Rychnov nad Kněžnou: Shikari Racing

Čtvrtý závod seriálu Kart Race, přinesl konečně pořádné závodění v podobě vytrvalostního závodu, po kterém jezdci i management Shikari Racing teamu dlouhodobě volají. Nový, vylepšený motorhome vybavený nejmodernější světelnou hudbou, byl proto tentokrát sbalen již dlouho dopředu a všichni členové ústředního výboru již týden před závodem netrpělivě usrkávali čaj.
V sobotu ráno pak dorazila celá výprava do Rychnova nad Kněžnou ve výborné náladě, kterou nezkazila ani padesátikilometrová neplánovaná okružní jízda po krásách východních Čech. Byť nebyl team v základní sestavě a na místo handicapovaného Pedra usedl do nově odlité sedačky po více než sedmiměsíční závodní pauze Svaatja, byl v teamu jasně patrný předpoklad příjemně stráveného dne.

A jak to vlastně dopadlo? O poznání hůře než se čekalo, i když o poznání lépe než minule. První závod odstartoval skvěle Jake, ale po pár kolech bylo jasné, že vylosovaná technika není na naší straně. Přesto se Jake bil jako pověstný lev, ale šnekoidní stroj mu nedovolil více než celých dvacet minut statečně držet sedmičlenou smečku pronásledovatelů těsně přilepenou za zadní spojler. Přelomem se stalo střídání. Jelikož Shikari Racing Team ctí zásadu naprosté rovnosti mezi jezdci a každému dopřává přesně stejnou porci minut, odebral se Jake ke střídání jako jeden z prvních, aby svou pozici přepustil v podstatě bez boje. Z druhého stintu pak stojí za zmínku snad jen souboj Svaatji se Slepejšem jako vystřižený ze starých časopisů, kdy Svaatja vybojoval pozici v naprosto nevhodném místě a naprosto nevybíravým způsobem, aby ji o dvě kola později v tom samém místě a stejným způsobem opět ztratil (ještě že poblíž nebyl žádný traťový komisař, který by oba kohouty poslal jistě nemilosrdně na stop and go. Na druhou stranu si mohli Shikariho svěřenci upevnit vedení ve sběru černých vlajek:-)). Po dalším střídání už Viktor jen z povinnosti dokroužil, na hony vzdálen jak od jezdců před ním tak i od jezdců za ním, závod na pěkném osmém místě aniž by si trochu zazávodil což ho dostatečně frustrovalo aby…..Ale o tom až na konci.

Do druhého závodu v opačném (pro pamnětníky v řádném) směru se závodní inženýři rozhodli upravit strategii ve prospěch Viktora, který tak byl nominovám do prvního úseku, aby si alespoň trochu zazávodil. Nabídnutou šanci beze zbytku využil a dravě se pustil vpřed. Bohužel vinou špatně fungujících pneumatik se Viktor ocitl během prudkého brždění v hodinách a následně v bariéře z pneumatik. Jen díky novým bezpečnostním úpravám vyvázl z karambolu bez zranění a po krátkém odpočinku u bariéry dovezl stroj k řádnému střídání, kde jej přebral Jake, aby pokračoval v započatém, velmi slibně se vyvíjejícím závodě. Jeho strojově přesná jízda bohužel postrádal jeden z aspektů opravdového závodění, kterým jak jistě všichni vědí je rychlost a tak se s velkou ztrátou jezdící a celkem rezignovaný Radim z RS Solid Drive znenadání ocitl za Jakeovými zády. Naštěsí právě v okamžiku, kdy musel ke střídání a tak Jakea zanechal jeho osudu. O dvě kola později zajel ke svému pit stopu i Jake a bleskové střídání zajistilo, že se Svaatja na trať vrátil před zmiňováným týmem RS Solid Drive. Stejně jako Viktora tak i Svaatju zradily špatně fungující pneumatiky a hned ve svém první kole opřel stroj do bariéry ve stejném místě, přesně tak jak mu před tím ukázal zkušenější Viktor, aby tak věnoval svou pozici dotírajícímu pronásledovateli, aby po dlouhé nervydrásající bitvě a nespočtu vzájemných soubojů dobil své místo zpět a dovezl svůj monopost hned za stupni vítězů.

Ani tak ale nemůže být team vycházejícího (v letošní sezoně spíše zapadajícího) slunce spokojen, jelikož díky shodě všemožných a pronás tradičně nepříznivých okolností získal Shikari i přes čtvrté místo ve druhém závodě do své sbírky pouhý jeden bod. Tato situace už jen dovršila Viktorovu frustraci a dohnala ho k tomu, že ihned po vyhlášení výsledků odeslal panu Mijamoto Shikarimu výpověď z pozice závodního jezdce, čímž zvýšil počet testovacích jezdců na dvojnásobek proti počtu jezdců závodních. To se bohužel ve světě kde platí rovnice 5+1=1 někdy stává.

PR Management týmu Shikari
WWW.SHIKARI-RACING.BOREC.CZ

Přidat komentář