České Budějovice: CZ Motorsports

Druhý závod v Budějkách byl všemi týmy netrpělivě očekáván, stejně jako týmem CZ Motorsports. Tým spoléhal především na znalost dráhy z lednové kvalifikace, což se záhy ukázalo jako docela naivní představa. Sněhová bouře se nekonala a organizátoři tudíž nechali skákat jezdce z haly ven na pěknou plynulou venkovní část dráhy. Zkušenosti z kvalifikace byly tedy skoro k ničemu. Po přírodní katastrofě v první kvalifikaci tým inspirovaný nedávnou situací na D1 vyhlásil stav nouze, pozřel zbytky objednané pizzy a druhou kvalifikaci spolu s CI5 vyhrál! Po tomto znovuzrození CZ Motorsports sice papírově držel P3, ale jak se později ukázalo v závodě, pořadí se dále míchalo jak vajíčka na slanině. Takže nikdo nevěděl co z toho vlastně bude. V konečném zúčtování se ale nakonec ukázalo, že tým přece jen zůstal v čele smečky ostatních vlčáků za tentokrát bodově nedostižnými CI5 a Jongeny. Další bronz a ruský šampáňo je doma !

1. Kvalifikace

Katastrofa. Jak nikdo nečekal bronz v Brně, tak nikdo nečekal, že ve Q1 tým obsadí osmou příčku z devíti! Broňa jízdu prokaučoval, Tomáš se učil trať a Ondra s osmičkou se snažil nepřekážet ostatním.

Broňa 14., Tomáš 15., Ondra 25. Tým celkově: 8.místo, (30.b).

2. Kvalifikace

Tým musel napravit zaváhání z první kvaldy, což se podařilo víc než dobře. Teoretickou výhodu vůči CI5 a Infiniti v podobě pozdního startu tým proměnil ve výborný výsledek.

Ondra 3., Broňa 4., Tomáš 17. Tým celkově 1.-2. (60. b)
Po kvalifikacích: 3. (90 b.).

1. Závod

V prvním závodě byly možnosti získat nějaká místa především taktickou jízdou a řízením závodu z depa. Ve společné jízdě Broni a Tomáše nevyšlo ani jedno, takže tým nejenže ztratil 2 body, ale ještě si prožil muka, když nejrychlejší kára s pilotem #$^&* z *&^%$#@! oťukala snad každý kousek motokáry Broni i Tomáše. Ondra ve svém finále měl šanci získat 2 body, když po precizním předjížděcím manévru dojel pilota Jirku Michka z CI5. Předjet dále však v rámci pravidel nešlo, férový souboj do posledních metrů potěšil oko znalce i rozvášnil fanynky agentů.

Broňa 15., Tomáš 16., Ondra 24. Tým celkově: 8.místo (29 b.).

2. Závod

To už bylo jiný kafíčko, i když jen výsledkově. Taktika pro druhý závod byla jasná už po rozdělení motokár. Ondra se šnekem dvojkou jede, co to dá, a Broňa kreje záda. Díky mikrospánku Vítka Kouřila na startu i jeho pozdějším (v dané situaci trochu nejasném) ohleduplném manévru se oba jezdci posunuli o místo vpřed a zahájili defenzívu. Celých 15 minut (oproti očekávaným deseti) se jezdci bránili a ubránili. Několikrát bylo namále, ale jezdci v prvním finále jezdí aristokraticky a nemají potřebu cpát se, kde není místo. Díky precizně zvládnuté taktice se urodilo obsazení dvou míst na pódiu hned za nechytatelným agentem37 z CI5. Tomáš se ve svém finále snažil předjet borce před sebou(zase agent !,, George), a i když se to nakonec nepodařilo, v týmu zavládla spokojenost.

Ondra 2., Broňa 3., Tomáš 17. Tým celkově : 1. (62 b.)

Celkový výsledek závodu : 3. (91 b.). Jupíííí

Broňa Růžička: „Do Budějovic jsme přijížděli s představou, že alespoň částečná znalost tratě z kvalifikace nám umožní předvádět solidní výkon hned od začátku. Asi nás to trochu uspalo, takže výsledek Q1 byl naprostou katastrofou a dovedl nás k zamyšlení jaké by to byly naše šance, kdyby se jezdila i liga C :-). Pro mě osobně to teda byla celkem velká soda, protože pocit z jízdy byl docela slušný , nicméně časomíra se mně nahlas vysmála výsledkem, který byl dosti vzdálený od pole position. Q2 pak už dopadla podstatně líp, takže jsme i s Ondrou dosáhli až na první skupinu.“

„První závod se odehrál přesně v duchu první kvalifikace, čili jsme to dost p… (to jako, že jsme zajeli špatně :-) ). S Tomášem jsme na začátku jízdy nedokázali využít výhody tandemu a zaútočit na pomalejší káru č.2 před námi. Řešení týmové strategie přímo na dráze nás navíc stálo drahocenný čas, takže se rychle dotáhl i Adam Falus z J.A.R. a oba nás udolal. Kolem těchto předjížděních manévrů byla po jízdě hodně vášnivá diskuze a objektivně posoudit může pouze nezaujatý divák a plasty na motokáře. Nicméně stalo se a jsou to závody.“

„Druhý závod byl přesným opakem, takže strategie týmového tandemu vyšla naprosto perfektně, což rozhodla o konečném výsledku. Trochu na naší taktiku asi doplatil Vítek Kouřil z Driftů, nicméně je potřeba ocenit, že v celém závodě nedošlo ani jednou ke zbytečným strkanicím. Pro mě to osobně bylo ovšem asi nejhorších 15 závodnických minut v životě, protože krotit své závodnické vášně a trápit se za pomalejší Ondrovou károu na půl plynu navíc s hladovými supy kroužícími těsně za mnou je skoro jako nejvyšší trest v závodnickém pekle. Nakonec jsme to přečkali a dočkali jsme se vytouženého alkoholu na stupních vítězů.“

Tomáš Kikunčuk: „2.závod v budějkách byl pro nás takové „deja vu“ kvalifikace před dvěma měsíci. Tehdy jsme skončili sice druzí, ale i tenkrát jsme nestačili na CI5!“

„I když se svým výkonem nejsem úplně spokojen, udělal jsem vše proto, abychom se bodově dotáhli na naše největší soupeře. Parádní byla venkovní část tratě, která byla ve večerních hodinách osvícena.no prostě v Singapuru by se mohli inspirovat.“

„Jediným černým flekem v závodě byl incident s jezdcem týmu J.A.R., který si nejen podle mýho názoru, ale i ostatních přihlížejících, nevedl vůči mně a i Broňovi (CZ Mot.) zcela fairově – neustálé najíždění a narážení zezadu by se prostě mělo více postihovat!“

„V závodě č.2 jsem si užíval souboj o lepší pozici s pilotem CI5, leč neúspěšný, ale adrenalinový.“

„Šampionát se od příště přesouvá na čistě venkovní dráhy, tak věřím, že budeme ještě silnější!“

Ondra Suchomel: „Velmi pěkná dráha v Budějkách, žádná hrcačka jako v lednové kvalifikaci. Skok při výjezdu z haly ve mě vzbuzoval pocity rallyové pilota, když skáče s WRC do zatáčky. Venkovní část pěkná plynulá. Býti 2x šiřší, urodilo by se mnoho předjížděcích manévrů.“

„K průběhu závodu: V první kvalifikaci mně osmička velmi překvapila – vibrace, nedotáčivost, malý výkon. Po Brně ledová sprcha. V Q2 se mi povedlo nejlepší kolo opět poskládat, sice až v předposledním kole, ale přece.“

„V prvním závodě jsem si užil pěkný manévr na jezdce přede mnou a pak souboj do posledních metrů s agentem GM z CI5.“

„Hned potom jsem skočil do motokáry #2(superpomalá) a vyjel hájit třetí pozici s vědomím Broni za zády. Na startu zaspal Vítek Kouřil, kterého jsem předjel. V prvních kolech jsem jel defenzivní stopu, když jsem věděl o dracích za mnou. Najednou se vedle mě objevila kára a říkám si, to je v tahu! Jenže pustila mě zpátky… a najednou za sebou vidím Broňu. Říkám si, super, tak a teď to zablokujem. Když jsem neviděl signalizaci z depa, abych Broňu pustil, tak jsem se uklidnil a věděl, že jedem na taktiku. Bylo vyhlášeno, že se tento závod jede jen na 10 minut. Jenže se vlekl jak nudle a já se nemohl dočkat konce, bylo to už dost na psychiku. Po závodě jsem se dozvěděl, že se jelo na 15 minut… Broňovi děkuji za výtečnou spolupráci a nasazení při bránění mé a své pozice.“

„Se svým výkonem na druhé sadě kár jsem spokojen, i když pendolino Urbánek jede o dost rychleji. Uvidím, co se (ne)dá dělat v dalších závodech.“

„Jinak jsem očekával delegaci z F1, aby načerpala znalosti ze závodu pod umělým osvětlením… Hmm, asi byla Malajsie důležitější.“

„Na závěr smekám před smyslem pro fair play Vítka Kouřila. V druhém závodě mě dle mého názoru předjel čistě. Vítek Drifťák se však domníval o opaku a místo zisku pozice ztratil další, když Broňa využil jeho pouštěcího manévru. I to rozhodlo o výsledku celého klání v Budvarovích.“

Týmový manažer: „Zklamání především z cateringu – šampionát Kart Race by si zasloužil dodavatele pizzy, který má v kuchyni alespoň jeden výtisk šlágru Sůl nad zlato.“

„Závod celkově dobrý, až na první kvalifikaci – to byla katastrofa, ještě horší než v Brně. Jezdci za volanty spí, nejedou na plno, poflakují se po dráze. Oproti tomu v druhé kvalifikaci tlačí na pilník a výsledky tomu odpovídají. Celkově je ale výkonnost týmu kapitolou samou pro sebe. V jednom závodě tým takticky propadne, v druhém dokáže ubránit pódium před hvězdami Kart Race B.“

„Do příště se tedy rozjíždí 2 projekty: improve Q1 a teamCom, které musí efektivně řešit otázku výkonu týmu v první kvalifikaci a řízení týmu z boxů.“

„Z pozdější analýzy krevních vzorků jsme později táke zjistili, že hlad u jezdců přináší nižší hladinu cukru v krvi , který je nezbytně nutný pro dobrý kvalifikační výsledek (Pozor !, nezaměňovat s přítomností cukru či jiného bílého prášku v nádrži). Navíc jak se májí svěřenci soustředit na jízdu, když se nemůžou potěšit ani kvalitním dlabancem?“

„Celkově je ale tým se třetím místem spokojen a považuje ho za odpovídající současné formě CZ Motorsports. V příštím závodě bychom rádi výsledky z Brna a Budějic potvrdili a udrželi současnou pozici i chuť k jídlu, kterého se nám tentokrát nedostávalo.“

Přidat komentář