Vyjádření komisařství a organizátora šampionátu ke stížnosti týmu Jongens Racing
|Vedení šampionátu v koordinaci s traťovými komisaři a zastupujícími řediteli šampionátu v Rychnově nad Kněžnou došlo ve věci stížnosti týmu Jongens Racing na dodatečnou penalizaci k následujím zjištěním.
1. Na základě svorného svědectví traťových komisařů se David Matějů z týmu Jongens Racing dopustil přestupku proti pravidlům šampionátu, když tzv. zavřel svého soupeře z týmu Defekt Racing, který byl tímto vytlačen do pneumatik na pravé straně trati.
2. Traťoví komisaři signalizovali penalizaci černou vlajkou. Jezdec týmu na černou vlajku nereagoval.
Organizátor shledává chyby na obou stranách:
U komisařů: Pokud jezdec nereaguje na černou vlajku, traťoví komisaři by ji měli signalizovat opakovaně. Vysvětlením komisařů bylo, že závod se chýlil ke konci a dali přednost sledování trati, aby nedošlo k dalším přestupkům a zejména zraněním.
U penalizovaného jezdce a jeho týmu: Na jednoznačnost signalizace nejsou shodné pohledy jezdců na trati. Jezdci ostatních týmu vlajku jasně viděli, postižený jezdec říká, že byla signalizována nepřesvědčivě, na druhou stranu si je vědom, že černá vlajka byla vyvěšena, neboť situaci dle svých slov konzultoval s týmem po rádiu. Další pochybení je také na straně týmu, neboť pravidla říkají následující:
„Veškeré posouzení situací na trati, či jiné nesrovnalosti řeší týmy výhradně po dobu závodu, neprodleně po vzniku sporné situace s komisaři.“
Z čehož plyne, že týmoví kolegové, pokud si nebyli jisti, měli dojít konzultovat situaci s komisaři (nikoli naopak – komisaři ve vypjatých závodech nemohou opustit stanoviště a jít řešit situaci s týmem).
Závěry:
1. Vzhledem k tomu, že není pochyb zodpovědných orgánů (komisařů) o prohřešku a vzhledem k tomu, že vlajka byla vyvěšena (byť je sporné jak moc přesvědčivě), umožňují pravidla v takové chvíli přistoupit k penalizaci za neuposlechnutí černé vlajku a jezdce v takovém případě mohou vyloučit ze závodu. Komisaři rozhodli dodatečně o mírnějším trestu (vědomi si spornosti prezentované vlajky), o posunu jezdce o 2 místa (konkrétně 3 body) zpět v pořadí, což je rozhodnutí, které zůstává platné a v tomto směru se stížnosti Jongens Racing nevyhovuje.
2. Organizátor závodu uděluje napomenutí traťovým komisařům, za to, že vlajku nepoužili opakovaně, neuplatnili trest v průběhu závodu, případně rovnou nevyloučili jezdce ze závodu, pokud by skutečně na vlajku nereagoval, jak přikazují řády. Organizátor se zároveň zavazuje, že do 7 dnů navrhne změny pravidel a přesnější instrukce pro traťové komisaře.
3. Organizátor svolá na 5. závodě v Žebráku schůzku managerů týmů, kde se bude o navržených změnách hlasovat a zároveň žádá pověřené zástupce týmů (manažery), aby zaslali své návrhy na zlepšení a zpřehlednění činnosti traťových komisařů.
4. Organizátor závodu připraví PR akci, která bude oživovat jezdcům povědomí o jízdě fair play a dle pravidel. Za tímto účelem důrazně žádám všechny členy šampionátu, kteří ovládají počítačovou grafiku (flash, střih videa), aby se dobrovolně přihlášili na pomoc této akci a všechny týmy, které disponují jakýmkoli pořízeným videomateriálem z F1Sports KART RACE nechť jej neprodleně umístí na ftp a informují organizátora.
5. Všichni jezdci, kteří se účastnili diskuze pod článkem, si opatří nebo zapůjčí knihu Moderní rétorika, kterou vydala Grada již v roce 2003 a zejména důkladně si pročtou kapitolu 6.
Tento verdikt je konečný a nelze proti němu uplatnit žádné odvolání.
30.5.2007
V Praze
RIK – Organizátor šampionátu v kooperaci s traťovými komisaři a zastupujícími organizátory v Rychnově nad Kněžnou.