RS Solid Drive Racing hodlá pokračovat ve stahování náskoku na 3K Racing Team
|Radim: „Před Žebrákem bylo jasné, že náš tým pojede v mírně pozměněné sestavě, a že se v něm letos poprvé představí naše eso – Adam. Společný cíl byl tentokráte jasný – vítězství. Jako první krok k němu jsme s RIKem připravili novou strategii, při jejímž sestavování bylo využito zkušeností z Rychnova.“
„Po vynikajících výkonech RIKa a Adama v prvních závodech jsem šel do třetího s výzvou potvrdit skvělý začátek našeho vystoupení na dobře připraveném žebráckém okruhu. Po startu ze 4. pozice s károu č.8 se mi podařilo předjet Martina z Infinity Racing a na třetí posici přijet s na záda dýchajícím Sváťou (SHIKARI) pod padající šachovnicový prapor.“
„V dalším závodě jsem se posadil do káry č.12 na poslední místo startovního roštu. V předcházejícím závodě položil Adam svým vítězstvím na vodě týmovou laťku hodně vysoko. Mým záměrem bylo dostat se na usychající vodě co nejvíce do středu pole. Zmařili mi jej soupeři :-). Nechybovali a v přede mnou jedoucím mezi sebou tvrdě a přesto férově bojujícím dvoubloku Ondry (3K) a Míry (Infinity) se mi nepodařilo objevit slabé místo na předjetí. Celý sedmý závod byl obsazen kvalitními jezdci, kteří nechybovali a dojeli do cíle přesně v tom pořadí, v jakém startovali. Žebrák vlastně jen potvrdil, v jak vyrovnaném startovním poli se dnes všichni pohybujeme.“
„Při posledním závodu jsme s Adamem přihlíželi výbornému si počínání RIKa a jeho vítězství start-cíl, jenž rozhodlo o naplnění našeho cíle pro Žebrák, tedy o vítězství.“
„RIKu, Adame byli jste super!“
RIK: „Radime, byl jsi také super!“
„V prvním závodě jsem startoval ze druhé místa, za zády se Štěpánem (TBA Racing) pro kterého je Žebrák více než domácí okruh a věděl jsem z tréninku, že zde jezdí o 3 – 5 desetin rychleji. Naším hlavním soupeřem byl 3K Racing, takže jsem uvažoval, že by to chtělo dostat se před Pavla Kloudu. Bylo mi zároveň jasné, že o to se mohu pokusit maximálně na startu. To se samozřejmě nemohlo ani teoreticky podařit, kára 5 na které jel Pavel táhla odspoda a Pavel ujížděl. Já jsem si musel hlídat Štěpána, takže se Pavel začal pomalu vzdalovat. Pochopil jsem, že rozumější než honit Pavla bude raději udržet za sebou Štěpána a další supy za ním. Vědom si důležitosti přovežených osmi bodů jsem dal všechno do defenzivní jízdy a snažil nedat Štěpánovi šanci na útok. Musím velmi ocenit, fair play, kterým Štěpán soutěžil. Ačkoli byl jako vosa a občas se neubránil asi i díky jezdců za ním o drobné poťukání, nikde mě nedostal do situace, která by nebyla únosná. Musím se omluvit za příliš defenzivní jízdu, ale ty body jsme prostě potřebovali.“
„Do druhého závodu jsem startoval ze šestého místa za Ondrou Zalešem na káře 10. Podařilo se mi před Ondru dostat a stíhal jsem Pepu (Infintity Racing). Kára jela dobře a byl jsem rychlejší. Bohužel ve snaze získat co nejvíc bodů, po předchozím smolném závodu Adama jsem se odholal k útoku před předposlední zatáčkou, kde nechal Pepa již druhé kolo za sebou volný prostor, bohužel jsem nebyl dost blízko, asi se mi povedlo tam strčit jen nárazník a v ten okamžik Pepa místo zase zavřel. Došlo ke kontaktu a Pepa se otočil – ještě jednou se moc omlouvám, byl to manévr a’la Coulthard v Austrálii. Komisaři si všimli incidentu a modlil jsem se, aby tasili černou hned a neztratil jsem další kolo, protože se přede mě dostal Ondra poté, co jsem ubral, aby se Pepa zařadit, ten ale zůstal po mé ráně v gumách. Komisaři naštěstí zareagovali ihned a já si hned vybral své zasloužené stop&go. Poté jsem se vrátil na trať poslední s docela slušnou ztrátou, nicméně kára jela slušně, nebylo nutné jet defenzivně a během asi osmi okruhů jsem opět dojel skupinu, ze které jsem vypadl. Cestou mě ještě pustil Dan Šoltis (Wasabi Racing), kterého v té chvíli z nějakého důvodu (a pravděpodobně neprávem) penalizovali. Za čež díky Dane, to bylo krásné gesto, kterých letos moc nevidíme. Skupinu jsem dojel právě ve chvíli, kdy se spustil docela slušnej liják. Desítka se i na vodě chovala poměrně předvídatelně a hodlal jsem využít šance a získat co nejvíc bodů. Dostal jsem se před Pepu (tentokrát čistě) a již podruhé v závodě před Ondru Zaleše (3K Racing) a stíhal Yardu (RapidKart Racing) a Mirka (Mělníček.cz Racing). Domníval jsem se, že budu mít příležitost postoupit ještě víc dopředu, ale dvojice přede mnou po chvíli dojela Viktora (SHIKARI Racing) který na vodě díky divoké pětce ztratil náskok a držel defenzivní stopu. Jakmile se vláček sjel, už nebyl příležitost k útoku, pokud by pole zůstalo roztrhané, šance by se objevila spíše. Vzhledem k průběhu závodu, stažení obrovské ztráty, bylo skončit na čtvrtém místě a před 3K Racing startujícím přede mnou mi přesto přišlo jako docela slušný a bojovný výkon. Škoda té kolize s Pepou (ještě jednou sorry) možná by to jinak dopadlo ještě lépe.“
„Třetí závod byl na pětce, z pole position a opět před Štěpánem, Viktorem a Alešem – noční můra, ještě v protisměru …. Naštěstí jsem zjistil, že pětka táhne hezky odspodu a za sucha mi docela vyhovovala. Ačkoli jsem jel opět silně defenzivní stopu a Štěpána měl zase těsně za sebou, poměrně rychle jsme odjíželi zbytku peletonu a i po pohledu na časy jsem byl spokojen, protože i přes silnou defenzivu jsem tu zajel své nejrychlejší časy vůbec :). Pak ovšem začalo opět pršet. Věděl jsem, že musím první místo obhájit stůj co stůj, jinak nebudeme možná ani na bedně a pochopil jsem záhy, proč Viktor předtím na pětce tak ubral. Pětka byla strašně divoká, zadek vlál za mnou a musel jsem opravdu moc moc brzdit, v některých pasažích úplně ultra. Bylo mi Štěpána za sebou opravdu líto, ale prostě jsem ho nepustil. I přesto, že jsem byl některými jezdci kritizován za tuto jízdu, rád bych dodal, že to vůbec nebylo jednoduché a opět oceňuji Štěpánův přístup.“
„Z mého pohledu byl závod na Žebráku fine a upřímě mě mrzí zklamání některých jezdců. Myslím, že je to více o disciplíně a prostě na takovém okruhu to chce jet jinak než třeba v Rychnově. Naštěstí Cheb má velmi širokou trať, na které se dá opravdu předjíždět více než snadno, je-li někdo rychlejší, takže podobné problémy zcela odpadnou a věřím, že si ten závod všichni užijí.“
„Na závěr bych chtěl poděkovat Adamovi za skvělou jízdu a perfektní výkony a za stoprocentní zastoupení Slepejše, který tentokráte nemohl přijet, stejně tak Radimovi, který opět předvedl, že patří mezi špičkové jezdce. V Chebu budeme v plné sestavě a budeme chtít pokračovat ve snížení náskoku 3K Racing. 3 body není mnoho a věříme, že jsme stále v boji o titul.“