Na schůzce manažerů týmů v Chebu se dopřesnila některá pravidla

Po závodě v Chebu se konala schůzka manažerů týmů, která měla po bouřlivé diskuzi po závodu v Žebráku přehodnotit a případně schválit některá nová pravidla, zejména týkající se traťových komisařů. Ačkoli po Žebráku někteří účastníci zpochybňovali i sportovní pravidla šampionátu, tak mimo jiné některé z těchto týmů nepovažovali za nutné nominovat svého zástupce na schůzku a zavázali se dopředu souhlasit se všemi hlasovanými návrhy.

Výsledky schůzky:

1. Hlasování

Bylo jednomyslně schváleno, že ke schválení jakéhokoli návrhu stačí v obou ligách nadpoloviční většina. (V případě hlasování mezi závody, je tým dle stávajících pravidel povinen mít manažera alespoň jednou za dva dni na emailu, či webu. Oleg připravuje on-line hlasovací webovou stránku. Dále:)

Hlasování bude vždy vyhlášeno jak emailem, tak na stránkých F1Sports v motokárové sekci, tak na Olegově hlasovacím webu (adresa bude zveřejněna). Hlasování má platnost 48 hodin od následujícího dne. (Tedy vyhlásíme-li hlasování v pondělí v 8:00 ráno, hlasování je platné do středeční půlnoci). Výsledky hlasování budou poté platné ze zaslaných hlasů, kdo nebude hlasovat včas, má smůlu. (Např.: Během hlasování příjdou tři hlasy, jeden proti dva pro a žádný další. Návrh byl schválen.)

2. Sportovní pravidla šampionátu

Jednomyslně bylo schváleno, že stávající sportovní pravidla šampionátu jsou vpořádku a nevyžadují žádnou změnu.

3. Traťoví komisaři

Týmy se v diskuzi shodli, že je třeba zvýšit připravenost, organizaci a zodpovědnost traťových komisařů. Zároveň, že je nutné postihnovat, anebo alespoň zvýšit motivaci komisařů hrozícím postihem.

Pro závod nominuje organizátor 2 týmy (v případě větších okruhů má možnost nominovat 3 týmy). Každý tým je povinen do závodu opačné ligy nominovat 3 komisaře. Bez výjimky a bez výhrady. Pokud tým nebude schopen nominovat 3 komisaře, případně pokud komisaři neodvedou během závodu dobrou práci (např. odchod na nákup v průběhu závodu, nepokrytí stanovených míst, ignorace dění na trati … apod.) Manažeři týmů, kterým komisaři mávají, mohou odhlasovat propadnutí kauce ve prospěch šampionátu (navrhuji rozdělit mezi obě ligy).

Šet komisařů má následující funkce, které si mezi sebou rozdělí (a oznámí) oba komisařské týmy:

4 komisaři se rozmístí na nejvhodnější místa okruhu.
1 komisař hlídá pořadí (v depu)
1 komisař je jmenován hlavním komisařem závodu. Tento může vypomoci komisaři, který hlídá pořadí, může obsluhovat vlajky na cílové rovince, má na startost udělování penalizací (v depu) a je zodpovědný za práci ostatních komisařů. Je to jediná osoba, kterou smí kontaktovat týmy s případnými stížnostmi, či otázkami. Ostatní komisaři nesmí být kontaktováni, pouze hlavní komisař je styčnou osobou mezi týmy a komisaři. Hlavní komisař má také poslední slovo při případných stížnostech. Týmy zajišťující komisařství před závodem oznámí, kdo je hlavní komisař, tento bude označen (vymyslíme jak – antireflexní vesta odlišné barvy?)

4. Závody do zbytku sezóny

Manažeři schválili, že pokud se nepodaří domluvit závody na 270tkách, navštívíme 18.8. Wasabi circuit (take jeho případné vložení do kalendáře navíc, ale to už dnes není aktuální) samozřejmě pokud se s majiteli okruhu „Bernie“ domluví na podmínkách. (po čemž se velmi akutně ptali manažeři.)

5. Termíny a formáty závodů

Manažeři si nepřáli změnu v tom smyslu, že by se pravidelně hlasovalo o formátu a typu závodů. Po vysvětlění orgánizátora nechávají pro zbytek letošní sezony plnou moc na něm, zorganizovat šampionát a jeho formáty tak, aby byly (dle pravidel) pestré, finančně únosné a případně aby zbylo na konci sezóny na ceny, a’la loňská sezona.

Pokud jsem něco zapomněl, prosím připoměňte. Zabuduji schválené body do pravidel a pošlu znění k revizi.

Přidat komentář