The Second GOLDEN TRIUMPH…!!! aneb Lipnická procházka parkem
|Tým MishMash Motosport se již před závodem zcela jasně rozhodl, že na nejrychlejších strojích v sezóně musíme jasně demonstrovat, že naše úspěchy nejsou způsobeny náhodnou a nečistou schodou náhod, jak tvrdili nekteří zlí jazykové, ale pílí a oddaností k podání nejlepších výkonů což jsme v Lipníku dokázali na 130 % a umlčeli tím snad bouřlivé diskuze.
Po jistých diskuzních přestřelkách pod tiskovkami z Teplic mě Lišák a Junior přesvědčili o ABSOLUTNÍ nezbytnosti vydat se na okruh minimálně s týdenním předstihem a otestovat tamní okruh a káry, na kterých jsme všichni seděli poprvé. Nejdříve jsem sice reagoval, že by to snad mohlo stačit v pátek před závodem, poté co jsem ale viděl, jak se jejich bělmo během pár sekund přeměnilo na rudo, mi bylo jasné, že pokud si cením svého místa v týmu, tak pojedeme už o týden napřed.
Na okruh jsme tedy dorazili někteří z nás lehce „vyřízení“, zatímco zbytek týmu byl po odpoledním chrápání mi v autě jak se patří svěží. Po asi hodince čekání na ty správné mašiny jsme skočili do strojů, i když každý s trochu jiným nasazením. Mně s Lukášem patrně tak trochu chybí pud sebezáchovy, takže jsme do toho šli od začátku naplno, zatímco Junior opatrně zkoumal limity. Nutno ovšem podotknout, že o závodním víkendu z nás zajel druhý nejrychlejší čas, takže to asi vyzkoumal. Z testování jsme odjížděli v průměrné náladě, když na dvou strojích jsme zajížděli v nejlepší časy 25,8s, zatímco ta třetí byla tak o půl sekundy rychlejší.
O závodním víkendu byla situace a časy podstatně lepší. Snad největší zaváhání v našem týmu přišlo večer před závodem, kdy se Lukáš chopil lahve červeného se stejným nasazením, jaké od něj normálně vídáme pouze za volantem (on by určitě dodal – taky u slečen) a ráno se nastalý problém musel řešit trochou brufenu. Po těchto eskapádách již nenastala žádná komplikace, po první kvalifikaci jsme se v průměru na slabších kárách vyšvihli do čela a v druhé kvalifikaci jsme naše kvality potvrdili, když jsme všichni zajeli časy pod 25,3s. Dosáhli tak dalšího bezchybného výkonu, které vedlo k dalšímu vítězství a upevnili jsme si tak naší pozici v šampionátu. Dále již ohlasy jezdců:
Pavel Matějíček: „Vyjádření k závodu? Přece jsem neprojel 1500 kilometrů kvůli 2. místu, ne?
V den závodu šlo vše podle plánu, i když moje sebevědomí trochu srazila kára č. 16, která byla dost nedotáčivá a brzdění také nebylo její silnou stránkou. ( Pravdou ovšem zůstává, že všichni si jen stěžovali, zatímco hoši z CRS dokázali se svojí Zcurvenou taktikou dosáhnout svého. Když se dozvěděli, že kára nebrzdí a je vůbec špatně ovladatelná, a že s tím nikdo nehodlá nic dělat, tak se ji rozhodli lehce rozstřelit . No a pak už se opravovat muselo. Každopádně už po první kvalifikaci jsme na tom byli docela dobře, mně se nakonec podařilo zajet relativně dobrý čas 25,6 a do další kvalifikace jsem věděl, že kára mě čeká jednoznačně lepší.“
„Do 2. části jsme nastupovali s tím, že musíme zajet kola do 25,5 a vítězství bude naše. Jak jsem očekával, tak druhá kára byla podstatně lepší, a po 10 minutách, když jsem si dával pauzu, tak jsem mrknul na časy a všichni už jsme měli časy pod 25,3s. Vítězství bylo naše! Každopádně jsem se ještě vrátil na trať, ale kombinace naražených žeber, poletující hlavy dle odstředivých sil a klepajících se rukou mi nedovolila jet moc dlouho. Přesto bych chtěl poděkovat Lubošovi z Kár, za zapůjčení 2. molitanu, když ještě v kombinaci s brufenem mi to umožnilo jezdit aspoň tak 13. minut, přesto moje grimasa pod přilbou musela být vážně srandovní. Po zkontrolování časů už jsme věděli, že nejvyšší stupínek nám tentokrát neunikne. Antidopingová zkouška se naštěstí nekonala (kdo ví, jestli by nebyly vyloučeny 2/3 týmu) a tak se mohlo stříkat šampaňským.“
Jakub JUNOR Zbořil: „Tenhle závod byl super.Ubytování v kempu bylo fajn a noc taky, až na to, že RIK nám chtěl zneškodnit jednoho z našich tří nejlepších jezdců. Druhej den, když jsme přijeli na okruh, tak liga A měla za sebou první závod.takže se Lukáš s Pavlem odebrali do auta.(Pavel se šel učit a Lukáš spát. Já jsem sledoval ligu A. Když jsme konečně přišli na řadu, tak jsem byl hrozně rád, nerad pořád čekám. V první kvaldě jsem měl průměrnej čas 25:490s ,což nebylo špatné, ale ani dobré.naštěstí se tato první kvalda myslím nepovedla ani týmům Káry.cz a Jongens Racing Team.takže jsme měli pořád velkou šanci na vítězství. Do druhého závodu jsem nastoupil do slušné káry, ze které jsem dostal maximum.a díky času 25:110s a samozřejmě klukům, kteří měli jen o málo horší časy (cca 25:200) jsme tento závod vyhráli. Cesta zpátky do Prahy proběhla bez problémů.trvala cca 2 hodiny což je podtrhlo naší rychlost:)) Těšim se na příští závod.“
Lukáš Liška: „Myslím, že Pavel už řekl o našich přípravách a motivacích vše, mně se motivace ješte zvýšila, když jsem viděl přijet ´´Ivana a spol. ´´ Samozřejme cílem bylo upevnit si pozici v šampionátu, a to ve všech směrech, protože jsme věděli, že na silnějších strojích se ješte ukáže naše síla a převaha. První kvalifikace probíhala u mě bez problémů aspoň prvních 12 minut, kdy jsem stihl zajet několik kvalitních časů tak, že pak už jsem to mohl jen zlepšovat, ale bohužel mi po oné 12. minutě odešly pneumatiky a vůz přestal na trati absolutně držet. Ale nejrychlejší čas první kvalifikace byl pro mě více než uspokojivý.:“
„Ve druhé kvalifikaci jsem dostal absolutně pro mě neznámou motokáru 14, kterou stihl jezdec těsně před mou jízdou skoro uvařit, takže z počátku to byl dost krutý boj ne s časem ale se samotným strojem. Po 5 minutách se ovšem preumatiky zahřály na potřebnou teplotu a i řízení se vzpamatovalo a zajel jsem na ní konkurence schopné časy se špičkou, takže u mě vládla spokojenost, která byla ješte větší, když jsem uviděl časy Pavla a Juniora a celý tým se vešel pod 25.3, což bylo oproti ostatním deklasování . A pak už se jen stříkalo šampaňské a projevovaly emoce. Do konce šampionátu to bude ješte hodně vyrovnané a budem dělat maximum, abychom místo laciných přestřelek na internetu umlčeli jisté osoby svou rychlostí na trati. Pochválili by jsme kluky s Curves Racing za pohodu na trati a vzájemnou podporu, jen škoda že nevyšla ta zasloužená bedna Jinak musím pochválit oba stájové kolegy, kteří podali vynikající výkony, zvlášt Pavel, který se vlastně do motokáry posadil teprve nedávno. Takže je vidět, že naše základna je více než dobrá. Děkujeme za super zorganizovaný závod a lavne trat a prostřebí bylo bezchybné, kež by to tak bylo všude. A těšíme se na poslední finálové souboje.“