Lipník a Frenštát – MishMash Racing Team
|Lipnický zlatý „nářez“: MishMash hodnotí svůj úspěch
Před začátkem sezony, v dobách, kdy jsme ještě byli skromní a nezkažení úspěchem v Lize A, jsme měli pro tento rok jeden sen. Tím bylo první místo v Lipníku nad Bečvou. Tamní dráha a hlavně stroje poskytují jezdcům šampionátu Kartrace jedinečnou ochutnávku akcelerace, decelerace a bočního přetížení, o kterém si v jiných půjčovnách motokár můžeme nechat leda zdát, což vždy zaručuje vysokou motivaci všech jezdců, patřičné napětí a závěrečné počítání setin sekundy, které rozhodnou o tom, kdo skončí na stupních nejvyšších a kdo skončí hluboko v poli poražených. Letošní závod v Lipníku se navíc jel o stejném víkendu jako závod ve Frenštátě pod Radhoštěm a tak jakékoliv zaváhání našeho týmu by mohlo vyústit v bodový ztrátu na dosud vedoucí 3K Racing, kterou by již po zbytek sezony za normálních okolností nebylo možné dohnat.
Tým se tedy dopravil do místního kempu v Hranicích již v pátek, jeden člen týmu si dokonce v naději, že tam na něj bude čekat jedna slečna, vzal dovolenou, pohrdnul týmovým vozidlem a vydal se směrem na východ s konkurenční stájí Mělníček o pár hodin dříve. Oznámení (přes hands free), že slečna nedorazila, následoval nekontrolovatelný výbuch smíchu v týmovém vozidle a takové veselí, které málem vyústilo v havárii ve vysoké rychlosti. Dalším telefonátem se nám bohužel již nepodařilo přesvědčit majitele okruhu, aby ještě v pátek „nahodil ty bestie“ a tak jsme po krátké zastávce v Lipníku zamířili do kempu. Tady jsme na místě činu našli organizátora s hladinou alkoholu v krvi, která by pro některé netrénované jedince znamenala jistou smrt, v Rikově případě to však ráno nevypadalo ani na lehkou kocovinu a tak jediným následkem byla Juniorova vodní dýmka, která ochutnala vše od džusu přes víno až po vodku.
Následujícího rána jsme se tedy vydali na prozatím mokrý okruh s tím, že v danou chvíli nebylo jasné, zda ještě bude pršet či nikoliv. Vylosovali jsme si 3. kvalifikační skupinu, což znamenalo relativně bezpečnou pozici uprostřed kvalifikačních skupin. Týmy, které startovaly v první skupině, jely ještě na místy mokré dráze, což je mírně znevýhodnilo v porovnání s ostatními, o to více je však nutné vyzdvihnout výkon Dana Škorvagy, který i přesto dokázal zajet v první části 3. nejrychlejší čas. V době, kdy my jsme usedali do strojů, byla trať víceméně suchá, přesto se nám nepodařilo zpočátku zajíždět časy, které bychom si přáli. Zlomový okamžik přišel, když Junior uklouzl na olejové skvrně a jeho náraz do bariéry následovaly opravy strojů a úklid dráhy. Junior byl naštěstí v pořádku a my jsme tak dostali možnost reparátu, kterého jsme beze zbytku využili. Po první části kvalifikace stačily naše časy na první a čtvrté místo s tím, že všichni naši jezdci byli po této části na svých kárách vždy nejrychlejší. To tedy stačilo na prozatímní vedení, které jsme byli odhodláni udržet i ve druhé části kvalifikace.
Druhá kvalifikace již nebyla z naší strany tak jednoznačná, přesto jsme dokázali zajet podobné časy jako ostatními týmy, se kterými jsme v tu chvíli bojovali o příčky nejvyšší. A protože jsme jeli ve druhé části kvalifikace už ve druhé rozjížďce, mohli jsme se pustit do počítání výsledků. Do poslední chvíle nebylo o rozestavení týmů na stupních vítězů rozhodnuto, zvláště když jsme viděli časy neustále se lepšícího RapidKartu, tak nám nebylo zrovna do zpěvu, ale po rozsvícení červených světel v poslední rozjížďce jsme věděli, že můžeme začít oslavovat vítězství.
Sobotní závod se pro nás tedy vyvinul, jak nejlépe mohl. Lukáš si v konečném bodování vyjel 1. místo následován Pavlem na místě druhém. Management týmu však nezapomíná ani na Juniora, který si vybral v tomto závodě pořádnou porci smůly, když odjel závody na dvou nejslabších kárách (přesto na nich zajel v rámci možností vynikající výsledky) a ještě se dostal na inkriminovanou olejovou louži jako první a skončil tak v bariéře z pneumatik. Díky skvělému týmovému výsledku jsme tak mohli alespoň jednou přenocovat (možná by se více hodil výraz ponocovat) jako leadeři šampionátu Kartrace a těšit se na další bitvu, která nás měla čekat již následující den.
Pokračování příště…
Lukáš Liška: „Jak už zde bylo řečeno , Lipnická trať je vždy specifické místo celého našeho šampionátu, které jednoduše z mé strany nejde nemilovat, jak kvůli perfektně postavené dráze, tak místními 390tkami, které už ukazují proč tento sport miluji a včem je jeho „síla“.
Věděli jsme, že pokud někde máme šanci v lize A zvítězit tak je to právě zde,již minulý rok jsme tu byli velmi silní v lize B a tajně jsme doufali, že by se nám to mohlo podařit i mezi „velkými“ závodníky. O to bombastičtější pro mě bylo když jsem se dostal v první jízdě na první pozici , což byla už moje soukromá výhra,mezi tak tvrdou konkurencí jezdců, které liga A nabízí. Věřil jsem, že druhou jízdu nepokazíme a uděláme vše pro udržení našeho náskoku. Všichni jezdci zajeli parádně, čímž chci kluky moc pochválit za jejich výkony. Vítězství a momentální post lídra šampionátu jsme si večer náležitě užili , zvlášt s našemi největšími soky z 3K, že jo kluci?“
Smolný závod pro MishMash – Frenštát pod Radhoštěm
K tomuto závodu nemáme jako tým moc co dodávat. Dá se řici že, co se mohlo pokazit pokazilo se. Naštěstí víme že zato mohla čistě jen naprostá nevyrovnanost a stále se měnící výkon místních motokár, se kterými opravdu nešlo odjezdit regulérní závod. Náš tým byl díky tomu značne frustrován, ale spíše tím že jsme zbytečně, ne vlastní vinou ztratili spoustu drahocených bodů do šampionátu, které jsme si po celou sezonu vyrovnanými a silnými výkony vybojovali. Ale díky tomu ovšem víme, že rychlost ani potenciál našemu týmu neschází, tudíž před dalšímy závody nepanikaříme. Víme, že jsme stále jedni z nejsilnějších týmů a budeme se snažit po tomto výsledku vrátit na přední pozice šampionátu KartRace.
MishMash Team management