Rychnov nad Kněžnou: CZ Motorsports
|I přesto, že se tým CZ Motorsports do Rychnova těšil jak malej fracek, očekávání 340tek za zadkem vyvolávalo napětí v helmách týmových pilotů. První zkouškou (zřejmě nahrazující kvalifikaci) již byla samotná cesta-necesta do Rychnova. Ta měla zřejmě prověřit psychickou odolnost jednotlivých týmů a již před závodem oddělit zrno od plev. CZ tuto orientační soutěž zvládl průměrně, čímž byl penalizován nočním tréninkem. Naštěstí se taktika projet trať stínů pouze tam a zpět ukázala jako skvělý tah, protože se piloti následující den nemuseli věnovat zbytečným formalitám spojeným s návštěvou okresního krematoria a tudíž zbylo více času na vlastní závod. Ukázal se tedy, že nebyl důvod k nejistotě a CZ Motorsports předvedl svůj standartní výkon, načež urval 2. místo.
1. Závod
Závod ze sedmého místa rozjel Ondra s dobrou károu #24. Po úvodní nezaviněné kolizi s jedním z borců od Drifťů se propracoval z osmičky na čtyřku a fandu motorsportu jistě potěšil úspěšný manévr na Jongense #1 (podle zdrojů jedné nejmenované výzkumné agentury se v tomto okamžiku prudce odchýlila směrem nahoru spotřeba tvrdého alkoholu v místním baru v porovnání s dlouhodobým normálem). Zřejmě politický podtext pak měl dvojnásobný útok ostřelovačů z CI5 u kterých je známo, že jejich oběti často podlehnou. Ondra tak předával na 4. pozici Tomášovi, který se rozhodl tajně infiltrovat do řad CI5. Tyto zákulisní intriky zřejmně způsobily, že agent pětačtyřicítka přetrhl lanko na brzdě a předal 3. pozici CéZeťákům. Broňa pak pietně dokroužil na třetím místě.
3. místo, ztráta 15s, nejrychlejší kolo 1:07,33.
2. Závod
Druhý závod mohl být mnohými nezávislými (ale také již značně závislými) pozorovateli označen bez skrupulí jako politický komplot. Broňa ve své jízdě nacházel zalíbení do té doby, než se před ním objevila jako blesk z čistého nebe černá vlajka. Nevěříce svým smyslům a pamětliv řádu šampionátu potupně odpykal penaltu STOP & GO a jeho duši ovládly chmury tak černé , že černější mohla být jen ona zmíněná vlajka (podle zdrojů jedné nejmenované výzkumné agentury se v tomto okamžiku spotřeba tvrdého alkoholu v místním baru narostla na historické maximum). Přetrvávající trauma z tak těžkého propadu trochu zchladil až začínající deštík a vystřídání Tomáše. Ten jízdu zvládl výtečně a dostal se až za nárazník jednoho z uniknuvších soupeřů na 5. místo, kde vydržel až do svého střídání.
Když se za volant sedl Ondra, už začalo silně poprchávat. To se ukázalo jako výhoda pro tým. Ondra si rychle jízdu oblíbil a jediný soupeř pro něj byl nekonečně rychlý Kutý, jedoucí však daleko vpředu. Ostatní týmy za neustálých piruet (a poruch) pohodlně předávali pozice CZtkám a tak se podařilo neuvěřitelné – v pořádku dovést káru na 2. místě do cíle závodu. Opět se zde tedy potvrdilo známé heslo, jimž politruk CZ Motosport pravidelně krmí své svěřence : „Kdo se směje naposled, ten se chlame jak sviňa“.
2.místo, ztráta 1 minuta a 20s. Nejrychlejší kolo 1:07,15
Celkový výsledek
CZ Motorsports vykompenzoval svou smůlu z Brna (of course – i z druhé závodní jízdy) – přičemž hlavní soupeři CI5, Jongens a Curves doplatili tentokrát na technické poruchy. Celkově z toho bylo tedy 2.místo, škrábání se na bednu a první stříkání šampusem.
2. místo, 14 bodů.
Vzhledem k politickému napětí, které po závodě zavládlo, se tentokrát tým rozhodl zprávu rozšířit a touto cestou navrhnout všem týmům veřejné referendum týkající se černé vlajky. Důvodem nejsou tentokrát výjimečně výhrady Ruska k jejímu nasazení bez konzultace s jejich vládou, ale prostý fakt , že použití této „zbraně hromadného ničení“ by mělo podléhat určitým pravidlům. Její užití je nesporné v případě prohřešků, jako předčasný start, předjíždění ve žluté fázi, zcela úmyslné sestřelení soupeře apod. Nicméně situace, které je možno považovat jako běžný boj o pozici (pochopitelně se snahou vyhovět pravidlům šampionátu ohledně předjíždění) by se měli řešit nejlépe dvojstupňově – tj. nejprve napomenutí a posléze trestný kop (třeba do rozkroku provinilce). Situace mnohdy bývá nejasná, tábor pozorovatelů nejednotný a Charlie Whitting na závodech Formule 1. Takže ?
Broňa Růžička: „Umístění na bedně potěší vždy velmi, takže spokojenost. Gratulace Infinity k celkově skvělému taktickému výkonu a upřímnou soustrast Jongens a CI5 k technickým výpadkům, které je stály možnost po závodě veseliti se nezřízeným způsobem. Naštěstí deštík v koncovce obrátil po událostech vesměs nepříjemných štěstí opět naším směrem a pochvalou nám budiž tedy postup na druhou příčku v šampionátu. Jinak speciální dík musím vyslovit své princezně Kristýnce, která byla natolik uznalá a počkala se svým příchodem na svět, čímž nechala tatínka zabojovat o body v závodě. Takže stříbro patří především jí“
Tomáš Kikinčuk: „Parádní race weekend, který jsme v Rychnově zažili, nás opět přiblížil našemu „tajnému“ snu, a sic postupu mezi elitu. Potrénování v pátek skoro za tmy, nasátí závodní atmosféry v sobotních závodech do vrchu, konájící se v sousedním Ústí nad Orlicí, přineslo své ovoce.“
„V obou závodech jsme předvedli super týmovej výkon. Všichni jsme jeli dravě ale téměř bez chyb a smůla se nám taky jakžtakž nelepila na gumy. Poprvé jsme okusili náboj jiného formátu závodů a myslím, že sme si to docela užili.
Sice jsem z 2. místa opravdu, ale opravdu šťasten, ale doufám, že na nás brzo nebudou v depu ostatní volat „Věčně druzí“. I když na konci sezóny by nám to vůbec nevadilo. Tak na Moravě to musíme prolomit! „
Ondra Suchomel: „3 fajnovky si odvážim z Rychnova. Předjetí Jongensů na trati, zábavnou jízdu na vodě na slickách a výrovnaný výkon celýho týmu. Jen nechápu, jak se můžou agentům množit fanoušci a nám nic? Žádná pitbabe, žádnej transparent. No snad jim přetáhnem aspoň fandu Bolečka :-)“