Cheb: Wasabi Racing

Jezdci Wasabi Racing měli v uplynulém víkendu velmi náročný program. Poprvé překročili práh šampionátu Kartrace a po pár vydařených testech v Sosnové se management týmu rozhodl k postupu na další úroveň a přihlásil tým do závodu Českého poháru Endurance H390 v Písku. Ten byl bohužel ve stejném víkendu jako vytrvalostní závod Kartrace v Chebu, takže tým opět musel řešit jezdecké složení nestandardním způsobem. K osvědčené dvojce Stivín – Burger pozval pro závod v Chebu loňského jezdce Mikaila Tzvetanova, který ovšem letos startoval poprvé a pro závod českého poháru v Písku si management týmu k jezdcům Danielovi Škorvagovi a Aleši Burgerovi vypůjčil rychlého Petra Kociána z Jongens, loňského vítěze jednotlivců B-ligy.

Pátek: testování a tréninky v Písku
Po pátečních měřených trénincích bylo jasné, že s technikou, kterou má tým k dispozici se může směle rovnat ke středu startovního pole a přestože na píseckém okruhu jel poprvé, věřil, že i na divokou kartu z konce startovního roštu může v neděli překvapit.

Sobota: Kartrace v Chebu
Splnit povinnost startu v šampionátu tým nezpochybnil ani na minutu a přestože veškeré soustředění se upíralo k Písku a tým vylosoval tradičně špatně, startoval na pomalé káře ze 6. místa na startu, famózní Adam Stivín převedl jeho standard a chvíli dokonce vedl pole jezdců. Bohužel, druhý stint se týmu nepodařil podle představ a i přes veškerou snahu ve 3. stintu to stačilo až na 5. místo v cíli. Druhý závod proběhl dle naprosto stejného scénáře. Jako jediný tým Wasabi neměnil stroj, takže opět zadní pozice na startu s línou károu číslo 11 a opět strojově přesný Adam. Páté místo v cíli bylo maximum, na které tým mohl s losovanou technikou dosáhnout a dvě pátá místa znamenala 6.celkově.

Neděle: Český pohár Endurance H390 v Písku
Hned při vážení jezdců bylo jasné, že díky šedesátikilovému Danielovi Škorvagovi bude stroj Wasabi Racing obložen závažími nejen na místě k tomu určeném, ale také pod sedadlem, za sedadlem, mezi pedály apod. Tento transport olova alespoň garantoval, že všechny týmy mají naprosto stejné podmínky, i když monopost MS Kart týmu Wasabi Racing s pneumatikami, které pamatovali oba testy v Sosnové i páteční trénink, byl trochu starší specifikace oproti zbytku startovního pole. Týmu šlo ale především o sběr dat před sezónou 2009, takže tento stav akceptoval. Cílem bylo po 3 hodinách projet cílem a zbytečně nechybovat. Startoval Daniel Škorvaga a nutno poznamenat, že jel jako skutečný mazák. I přes dvojí vyjetí safety caru se Dan nenechal rozptýlit a po hodině předával Aleši Burgerovi na 7. místě. Ten ve svém stintu předvedl bezchybný výkon a s časy na úrovni továrního týmu Maranello získával pro Wasabi další pozice. Při druhých boxech tým usiloval o medailové umístění (40 minut před cílem jel na 3. pozici), bohužel jeho snahy i přes bezchybný výkon Petra Kociana zhatily pneumatiky, které poslední hodinu závodu už byly za hranicí své životnosti a cílem týmu bylo závod dokončit, o medailových pozicích před startem nikdo neuvažoval ani v žertu! Tým nakonec dojel po 3 hodinovém boji pátý a na bramborovou pozici ztratil pouhých 6 sekund.

Přidat komentář