Rozhovor s RS Racing
|
RIK
V Plzni jsme zajeli hezky, u mne to mohlo byt klidne i lepší.
Co se týče sezony, bylo to super a těšíme se na další.
Michal
Do Plzně jsem se celkem těšil, protože v předchozích sezonách se mi zde vždy dařilo.
Nechtěl jsem hlavně nechat na náhodě fyzickou přípravu, protože mi do toho hodně zasahuje beachvolejbal a ten má jiná fyzická specifika, než motokáry. Musel jsem opět shánět náhradníka a štěstí se usmálo na náš tým, díky kývnutí Lukáše Ježka. Sic jsme museli žádat o povolení všech týmů, protože Lukáš byl jezdcem KRT, který skončil uprostřed sezony, což mi přišlo trochu zvláštní, ale budiž…“čo bolo, to bolo“.
Ve čtvrtek tedy jsem zajel potrénovat právě s Lukášem, který je výborný jezdec a v trénincích to bylo poznat. Zkoušeli jsme mnoho kár abychom měli představu o jejich rozdílech… no bylo nám hned jasné, že rozhodne hlavně los. Do toho přijeli i Buřtojedi, se kterými bojujeme o celkové umístění na 7. nebo 6-tém místě? Takže o zábavu, provokace a popichování nebyla nouze :-D Tak trochu „Hamilton-Rosberg psycho válka“ :-D
Taktika byla tedy jasná, vzdát se na základě losu těch nejlepších kár a nechat je Lukášovi, protože jsme potřebovali co nej výsledek a Tomáš Kábrt a i ostatní Buřtíci, dost nepříjemně tlačili. S Rikem jsme oba jezdili zhruba stejně vyrovnané časy a Lukáš nabíral na rychlých kárách, takže se skoro vždy ocitl v top 10. Vše vypadalo nadějně a to i tak, že budeme před Buřtíkama. Mě se bohužel nepodařilo zajet tak, jak bych si představoval, sice jsem hodně zrychlil oproti tréninkům a i oproti ostatním jezdcům, co jeli na té samé káře, tak to nebylo tak špatné, ale chybělo mi srovnání, jak bych zajel na nejrychlejší káře. Ale co bych neudělal pro dobro týmu. Škoda jen že se mi nepodařilo zajet nějaký ten bomba výsledek jako v předchozích sezonách. Buřtíci se nakonec dostali před nás (nechali jsme se překvapit až na vyhlášení) na 5. místo a mi za nimi na 6. Ale… díky Lukášovi, jsme se v celkovém pořádí udrželi před Buřtíky o neuvěřitelný 1 BOD!!! Klobouk dolů před Buřtíky, kteří nastoupili jako nováčci a hned bum… no… velká ostuda pro mě!!! Každopádně Plzeň byla fajn jako vždy a vždy se rád vidím s každým z vás. Milé překvapení bylo, když Ivča přivezla ukázat její a Ondřejovu princeznu. To bylo moc hezký a dojemný musím říct, takže tatínku maminko ještě jednou gratulace, je úžasná ;-)
Shrnutí sezony:
Naše ambice se s výsledky trochu hádaly, takže ano, někdy jsme předčili naše očekávání a někdy bych si nakopal do koulí. Je to nahoru a dolu, vyhráváme a prohráváme jako tým. Chtěl jsem letos bojovat o 5té místo, ale nakonec to vypadá, že se opět usadíme na našem tradičním 7. místě (pokud KRT bude vyřazeno z tabulky, tak snad 6., což by bylo po dlouhé době nej výsledek RS Racing). Takže trochu zklamání. Bohužel jsme letos doplatili na shánění náhradníků ve smyslu nekompletní sestavy – stabilní sestava, zaručuje stabilní výsledky. Náhradníci jezdili skvěle a v mnoha případech nám obrovsky pomohli. Ale ruku na srdce, stejně jsem to pokazil letos nejvíc já a to hlavně v Brně a v nočním Chebu. Chybí mi taková ta soudržitelnost týmu, kdy jsme jezdívali na společné tréninky, bavili se… takové ty „staré dobré časy“ a to jsem tu relativně ještě stále jako nováček. Takže z této sezony mám smíšené pocity, vůbec se divím, že jsme skončili takhle. Brousili jsme si zuby na lepší výsledky. Víte, já bych si strašně moc přál jednou na tý bedně stát, ale obávám se, že to nebude tak… Držím loajalitu k tomuto týmu, který mi dal příležitost. Jezdím pravidelně trénovat, nechávám v tom taky hodně peněz, ale asi na to zatím moc nemám dostat se výš… To samozřejmě odrazuje i potencionální dobré jezdce vstoupit do týmu RS Racing a pomoci mu trochu nahoru. Mě osobně by stejně nikdo taky v týmu nechtěl, maximálně jako náhradníka a to by se mi nechtělo… Frustrující je to , že trénuji, že mám chuť postavit se ostříleným mazákům, ale výsledky nejsou takové jaké by tomu měly odpovídat. Jelikož v předních týmech jsou daleko rychlejší a zkušenější jezdci, tak si osobně myslím, že nemám šanci se na bednu podívat, pokud nebudeme mít 3. stálého vyrovnaného jezdce a pokud mě někdo nepoleje benzinem abych jezdil lépe. Také trh s jezdci se odvíjí podle kvality týmu a jezdců, takže taky nic. Prognóza na další roky je taková, že top budou okupovat opět 3K, Mishmash, Red Šneks, Rebels, Korodi, atd… fakt frustrující. Jsem zklamaný, rád bych našel více pozitiv k pokračování dál a pokusit se té bedny dosáhnout. Je mi proti srsti si najímat experty na konkrétní trať. Tým má být jen jeden ze 3 stálých jezdců a náhradníci se mají použít jen v krajních situacích jako je nemoc, práce, atd… ale používat toho a toho jezdce na ten a ten okruh… Přijde mi to nefér, protože my nižší týmy nemáme šanci angažovat, lepší jezdce, kteří pojedou raději s lepším týmem s vidinou podiového umístění. Proto se i divím, že Lukáš za nás jel a i přesto, že dostal nabídku i od lepších týmů, jel za nás, toho si neskutečně vážím a moc mu za to děkuju. Dokážu si představit ten pocit, kdy jezdec předčí výkonem celý tým a na bednu se nepodívá a to je celý problém této koncencpce poskládání týmů. Na druhou stranu nechci se úplně shazovat a byly momenty, kdy jsem to týmu vrátil a sám jsem byl spokojen s výsledkem a porazil jsem opět pár daleko rychlejších a zkušenějších jezdců, ale chce to trvalejší a konzistentní průběh těchto mých záchvěvů. Teď je mi smutno… sezona skončila a já si čím dál víc uvědomuji, že jen chutí a pílí, nelze podia dosáhnout.
Závěrem:
Závodění a řízení mě neskutečně baví, zbožňuju to a nechtělo by se mi skončit kvůli výsledkům. Kartrace je nejlepší amatérská soutěž o který vím a spoustu lidí tady mám rád a považuji je za své kamarády (jestli oni mě, to fakt netuším :-D).
Nejzvláštnější závod pro mě byl v Chebu na podzim. Voda jakožto můj největší nepřítel z hlediska historie, se najednou stala mým největším přítelem, vůbec nevím jak, ale prostě mi to v tom Chebu neuvěřitelně sedlo a byl jsem z toho opravdu nadšený. Bohužel ne tak jako na suchu, přestalo mi to tam na suchu jít… nevím proč… Rotaxy byly taky super, krásný výlet a zábava s vámi a pak samozřejmě moje oblíbená Bratislava, kde zajíždím lépe s kocovinou a nevyspáním, než ztřízlivej :-D
Plány do příští sezony:
– sehnat 3. jezdce
– pokusit se naposledy zlepšit se díky více tréninkům
– nebýt poslední jako tým
– být v top 15 jezdců
– pokusit se odjet 100% závodů
– neshánět náhradníka v den závodů
Přidat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ahoj :) Přeji Všem do nového rocku jen to nej a těším se až se zase uvidíme :)