase není tak špatné. :)“

RH: Je v Hodoníně lepší letošní vytrvalák, nebo loňský Challenge (ve smyslu vhodnosti formátu na danou trať)?

MN: „Nevím … loni jsem nebyl, ale vytrvalák trati sedí a to s ohledem na menší možnost předjíždění.“

RIK: „Vlastně už jsem odpovídal nahoře. Je zajímavé, že když jsem závody organizoval, vytrvaláky jsem nepovažoval za kdoví co, ale teď v roli čistě jezdecké se mi vytrvalák líbil velmi velmi. Pokud by se hlasovalo, zcela jednoznačně bych volil v Hodoníně opět vytrvalák. Káry byly nakonec poměrně vyrovnané a na trati se moc pěkně závodilo. Sice se zde nepředjíždí úplně lehko, ale přesto jsme viděli hodně předjížděcích manévrů. Pro příští rok, bych nicméně určitě doporučil používání modré vlajky, protože jezdci na trati přehled o tom, kdo je a není okolista ztrácí a je pak mrzuté, že když rychlý jezdec ztratí čas a pozice jenom proto, že ho několik kol blokuje HRT.“

RH: Co samotná trať, jak vám sedly nové posáže trati?

MN: „Posáže byly fajn….hele co to je (překlep, pozn. red :))?“

RIK: „Přiznám se, že nová trať se mi líbila, má krásný rytmus a jediné zklamání je, že byla vyřazena klopenka. Loni sice na rozbitém povrchu nemohla být plně využita, ale o to větší škoda, že ji pan majitel nezahrnul do rekonstrukce. Nový povrch i nové pasáže jsou fine, tím ale vůbec nechci říct, že by loňská konfigurace byla horší. Snad je tato verze o maličko techničtější, ale to je zrovna věc, kterou já mám docela rád.“

RH: Sezóna se nám pomalu chýlí ke konci, troufnete si tipnout, jaké bude záverecné celkové pořadí (všech deset týmů)?

MN: „No jasně…1,2,3,4,5,6,7,8,9,10″

RIK: „Myslím, že RS Racing není letos v pozici, aby jakkoli komentoval pořadí ostatních týmů. My máme celkem dost jasnou představu, jak se asi umístíme my, do závěrečného pořadí si netroufáme zasahovat ani svými letošními výkony, tím méně slovem. Za sebe musím říct, že ať už šampionát dopadne jakkoli, doufám, že poslední závod nabídne napínavou, důstojnou a fairplay bitvu a všem týmům, které mají ještě matematickou šanci bojovat o příčky nejvyšší budu fandit.“

RH: Jak se těšíte do Plzně? Pojedete trénovat?

MN: „Těším … uvidím jak s tréningem, bojím se, že bych byl pak moc dobrej.“

RIK: „Do Plzně se těším, ostatně já si letos užívám každý závod. Naši soupisku doplní v závěru opět Štěpán a i když vím, že trať v Plzeňském Mileniu našemu týmu nebude moc sedět, tak si závod určitě užijeme. Navíc si pamatuji, že v Mileniu jsou velmi vstřícní majitelé, hodně dobře ošetřená trať, která je technická a dost kluzká, takže to bude určitě pěkný zážitek. Co se týče tréninku, my jsme toho letos moc nenatrénovali, takže nevím. Bylo by určitě výhodou se tam sklouznout ještě před závodem, ale díky nabytému kalendáři mám silný pocit, že to nevyjde, jako obvykle. Na druhou stranu, já sám sice nezajíždím nejrychlejší kola šampionátu, ale na svůj standard se obvykle vyšvihnu hned po pár kolech, tak uvidíme.“

Přidat komentář