Dva závody v jednom
|Původně to měl být „obyčejný“ vytrvalák na motokárách o obsahu 340ccm. Někdy se však stane, že ať děláte, co děláte, realita je původním plánům dosti vzdálená. A tak tomu bylo i tentokrát v Rychnově…
Už několik dní předem bylo díky detailním předpovědím počasí jasné, že na suchu tentokrát na okruhu PuJaMi nepojedeme. Čím více se blížila závodní sobota, tím větší nervy jsem měl jako organizátor, aby akce vůbec proběhla. Jak je nám všem známo, při prudkém dešti se zahlcuje sání motokár, a ty se pak stávají nepojízdnými. Navíc jsem si uvědomoval, že celé startovní pole deseti týmů se na tento závod opravdu těší. Ano, Rychnov je jedna nejoblíbenějších tratí šampionátu – krásná, dlouhá, místy rychlá a místy velmi technická, k tomu skvělé motokáry 340ccm, které jsou v ČR téměř raritou. Prostě „chuťovka“, která když se nepovede, tak mě všichni „sežerou“.
V sobotu ráno to po příjezdu na okruh opravdu vypadalo, že se všechno spiklo proti nám – pršelo a pršelo, trať byla úplně morká a plná louží, a navíc jedna z připravených motokár 340ccm během předzávodních testů vypověděla službu. Co víc, náhradní motokára nebyla, zbyly už jen 200ccm. Jak to tedy mohlo jinak dopadnout, než buď a) zrušením závodu (což v podstatě něpřipadalo v úvahu), nebo b) rozdělením týmů do dvou skupin a odjetí závodu tzv. půl na půl, tedy 5 týmů na 340ccm a 5 týmů na 200ccm. Za návrh varianty „b) je správně“ díky neznámému jezdci a všem jezdcům díky za jeho schválení. Nevím, co bych jinak dělal :-)
Po skoro dvou hodinách diskusí, oprav motokár a čekání na lepší počasí jsme tedy mohli konečně vyrazit do závodů. Každý ze dvou vytrvalostních závodů na 60 minut díky mixu motokár obsahoval vlastně dva podzávody – 5 týmů si to rozdávalo na 340ccm, dalších 5 týmů paralelně jelo na 200ccm. Ve druhém závodě si to samozřejmě v rámci spravedlnosti týmy vyměnily.
„Třistačtyřicítky“ byly i na mokré trati velmi rychlé a držely stopu (sám pan majitel se divil, že to tak sedí), naopak „dvoustovky“ byly opravdu jen pro zkušené jezdce – smýkaly se při každém přibrždění, zatáčelo se plynem místo volantem, a bylo vidět, že je to opravdu náročné. Jo, jak se říká, na suchu to umí každej, ale na vodě se pozná, kdo umí řídit :-)
No, nebudu vás napínat, po dvou hodinách závodění, slajdování, driftingu a tanců na vodě to dopadlo následovně:
Výsledky 6. závodu Kart Race sezóny 2010:
1. MishMash Team Motorsports, 14 bodů, 10 bodů do šampionátu
2. CI5 Racing, 14 bodů (horší umístění v závodě), 8 bodů do šampionátu
3. Rebels Racing, 13 bodů, 6 bodů do šampionátu
4. Solid Drive Racing, 11 bodů, 5 bodů do šampionátu
5. SOME Racing, 11 bodů (horší umístění v závodě), 4 body do šampionátu
6. Curves Racing System, 10 bodů, 3 body do šampionátu
7. Olaczech Racing, 10 bodů (horší součet nejlepších časů na kolo), 2 body do šampionátu
8. 3K Racing, 10 bodů (horší součet nejlepších časů na kolo), 1 bod do šampionátu
9. Kartland Racing, 10 bodů (horší součet nejlepších časů na kolo), 0 bodů do šampionátu
10. RedŠneks Racing, 7 bodů, 0 bodů do šampionátu
Tabulka šampionátu Kart Race po šesti závodech:
1. MishMash Team Motorsports – 47 bodů
2. CI5 Racing – 46 bodů
3. 3K Racing – 39 bodů
4. Rebels Racing – 31 bodů
5. Solid Drive Racing – 24 bodů
6. SOME Racing – 20 bodů
7. Kartland racing – 14 bodů
8. Curves Racing System – 9 bodů
9.-10. Olaczech Racing – 2 body
9.-10. RedŠneks Racing – 2 body
Podle vašich pozávodních reakcí soudím, že i přes technické a povětrnostní problémy se vám závody v Rychnově líbily, a že se tedy na všechny z vás mohu těšit v neděli 22.8.2010 na prodlouženém okruhu v Chebu. Tam nás čeká znovu vytrvalák, tentokrát na krásných motokárách 270ccm.
David Matějů
KORODI Racing – korodi.racing@gmail.com
pořadatel závodů šampionátu Kart Race
PS: Díky JardaBarovi (AFilm, www.afilm.cz) za fotku k článku!