České Budějovice: Tisková zpráva K.R.T. Racing
|Druhý závod se jel v Českých Budějovicích. A odjeli jsme ho v sestavě Marek Látal a nováčkové v týmu Michal Petřík a David Vrba, kteří si odbyli svoji premiéru v KARTRACE.
Pojďme se, ale na to podívat úplně od ranních hodin. Náš tým měl sraz na Opatově v 7:15, mělo se jet autem Michala Petříka, když ale dorazil Marek Látal svým Forďákem, tak viděl jak Michal Petřík leží pod autem a zkoumá, jak vypadá jeho auto ze spodu. A zjistil nemilou věc, pravděpodobně mu odešla spojka. A tak kluci přendali věci do Forďáka a vyjeli jsme směr Budějovice ve Forďáku na dojezdové rezervě max 80km/h. Šofér Marek Látal po noční, který naspal 2 hodiny klimbal za volantem, Michal Petřík, který měl soukromé problémy tak nenaspal o moc víc, akorát David Vrba měl víc energie, ale ta mu brzo ubyla.
Čas ubíhal a ubíhal a my se do Budějovic né a né blížit, nejdřív zastávka v Benešově na pumpě tam zjištěno že jedeme na podhuštěných kolech, rezerva stále držela. Dále zastávka v Táboře na snídani v Mcdonalds, kde jsme strávili zbytečně moc času, kdy Michal Petřík nám objednal snídani ve stylu Toustů (nedoporučuji za 20kč si dát dvě placky housky a v tom sýr, náklady mcdonalds 0 x y na z – hláška Marka Látala).
Blížil se čas Deadline a my jsme byli 15km od místa činu. Tak jsme museli zavolat Managerovi a týmovému duchu na telefonu (k tomu se dostaneme později) Pavlu Batíkovi aby zavolal Míše Veselý aby nás omluvila pozdního příjezdu. Jet 80km/h po dálnici a pak po krásné silnici do Budějovic není nic příjemného.
Čas na hodinkách ukazoval 9:40minut a my zaparkovali na místním parkovišti nebo-li motokrosové dráze, která teď kříží Motokárcentrum České Budějovice (doporučuji pokud nemáte rádi svoje autíčka vydejte se do Budějovic na závody, ale neslibuji že se vrátíte zpět domů smích).
Po příjezdu jsme zjistili že už nás někdo nalosoval do čtvrté rozjížďky s domácím týmem SOME. Takže jsme měli dostatek času na to se dobře psychicky i fyzicky připravit, sledovat časy a zjišťovat postupně jak asi dopadneme. Časy z tréninků, který jsme zajížděli tak překonávali jednotlivý jezdci jen těžko, pouze ty otrnutý jako Urbánek, Matějíček a domácí jezdec Burian.
A konečně přišla naše chvilka v první kvalifikaci jsme měli káry 1,2,3 a soupeř 4,5,6, věděli jsme že máme slabší káry a tak jsme pustili domácí tým ať krouží před námi. Překvapením bylo že nám nikdo z nich moc neujíždí akorát Tomáš Burian, který měl káru číslo 5 a postupně se nám i svým jezdcům vzdaloval. Po shlédnutí našich časů jsme si mohli plácnout za dobře odvedenou práci. Jak Marek Látal tak Michal Petřík zajeli nejlepší časy na svých kárách, když Michalovi Petříkovi patřilo až 16.místo, ale to vůbec nehrálo žádnou roli. David Vrba zajel druhý nejrychlejší čas na své káře, ale i to bylo super. Po první kvalifikaci se ukázalo jak jsou silný káry číslo 5 a 6, kteří obsadili první šestku a hned za nimi na 7 místě s nejlepším časem na káře číslo 1 Marek Látal. Po první kvalifikaci jsme se nacházeli na 4.místě a ztráceli na tým KORODI jediný bodík.
V druhé kvalifikaci jsme museli potvrdit to že jezdíme nejlepší časy na kárách a to se nám povedlo. Ani Michal Petřík ani Marek Látal nezaváhal a potvrdili nejrychlejší časy na svých kárách z první kvalifikace. Zaváhal pouze David Vrba na káře 4, umístil se až na 18 místě a byl to čtvrtý nejrychlejší čas na káře 4. Po dokončení kvalifikace se ukázalo že Michal Petřík zajel nejrychlejší kolo a tak ho čekal start z 1.místa a to bylo po prvé v historii našeho týmu.
Po dojetí poslední kvalifikační jízdy se mžikem přešlo na závody, byli jsme překvapeni že se začínalo od nejlepší skupiny jezdců po tu nejhorší. Jako první se ukázal Marek Látal, který vyjížděl z poleposition a zvládl to na jedničku, když jel start cíl. David Vrba jel ve stejné rozjížďce z posledního místa a po prvním kole dostal STOP and GO na 10sec a bylo po závodu, ale i tak nic neztratil takže to vůbec nemrzelo. Michal Petřík startoval ve třetí rozjížďce ze čtvrtého místa, bohužel měl v kvalifikaci nejhorší káru, ale i s ní zajel nejlepší čas ze všech pěti jezdců, kteří na ni v první kvalifikaci jeli. Start měl Michal famózní když vnější stranou předjel dva jezdce a dostal se na krásné druhé místo, ale hned po prvním kole bylo zřejmé že mu druhé místo nestačí a tak už ve třetím kole vedl a ujížděl a ujížděl, závod vyhrál s velkým přehledem. A my jsme mohli pomalinku oslavovat. Z 58 možných bodů jsme jich získali 61 a posunuli se na 3.místo.
V druhém závodě jsme věděli pokud nic nepokazíme nebo nebudeme diskvalifikovaný tak si z Budějovic odvezeme zlato. V první rozjížďce jsme jeli o 58 bodů. Poprvé v historii startoval někdo z našeho týmu z poleposition povedlo se to Michalovi Petříkovi a velký úspěch i pro Marka Látala který se dostal na třetí místo a je to zatím pro něj největší úspěch v historii týmu. Hned po startu se Marek dostal před velmi kvalitního jezdce Urbánka a musel čelit dvě kola oťukávání z jeho strany, jenže pak jsme ujížděli pelotonu a udělali si velký náskok a tak jsme si dovolili i výměny pozic a jeli si tak poprvé v historii pro Double i vítězství v závodě. David Vrba startoval ve třetí rozjížďce opět z posledního místa a tak mohl pro tým jen body získat, i když se snažil a předjel jezdce před ním který ho brzdil polovinu závodu a po dvou kolech se dotáhnul na další dvojici jezdců a mohl už předjíždět i je, ale smůla se mu lepila na patu když mu chcípla kára a dokončil závod na posledním místě, ale opět nic pro tým neztratil a už jsme slavili 1.místo: K.R.T, K.R.T, K.R.T.
Vyhlášení jsme si pořádně vychutnali i s Pavlem Batíkem, který byl s námi po celý den na telefonu a byl to náš čtvrtý jezdec. Odjezd z Budějovic byl famózní když jsme si zakřičeli a zatroubili a všichni nám to jenom přáli a to bylo krásné zakončení hezkého dne.
Jenže to nebylo z K.R.T vše, odjeli jsme k našemu partnerovi do KartAreálu na Černý most, kde už s námi byl přítomen Pavel Batík a Radim Hradecký, kde jsme popili a pořádně se na kárách vyblbli. Poděkování patří celému K.R.T týmu za dobře odvedenou práci.