Casino Grande Horní Měcholupy

V sobotu 28.4. si vyrazil motokárový tým Jongens zase trošku zvýšit sebedeve…, sebevede.., sevěbe…, prostě si zvýšit vědomí o sobě samých. Cílem byla motokárová dráha Kartland v Horních Měcholupech, kam byly svolány všechny týmy F1 Sports Kart Race za účelem již třetího porovnání svých psychických a fyzických sil. I přes to, že dráha nese jisté atributy tratě F1 v Monte Carlu (minimálně tunel a pár hodně ostrých vraceček), nikdo neočekával, že i závody budou atmosférou „evropského centra kasín a hazardních her“ doslova prošpikovány a ponesou se v duchu hry v ruletu. A stejně jako naprosto nevyzpytatelné výsledky jednotlivých jízd by nám mohlo Monte Carlo závidět i dubnové vedro, na které si i na jihu Evropy určitě ještě nějaký ten týden počkají. Ale pěkně popořádku.

Tým Jongens dorazil na místo závodů již v 7 hodin ráno, a to i přes skutečnost, že liga B jela své závody až odpoledne. Jongens byli totiž spolu s týmem Káry.cz vybráni za traťové komisaře pro ligu A. Po prvotních nepublikovatelných reakcích na zprávu o tak brzkém vstávání (např. “ … píp … píp .rva … vstávat … píp do ..jzlu …“) si však celý tým uvědomil, že je lepší „mávat áčkaře“ na trati v Praze než třeba v Bruntále. V té souvislosti mě však napadá, že páteční předzávodní příprava by ani v druhém případě asi žádných změn nedoznala. Jen by Jongens možná jeli na závody rovnou po páteční přípravě a nedopřáli si ani ty 4 hodiny spánku.

„Áčkaři“ však dopoledne jezdili své kvalifikace a závod tak poserfi…, prosefi…, prostě jako profesionálové, takže traťoví komisaři zase tolik práce neměli (viz. poslední foto v galerii na straně 5 – Petr „Jongens“ Kocián na barelu sedící a směrem k nádraží civící). O to lépe se ostatní traťoví komisaři mohli věnovat sledování techniky jezdců a tím se něco přiučit. V tu chvíli tým Jongens ještě nevěděl, že by se naopak od něho měli učit všichni v lize A – nikdo z nich tak rychlé kolo nezajel! :-)

Již v kvalifikaci a následných závodech ligy A však bylo zřejmé, že na dojetí či nedojetí jezdce do cíle mají kromě jeho umění nemalý vliv také tzv. faktory „FV“ (publikovatelný překlad anglické zkratky zní „nedobrá vačka“), „FE“ („nedobrý motor“) a „FFW“ („nedobré/přetržené plynové lanko“). Tím nezřídka vznikaly situace, kdy mohl být poslední jezdec v cíli dříve než soupeři, aniž by před ním někdo udělal chybu či jel pomaleji. Taktika všech týmů tedy určitě zněla „nevzdávat, nezpomalovat, tomu před tebou to určitě kiksne“. Druhá taktika, na které se také shodly všechny týmy, byla: „Když ti to nejede (zejména faktory „FV“ a „FE“), tak jezdi od pneumatik k pneumatikám a nikoho před sebe nepusť, i kdyby měl F-16″.

Mezi závody ligy A a B měla trať pronajatou skupinka angličanů, kteří, jak měli traťoví komisaři možnost se na vlastní oči přesvědčit, mají pud sebezáchovy zřejmě totálně eliminován. Jinak by se asi nemohlo stát to, že jeden z nich na nejdelší rovince před tunelem a tím pádem v maximální rychlosti sám a bez jakéhokoliv cizího zavinění najel na levé pneumatiky a vyletěl s motokárou do vzduchu. V poloze „kola nahoru, hlava dolů“ z ní vypadl, motokára následně dokončila piruetu, odrazila se od země svým vlastním motorem a dopadla zpět na kola. Řidič se naštěstí jen odřel, kára se opravila, takže vše nakonec dopadlo dobře. Pohled na kolama vzhůru letící motokáru, v níž sedí jen v tričku oblečený angličan, fakt nebyl nic moc :-(

Odpoledne kolem čtvrté hodiny začala kvalifikace ligy B. V té si tým Jongens věřil, neboť na trati absolvoval několik tréninků, při kterých jeho členové zajížděli docela slušné časy. Cílem bylo dostat minimálně 2 jezdce týmu do první šestky, což se nakonec podařilo. Na slušné umístění v závodech bylo tedy dobře zaděláno a zbývalo už „jen“ trochu štěstí (rozuměj – „kiksne nebo nekiksne?“) Ale protože týmu Jongens již faktor „FFW“ ovlivnil konec jedné z kvalifikací, tým věřil, že závody minimálně dojede.

Samy závody probíhaly znovu v duchu rulety. David si do prvního závodu zajistil „pole position“ na nejrychlejší motokáře číslo 5. Díky velmi špatnému startu (faktor „FE“ v nízkých otáčkách) však jezdil až na druhé pozici a těsně před cílem OMYLEM (Luboši, fakt sorry!) zezadu sestřelil prvního jezdce z týmu Káry.cz (ne nadarmo se říká, že co neubrzdíš, to neukecáš). David to neukecal, takže přišla penalizace, čímž se dostal na celkové 3. místo v závodě. Na této kolizi však nakonec vydělal Petr, který se díky tomu dostal na 1. místo a první závod vyhrál (Luboši, Petře, Olegu – znovu sorry!).

V druhém závodě se tým Káry.cz zřejmě dohodl, že všechna ta „sorry“ týmu Jongens vrátí :-) Po několika kolech, kdy Petr i David doráželi na před nimi jezdícího Olega z Káry.cz jezdícího s pomalou károu číslo 3, to vyšlo najevo. Oleg poslal na rovince Petra do pneumatik, za což dostal penalizaci, a tím se odstavil až na poslední místo. Petr a David tedy nakonec ve druhém závodě dojeli na 3., resp. 4. místě.

Tomáš, třetí jezdec týmu Jongens, statečně bojoval o své umístění v dalších skupinách, které v závěru čítaly už jen tři jezdce – prostě došly motokáry. I přes svůj váhový handicap oproti ostatním jezdcům z jeho skupin (zejména teenager ze SOME Racing a jemná slečna z Curves Racing – prosím, nezosobňovat!) a tím pomalejší jízdou na rovinkách byl však diváky chválen za naprosto čistou a doslova „profesorskou“ jízdu v technických částech tratě, kde o několik desítek kil lehčím soupeřům pěkně „zatápěl“. Nakonec se sice musel spokojit s 19. a 21. místem, nicméně všem předvedl, že samotná rychlost na rovinkách díky nízké váze na motokáře nestačí.

Závěrem tým Jongens děkuje všem, kteří se zasloužili o jejich celkové 3. místo a tedy bronzové medaile. V kladném slova smyslu samozřejmě děkujeme organizátorům F1 Sports Kart Race, majiteli Kartland.cz Lukášovi, jezdcům a komisařům z jiných týmů, a všem lidem, kteří se přišli na tyto hazardní hrátky podívat. V záporném slova smyslu děkujeme faktorům „FFW“ a „FE“ („FV“ se u nás naštěstí neprojevil) a angličanovi, který traťovým komisařům způsobil chvilkový šok a všem jezdcům ligy B problém s nejezdící motokárou.

Přidat komentář