MishMash: Third GOLDEN TRIUMPH….!!! aneb Do třetice všeho dobrého…!
|Team MishMash Motosport prožil zajímavé motoristické období a tak před komentáři ohledně právě odjetého závodu tu ještě popíšu události, které předcházely.
První bylo samozřejmě naše obligátní testování na trati, kde se pojede závod. Lukáš, díky své pracovní vytíženosti, brouzdal znovu dlouhé hodiny po internetu a zjistil, že na litomyšlské trati se jede závod, kterého se účastní místní borci. A tak jsme neváhali a vyrazili na takové zpestřené testování. Po cestě samozřejmě padali vtípky, třeba jestli se ještě někdo na stupních vítězů vklíní mezi nás a podobně. Největší taktickou chybu jsme možná provedli právě ještě před závodem. Měli jsme zpoždění, a proto jsme volali, že možná přijedeme o trochu později – z Prahy to bylo totálně zacpané. „Z Prahy.“ ozvalo se na druhém konci telefonu a jako bychom slyšeli zuřivé přepisování čísel kár přidělených do kvalifikace. Na místo jsme dorazili včas, dokonce jsme si stihli trať ještě najet, pak se už ale šlo na kvalifikaci. Ta probíhala trochu „zvláštně“ – káry se nelosovali a i kvalifikační sestavy byly předem dané. Já jsem před kvalifikací byl schopen zajet čas kolem 25s, ale v samotné kvalifikaci jsem byl rád, že se se speciálně upravenou motokárou dostanu pod 26s. Kluci na tom byli obdobně, když v kvalifikaci jeli společně s dvěma juniory, kteří na daném okruhu měli očividně odkrouženo hodně hodin a sekali jedno stejně rychlé kolo za druhým. To vám možná přijde jako irelevantní, jezdci však byli do závodů roztříděni podle místa v kvalifikaci a nikoli podle času, takže jsme se z 22 jezdců umístili na 13., 14. a 16. pozici – krásný třetí závod. V závodě se nám ještě povedlo vylepšit si u místních pověst, když majitelova dcera dotírala celou dobu na Lukáše, jednou si ale nedala pozor a já ji nehezky vnitřkem předjel.
Ze závodu naštěstí vždy první 2 jezdci postupovali dál. Svůj závod jsme dojeli na 1. 2. a 3. místě a Lukáš s Jakubem postoupili do dalšího závodu. Z toho Jakub po naprosto prasácké jízdě (opravdu se to nedá popsat jinak) dostal až do 1. závodu. Nutno podotknout že v daném šampionátu neexistují pravidla, takže tak tam jezdí bez výjimky opravdu všichni. Poté, co Jakub BUM BUM stylem (to je můj vánoční dárek pro Káry.cz) všechny předjel, se ho Lukáš snažil napodobit , ale jakmile jezdci viděli další černočervenou kombinézu reagovali jak býk na červený hadr a Lukáš skončil v bariéře z pneumatik. Naše testování dopadlo docela neslavně, takže na závod jsme jeli v ne zrovna optimistické náladě.
Druhou takovou naší motoristickou byl výlet na čtyřkolkách. Kluky jsem vzal nejdříve do lomu, kde jsme se na motokrosový trati pořádně vyblbli a pak jsme zamířili jezdit po berounském okolí. Bohužel ke konci výletu jsme ještě chtěli potvrdit, že MishMash je rychlý kdekoliv a na jakémkoliv povrchu, výsledek však byl trochu horší než standardní vražení do pneumatik. Neprozradím, kdo to Zbořil, kdyby se však našla nějaká dobrá duše, která by nepřímo chtěla podpořit MishMash, může si u tohohle prodejce (http://www.e-ton.cz/) koupit čtyřkolku a on by nám snad část té drakonické sumy za opravu odpustil.
Tak plkání kolem našeho týmu už bylo dost, k závodu. Na závod jsme přijížděli s tím, že nás čeká těsná bitva na úzké a pomalé trati, kde v době kdy se pojede liga B už bude díky absenci vzduchotechniky na udušení. Sami jsme se nepovažovali za favority – místní trať nevyhovuje našemu agresivnímu stylu jízdy, vše je daleko pomalejší a jde hlavně o nepromrhání byť jediného koníka nepočetného stáda, které má člověk pod pravou nohou k dispozici. Naší výhodou měla být znalost trati, což se ale paradoxně nestalo a ve 2. kvalifikaci jsme v průměru byli schopni zajet lepší časy než v první části. Závody dopadly podle očekávání, tzn. kvalifikace s drobnými změnami, které se odehráli především hned po startu. Po první části bylo pole velice vyrovnané, a tak se rozhodovalo ve 2. části, kde jsme se dokázali vecpat 2x do prvního závodu a tím jsme si prakticky zajistili vítězství. Jedinou hrozbou pro náš tým byla možná diskvalifikace, když jsem odmítali nastoupit do kár, než se dojede závod F1, potom to bylo než vyleze Kimi z auta a nakonec jsme ho museli vidět i na stupních vítězů. Jeho tiskovku už jsme radši neriskovali.
Na závěr bychom však i přes naše vítězství rádi vyjádřili přání příští rok na této trati nejet a raději si nějakou lepší zopakovat. Káry za moc nestály, i když spolehlivost byla dobrá, na trati se opravdu nedá předjíždět (viz 2. závod ve 2. části Liga B, kdy se prakticky už vůbec nejela závodní stopa, ale ve vláčku 4 jezdců byl každý nucen držet si defensivní, vnitřní stopu) a ke konci dne tam byl opravdu příšerný smrad. Jedinou výhodou tak byla příjemná obsluha a dobré prostředí.
Na řadě už jsou vyjádření jezdců:
Pavel Matějíček: „Vše podstatné bylo již popsáno, takže já teď pouze popíšu závod z „kokpitu pilota“. Do 1. kvalifikace jsem šel s károu č. 2, která v zatáčkách podivně vibrovala a myslím, že v době, kdy jsem na ní jel byla lehce podprůměrná, výsledkem byla 11. pozice. Druhá kvalifikace mi šla s károu č.5 podstatně lépe a vybojoval jsem si 3. místo.“
„Závody probíhaly relativně podle očekávání. Na startu 1. závodu se mi povedl start a z 5. pozice jsem se málem vyšvihl na 3. místo, které se mi však nepodařilo ve 2. zatáčce udržet.“
„Po chvíli, kdy jsem hledal rytmus, jsem se dotáhl na Ondřeje z Jongens, který očividně bojoval se svojí károu. Dvakrát jsem se ho pokusil předjet před cílovou sekcí, kde měl problémy v levotočivé zatáčce, byly z toho však jen 2 kontakty, kdy mi Ondřej pokaždé ukázal jaká jsem jednička. Myslím ale, že jsme si to vyříkali a jsme v pohodě.“
„Druhý závod byl podstatně nudnější, když jsem i po startu udržel 3. místo. Zezačátku na mě útočil Luboš z Kár, pak mi ale přestal chvíli dýchat na záda, a já znovu až po 1. třetině našel pořádný rytmus a začal jsem mu ujíždět. Začal jsem dokonce stahovat Vítka Kouřila, ale do konce závodu jsem se pořádně nedostal ani na „dostřel“. To bylo vše a já se už teď těším do Sosnové.“
Kuba Zbořil: „K tomuto závodu není co říct. Z mého pohledu se závod neodvíjel moc dobře, takže naše vítězství bylo spíše překvapením. Co se týče okruhu, tak to byl jeden z nejhorších na kterých se jelo, byl velice špatně odvětrán a nedalo se na něm předjíždět. Jinak s našim třetím vítězstvím sem maximálně spokojen.“
Lukáš Liška: „Jak již zde bylo Pavlem popsáno, do Litomyšle jsme příjížděli spíše v pesimistické náladě z důvodu toho, že trať nevyhovovala jezdeckým nárokům týmů , byla velmi pomalá, klouzavá a točivá. Takže pro náš tým naprosto nevyhovující, to jsme věděli již dle časů v testovacích jízdách. Takže cíl byl dojet tak nejlépem, jak jen bude v našich silách. První kvalifikace byla pro mě a pro Pavla dosti frustrující, kára nedržela tam, kde měla a ztrácel jsem důležité setinky a výsledný čas byl pro mě více než tragický ale vymáčkl jsem ze sebe maximum , to samé i v druhé kvalifikaci, kdy už jsem měl k dispozici lepší káru, která seděla a zajel sem o něco lepší čas a zařadil se do první finálové skupiny. Byl to můj nejhorší závod sezony, ale dá se říci, že jsem byl ve finále spokojený, pač výsledkově to bylo báječné. I přes vysoké teploty a nevyhovující trať jsem dojel pro důležité body do šampionátu a udržel pozici šampiona v jezdcích a naše celkové vítězství bylo pro mě stejným štastným překvapením jako závod F1 pro Kimiho, kterému tímto oficiálně gratuluji!!! A bylo vidět že máme na to vítězit i na tratích, které týmu vůbec nesedí, což je pozitivum do budoucna, jen škoda že se tým zvedl výsledkově až v druhé půli sezony, jinak by titul byl jistě v našich rukou, takhle už máme jen teoretické šance ale mé sezonní cíle jsou už tak splněny Titulem a postupem do A Ligy.“
„Takže ve mně přetrvávají více méně štastné pocity. A doufám, že jim na mnou milovaném okruhu v Sosnové nasadíme korunku.“
„Jinak bych vyzdvihl z neděle výkon P. Kociána a V. Kouřila, jeli fantasticky a nebyli jsme schopni je stíhat okruh jim oproti nám sedl podstatně více. Takže se ukázalo, komu svědčí které typy okruhů. Snad těhle pomalých a krytých bude ubývat a budou růst nové a rychlé alá Lipník apod.“
MISHMASH team motorsport management