Rozhovor s jezdci KORODI Racing

RIK: Lipník nad Bečvou byl letos hodně útrpný závod z pohledu technickeho stavu motokár. Stojí svezení na 390tkach ještě za takové utrpení a prodloužení závodu?

David Matějů: „Těžko říct. Lipník je jediný okruh s potřebným počtem 390ccm pro kvalifikaci KARTRACE, takže by byla škoda ho úplně eliminovat. Na druhou stranu, pokud by i příště měly být s kárama takové problémy jako letos (zejména díky přístupu techniků v depu), velmi bych to zvážil a zkusil případně nahradit závodem v Rychnově na 340ccm.“

Petr Kocian: „Letošní Lipník jsem sledoval jen jako divák u internetu. Řekl bych, že skutečně stojí za zvážení, zdali příští sezonu tento okruh nenahradit jiným. Podle mého jediným lákadlem do lipnické areny jsou 390, ale vzhledem k jejich stavu a k „chytrosti“ obsluhy to nestojí za to.“

Michaela Veselá: „K tomu jen dopíšu, že vybouchli mechanici, kteří se na přípravu kár naprosto vykašlali, vůbec se na ně ani nekoukli, hned po první 20minutovce se musela měnit guma. A pokud je člověk požádal o opravu nějaké závady, měli připomínky, či to vůbec neudělali. První příklad: Říkala jsem jim, že plast pod volantem je uvolněný, a že se může stát, že upadne a bude se dřít o zem, zda by to tedy mohli svařit. Na to mi řekl, že je to moc práce … Argumentovala jsem tím, že se mi to stalo loni, a že ten plast mi upadl a já jim ho díky tomu pěkně odřela, což je škoda ne? Po chvíli tedy káru vzal a jel jí opravit, ale vůbec nebyl nadšený. Druhý příklad: Fanda jim říká, že se nevrací brzdy, bylo to vidět, jedna destička jak nová, druhá poloviční. A co mechanici? Úplně se na to vykašlali a kára jela. Poté jsme u ní zase stáli a řešili to, přišel pan majitel, a když to viděl, hned vzal nařádí a šel to opravit sám. Kvůli panu majiteli bych se tam ráda vrátila, je fajn, snaží se, cenu nám letos udělal pěknou, ale bohužel tentokrát mu úplně vyhořeli mechanici, což by se stát nemělo.“

RIK:Výsledek asi není takový, jak by tým čekal, v průběžném pořadí 3Kčka a Misháci trochu utekli, chce KORODI letos ještě zabojovat o celkové vítězství?

DM: „Tým KORODI vždycky bojuje o nejvyšší příčku. Jak kdysi říkal Senna – závod nejedu proto, abych byl druhý, třetí nebo čtvrtý, ale proto, že ho chci vyhrát. Stejný přístup ma i KORODI. Kromě umění jezdců a stavu techniky se však letos přidal ještě jeden faktor, který, bohužel, významně zasahuje do konečných výsledků, a tím jsou velmi rozporuplná rozhodnutí komisařů. Umění jezdců můžeme trénovat, na techniku se prostě musíme spolehnout a případně akceptovat smůlu při její nefunkčnosti, ale s rozhodováním komisařů neuděláme, zdá se, vůbec nic.“

PK: „Nejprve bych podotknul, že KORODI závodí až do konce, být zklamaný v půlce sezony je nesmysl. Zvláště když jsme momentálně na 3. místě. Že 3K a Mischáci jsou rychlící, o tom nikdo nepochyboval, takže bych řek, že se vše vyvíjí dle očekávání a uvidíme, jak bude vypadat tabulka, až se budeme vracet z Brna.“

RIK: Příští závod je v Rychnově a je to jediný vytrvalák v sezoně. Vyhovují týmu Korodi Racing vytrvaláky?

DM: „Pokud chceme uspět, musíme umět vyhrávat všechny formáty závodů, tedy i vytrvaláky. Ostatně historie ukazuje, že to jednotliví jezdci současného týmu KORODI již několikrát dokázali. Vytrvaláky v Rychově a v Chebu mají navíc díky motokárám (Rychnov) a díky okruhu (Cheb) svoje kouzlo a tým KORODI si je vždycky užívá plnými doušky.“

PK: „Vyhovují týmu KORODI vytrvaláky? HA HA HA! U KORODI jsme specialisti na vytrválaky. V Rychnově se těšte!!!!“

RIK: Některé závody doprovází velké emoce, případně diskuze, ať už jde o rozhodování komisařů, technický stav motokár apod. a dost často je KORODI Racing jedním ze zklamaných týmů. Jsou to emoce jenom na místě závodu, nebo panuje v KORODI s letošním šampionátem pocit nespokojenosti i mimo závody?

DM: „Aktuálně máme odjeto přesně půl sezóny, tedy 5 závodů. Ve 4 z nich byl tým poškozen nesprávným rozhodnutím komisařů včetně hlavního komisaře – v ČB trest Fandovi za chybu jezdce jiného týmu při vjezdu z venkovní části okruhu zpět do haly, v Chebu nepotrestané kličkování na trati před našimi jezdci (opět Fanda, k tomu i Petr), v Teplicích nepotrestané vystrčení a následné neopravněné předjetí jezdců KORODI (opět Fanda, ale i David) jezdcem jiného týmu, a nyní v Lipníku neuznaná opravná jízda (opět Fanda) i přes to, že se jednalo o technickou závadu a na opravnou jízdu bylo dost času (ostatní jezdci s technickými problémy tu možnost dostali). Je samozřejmé, že není možné mít bezchybné komisaře a v rámci šampionátu KARTRACE je třeba s tím počítat a akceptovat to. Pokud se ale chyby kumulují a naprosto pravidelně poškozují určitý tým, něco je špatně.“

PK: „V poslední době jsme dost často ten zklamaný tým, netrápí nás stav motokár, s tím totiž nic nenaděláme a závodíme s tím, co máme jako všichni ostatní, ale trápí nás některá rozhodnutí komisaře. Vím, jak těžké je dělat komisaře, sám jsem si to vyzkoušel, a už se do této funkce nikdy nenavrhnu. Všichni máme zkušenosti se závoděním, ale nikdo z nás nemá zkušenosti s komisařovaním. Skoro všichni jsme dělali komisaře minimálně v dobách 2 lig a myslím, že většina k tomu přistupovala jako k nutnému zlu a v podstatě si jen odstáli povinou dobu u tratě. Ale možná to bylo lepší než přehnaně mávat vlajkama, což náš tým několikrát poškodilo. Horečné mávání poškodilo hlavně Frantu a to už tolikrát, že si snad začínám myslet, že jsou na něj komisaři zasedlí. Stále se snažíme, aby byly závody atraktivní, aby se předjíždělo, abychom se bavili, a přitom je přípustné kličkování a viditelné blokování na trati. To je věc, která mě absolutně vytočila a zkazila celkový dojem z Chebu i přesto, že jsme skončili na bedně. Když to tak shrnu, tak jsou to jen emoce na místě závodu, možná jsme vyhlášenými choleriky šampionátu, ale jak píše David a říka Senna – KORODI jezdí závodit aby vyhrávali, 2. a další místa nikdy nejsou cílem.“

MV: „K této otázce budu psát tak nějak trošku i obecně: K ČB, nejdříve to začalo přilbami, kdy hlavní komisař začal „buzerovat“ závodníky, např. Honzu Rannýho, který jezdí KARTRACE již několik let v té samé helmě, že ho v ní na dráhu nepustí (myslím si, že takového připomínky jsou zbytečné buzerovaní jezdců a tím i znepříjemňování závodů, nikdy jsme toto neřešili, ani tuto povinnost nemáme v pravidlech). Když jsem tedy šla za hlavním komisařem, že samozřejmě rada povoluje jet Honzovi v této helmě, vzal to, ale pak do mě při každém nasedání do motokáry ryl, „paní ekonomka no….“ – člověk, který mě nezná, by si toto ke mě a vlastně k nikomu neměl dovolovat! Co se týče Fandovy kolize – zde mělo být souzeno tak, neb z pohledu komisaře to opravdu nebylo jednoznačné, pravidlo zkušenějšího jedzce (neb ten Somák s námi myslím ani nikdy nezavodil).“

„V Chebu jsem nebyla, tudíž nemůžu soudit, ale loni se řeklo (vím, jiná organizace), že se toto v Chebu dělat nebude. Kličkování, i když nemáme nic takového v pravidlech, je ohrožování, tudíž mělo být potrestáno. Závodník, který kličkuje po trati, by měl být dle mého ze závodu vyloučen. Takový člověk prostě na dráhu nepatří, vlastně ani do auta. Tohle může dělat opravdu jen ……. A přijde mi, že to dělá pořád ten samý, loni totéž přede mnou předváděl jeden ze Somáků.“

„Teplice, jak píše David, zde tým KORODI byl poškozen, neb kdyby bylo dobře odmáváno, měli bychom o 2 body více a tím o stupeň výš na bedně. A Lipník, to byl nejhorší závod, který jsem kdy zažila, i zde bylo KORODI velmi poškozeno, mělo být na bedně, jen díky hl. komisaři jsme skončili „bramborový“.“

„Při rozpravě bylo řečeno, že káry jsou nazuty na nové pneumatiky, no koho by napadlo to kontrolovat? Od toho ani na našich závodech závodníci nejsou. Hned po první 20timinutovce se muselo přezout jedno kolo, tím byl tým KRT poškozen, neb Radim jel na úplně sjeté pneumatice, zde měl hlavní komisař dát alespoň 5 minut náhradu. Nikdo nám taky neřekl, že u jedné káry uchází kolo. Po dojetí kvaldy Fanda zjistil, že jel na úplně prázdné gumě, šel tedy za hlavním komisařem, zda by mohl dostat náhradní čas, ten se s ním vůbec nebavil a odpálkoval ho, že je to jeho věc, že si to měl zkontrolovat a vůbec se s ním nebavil. JEHO CHOVÁNÍ MĚ opravdu už začíná dost slušně řečeno vadit. Jak je možné, že někdo přejede obrubník, tím si shodí řetěz, takže si závadu způsobil sám, a dostane náhradní čas? Závadu, kterou si Fanda nezpůsobil sám, nahrazenou nedostal i po té, když si byl ihned po závodě stěžovat. Poté hlavní komisař začal s tím, že si máme káry kontrolovat sami – gumy, lanka…. no pardon, ale od toho na závodech nejsme, od toho jsou mechanici! A když práci nedělají správně a vy zjistíte problém až po kvaldě a jdete s tím hned za hlavním komisařem a ten vás odpálkuje, tak to je opravdu něco špatně. A zase ryl… musím říct, že v Lipníku naprosto shořel.“

RIK: Jáké eso vytáhnete z rukávu v Rychnově?

DM: „Esa z rukávu se vytahují až na konci hry, nikoliv před jejím začátkem…“

PK: „Rychnovský eso za nás vytáhl sám šampionát zvoleným typem závodu.“

Přidat komentář