Teplice: SHIKARI Racing

Třetí závod letošního šampionátu hostil nově přestavěný venkovní okruh v Teplicích. Okruh doznal výrazného prodloužení a rozšíření tratě a celkově nové podoby. Přibylo tak prostoru pro volbu optimální stopy, nicméně pro samotný závod rozšíření tratě nepřineslo zvýšenou atraktivitu, pokud jde o možnost předjetí. Jako formát závodu byl opět určen kvalifikační Challenge, který jezdci týmu Shikari nemají ve své oblibě neboť již po kvalifikaci je zpravidla rozhodnuto, kdo se odpoledne postaví na bednu a kdo odjede s prázdnou. (Z toho důvodu také management týmu vyvíjí všemožné aktivity, které by pomohly prosadit do závodního kalendáře větší podíl vytrvalostních závodů). Teplický závod se však oproti očekávání jezdců Shikari vyvíjel v naprosto odlišném duchu. První kvalifikační rozjížďky nepřinesly žádné výraznější rozdíly mezi jednotlivými týmy a tak se jezdci rozhodli zabodovat v kvalifikaci pro závod č.2. Zde si však tým vybral první doušek smůly. Pedro se sice probojoval do první skupiny na třetí místo a Jake obsadil vedoucí příčku ve třetí skupině, Viktorova kára ale tým nadobro zradila. Po odjetí 4 kol bylo jasné, že podvozek rozhodně není zcela v pořádku a po zastavení Viktor zjistil, že kolo je povolené a za několik dalších kol by hrozilo jeho upadnutí. Viktor dostal od mechaniků a komisařů na výběr: buďto počká na opravu káry a dostane alepoň 5 minut na zajetí kvalifikačního času nebo si vezme jinou náhradní káru. Viktor se rozhodl pro volbu č. 1 a o několik minut se vypravil na trať v káře, která už měla konečně všech pět. ehm čtyři pohromadě. Po odkroužení zaváděcího kola však Viktora kára zradila znovu. Hned ve třetí zatáčce ostrého kola spadl řemen. Nadějím na dobré umístění byl konec, žádná možnost pro zajetí alespoň jednoho ostrého kola na funkční káře Viktora posunula na konec startovního pole. Po podání protestu managementem týmu byl Viktorovi poskytnut monopost na zajetí 3 ostrých kol. Super výkonem se tak náš jezdec měl možnost posunout se alespoň na vedoucí příčku 4. skupiny. Bylo zaděláno na poměrně slušné umístění a to nás čekaly závody, kde přece jen tým vyniká nejvíce.

Smůla však nebrala konce ani v samotných závodech. Pedro byl v obou závodech penalizován černou vlajkou a propadl se tak z vedoucí pozice a ze třetího místa vždy až na úplný konec startovního pole. Nutno říci, že v obou případech byl výrok komisařů nepřiměřený, na čemž se shodli jak Pedro, tak jezdec týmu 3K racing, se kterým Pedro kolidoval při bránění vedoucí pozice. Druhou černou vlajku získal Pedro za domnělé zavření jednoho z kamikadze MishMash týmu, který pravděpodobně zapomněl brzdy doma a rozhodl se brzdit o káru před sebou v zatáčce. No pravda, komisaři nemohou mít bystré oči všude…

Aby smůle nebyl konec, Viktor svůj závod do kterého nastupoval na vedoucí pozici, nedojel kvůli defektu pneumatiky. Tým tak letos již podruhé odjel ze závodu bez bodů.

Mijamoto Shikari po obdržení výsledků shledal situaci jako závažnou, nicméně po ozřejmení průběhu závodního klání sdělil že „hi-oru ani-te ani-oku“ (tj. něco ve smyslu „nemůže pršet věčně“) a poděkoval týmu za skvělé kvalifikační výsledky.

PR Management týmu Shikari

www.shikari-racing.borec.cz

Přidat komentář