Náš tradiční moravskoslezský víkendový dvojzávod jsme zahajovali v Třinci na moderním okruhu Steel Ring. Místní okruh díky svému zázemí, délce ale hlavně i šířce okruhu a 390ccm motokárám slibuje vždy závody na vysoké úrovni. Cesta do Třince však naší pražské většině jezdců zabere podle hustoty dopravy něco kolem 5 hodin a jednou za rok tak okusíme to, co Loseři musejí absolvovat na většinu závodů – takže ještě jednou oceňuji Losery, že s námi jezdí!
Z důvodu vzdálenosti jezdí podstatná část závodníků do Třince již v pátek, a toto samozřejmě využijí k tréninku na místní trati. Problémem pak je, co s načatým večerem. V této části víkendu pak většinou přebírají otěže jezdci týmu MishMash, což je však do jisté míry limituje po zbytek závodního víkendu. Opileckým historkám a svědectví o následcích nezřízeného požívání alkoholu pak nebyl ušetřen zřejmě nikdo z ostatních jezdců Kart Race.
Trati v Třinci by obzvlášť slušel formát zdvojených spravedlivých sprintů, ale z důvodu nedostatku motokár bylo možné jet jenom jednoduché spravedlivé sprinty a z časových důvodů (čas = peníze) jen jednou, tzn. 8 závodů. Týmům by tak vzniklo nepříjemné dilema, jak rozdělit osm jízd mezi tři piloty. Po krátké debatě byl tedy přidán ještě devátý „bonusový“ závod se startovním roštem v otočeném pořadí šampionátu a s náhodně vylosovanými motokárami. Co bylo ubráno na spravedlnosti (z pohledu použití každé motokáry jednou a startovních pozic) to bylo snad vynahrazeno tím, že každý pilot mohl jet třikrát a přispět tak k výsledku týmu stejnou měrou.
Sobotní ráno nás pak přivítalo hezkým počasím a od začátku bylo jasné, že snad po několika letech nepojedeme Třinec na mokru. To mnoho jezdců ocenilo, zároveň jsme však poznali, že i Třinec umí být do jisté míry fyzicky náročný a sucho zároveň odhalilo, že káry trpí na nedotáčivost zejména do pravotočivých zatáček (potvrdí určitě každý, kdo jel 6ku). Výsledky v jednotlivých závodech tak byly hodně o kárách, kdy technický stav motokár s vyšším startovním číslem byl obecně vzato lepší než těch, které stály vepředu. Tento fakt však přispíval k zajímavým závodům, kdy se jezdci s lepšími kárami drali většinou několik kol dopředu (to samozřejmě neplatí, pokud jste Martin Hála a z posledního místa jste na konci prvního kola druzí).
Co se týče výsledků konec pole byl tentokrát hodně vyrovnaný. V důsledku jedné Robertovy penalizace skončil na posledním místě tým Top Grip s 28 body. Pouze o dva body více měli Loseři a Šneci a jen díky lepšímu umístění v jednom závodě skončili Šneci na šestém místě. Pátí byli stále s těsným odstupem jezdci TGV s 33 body. Čtvrtý, a tak trochu osamocený, skončil se 47 body FIRST Gear, a to s odstupem 9 bodů na třetí RWD Power. Stříbrný pak skončil s 61 body MishMash a zlatí byli již potřetí v této sezoně jezdci týmu EMES, tentokrát za největšího přispění exMishMasháka Martina Hály, který vyhrál i bodování jezdců.
za radu a organizátory Kartrace
Ped & Pavel
Výsledky týmy
Poř. |
Tým |
Body |
Kartrace.cz |
1 |
EMES Racing |
66 |
10 |
2 |
MISHMASH |
61 |
8 |
3 |
RWD Power |
56 |
6 |
4 |
First Gear |
47 |
5 |
5 |
TGV Racing |
33 |
4 |
6 |
Red Šneks |
30 |
3 |
7 |
Loser Racing |
30 |
2 |
8 |
Top Grip Racing |
28 |
1 |
Výsledky Jezdci
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Body |
1 |
Martin Hála |
EMES Racing |
28 |
2 |
Jan Vejbora |
RWD Power |
26 |
3 |
Miroslav Šimek |
First Gear |
23 |
3 |
Jiří Vostoupal |
MISHMASH |
23 |
5 |
Pavel Matějíček |
MISHMASH |
22 |
6 |
Victor Trnka |
EMES Racing |
20 |
7 |
Jan Vopátek |
RWD Power |
19 |
8 |
Jan Šrámek |
EMES Racing |
18 |
8 |
Bedřich Málek |
First Gear |
18 |
10 |
Jakub Svoboda |
MISHMASH |
16 |
11 |
Jan Chrobok |
Loser Racing |
14 |
12 |
Michaela Veselá |
TGV Racing |
13 |
12 |
Marcel Rychlý |
Red Šneks |
13 |
14 |
Jan Ranný |
TGV Racing |
12 |
14 |
Robert Matuška |
Top Grip Racing |
12 |
16 |
Michal Prudil |
RWD Power |
11 |
16 |
Michal Pavlát |
Top Grip Racing |
11 |
18 |
Jiří Motl |
Red Šneks |
9 |
18 |
Jan Veselý |
Loser Racing |
9 |
20 |
Richard Kába |
TGV Racing |
8 |
20 |
Peter Helcmanovský |
Red Šneks |
8 |
22 |
Jan Peterka |
Loser Racing |
7 |
23 |
Eliška Líbalová |
First Gear |
6 |
24 |
Matěj Matuška |
Top Grip Racing |
5 |
Závod 1
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Miroslav Šimek |
First Gear |
3 |
10 |
01:11.327 |
2 |
Marcel Rychlý |
Red Šneks |
12 |
8 |
01:11.166 |
3 |
Jan Chrobok |
Loser Racing |
13 |
6 |
01:11.190 |
4 |
Jan Vopátek |
RWD Power |
8 |
5 |
01:11.573 |
5 |
Jakub Svoboda |
MISHMASH |
5 |
4 |
01:11.855 |
6 |
Jan Ranný |
TGV Racing |
6 |
3 |
01:12.095 |
7 |
Victor Trnka |
EMES Racing |
1 |
2 |
01:12.248 |
8 |
Matěj Matuška |
Top Grip Racing |
9 |
1 |
01:11.761 |
2
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Victor Trnka |
EMES Racing |
3 |
10 |
01:11.489 |
2 |
Bedřich Málek |
First Gear |
5 |
8 |
01:12.084 |
3 |
Robert Matuška |
Top Grip Racing |
12 |
6 |
01:11.367 |
4 |
Jiří Vostoupal |
MISHMASH |
6 |
5 |
01:12.412 |
5 |
Michal Prudil |
RWD Power |
9 |
4 |
01:11.213 |
6 |
Jiří Motl |
Red Šneks |
13 |
3 |
01:11.793 |
7 |
Jan Chrobok |
Loser Racing |
1 |
2 |
01:12.552 |
8 |
Richard Kába |
TGV Racing |
8 |
1 |
01:13.713 |
3
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Jan Vejbora |
RWD Power |
12 |
10 |
01:11.237 |
2 |
Victor Trnka |
EMES Racing |
5 |
8 |
01:11.560 |
3 |
Pavel Matějíček |
MISHMASH |
8 |
6 |
01:11.424 |
4 |
Michaela Veselá |
TGV Racing |
9 |
5 |
01:12.094 |
5 |
Michal Pavlát |
Top Grip Racing |
13 |
4 |
01:12.134 |
6 |
Jan Veselý |
Loser Racing |
3 |
3 |
01:12.372 |
7 |
Peter Helcmanovský |
Red Šneks |
1 |
2 |
01:12.389 |
8 |
Eliška Líbalová |
First Gear |
6 |
1 |
01:13.068 |
4
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Jakub Svoboda |
MISHMASH |
9 |
10 |
01:11.382 |
2 |
Jan Vopátek |
RWD Power |
13 |
8 |
01:11.321 |
3 |
Jan Chrobok |
Loser Racing |
5 |
6 |
01:11.871 |
4 |
Miroslav Šimek |
First Gear |
8 |
5 |
01:11.757 |
5 |
Jan Ranný |
TGV Racing |
12 |
4 |
01:11.730 |
6 |
Matěj Matuška |
Top Grip Racing |
1 |
3 |
01:12.595 |
7 |
Jan Šrámek |
EMES Racing |
6 |
2 |
01:12.605 |
8 |
Marcel Rychlý |
Red Šneks |
3 |
1 |
01:11.912 |
5
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Jiří Vostoupal |
MISHMASH |
12 |
10 |
01:11.466 |
2 |
Jan Šrámek |
EMES Racing |
8 |
8 |
01:11.739 |
3 |
Michal Prudil |
RWD Power |
1 |
6 |
01:12.322 |
4 |
Richard Kába |
TGV Racing |
13 |
5 |
01:12.392 |
5 |
Bedřich Málek |
First Gear |
9 |
4 |
01:11.513 |
6 |
Jiří Motl |
Red Šneks |
5 |
3 |
01:12.841 |
7 |
Jan Peterka |
Loser Racing |
6 |
2 |
01:13.671 |
8 |
Robert Matuška |
Top Grip Racing |
3 |
1 |
01:11.891 |
Penalizace: Bedřich Málek +10s, Robert Matuška +30s
6
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Pavel Matějíček |
MISHMASH |
13 |
10 |
01:11.012 |
2 |
Jan Šrámek |
EMES Racing |
9 |
8 |
01:11.118 |
3 |
Jan Vejbora |
RWD Power |
3 |
6 |
01:11.680 |
4 |
Michaela Veselá |
TGV Racing |
1 |
5 |
01:12.484 |
5 |
Eliška Líbalová |
First Gear |
12 |
4 |
01:12.001 |
6 |
Michal Pavlát |
Top Grip Racing |
5 |
3 |
01:12.446 |
7 |
Jan Veselý |
Loser Racing |
8 |
2 |
01:12.642 |
8 |
Peter Helcmanovský |
Red Šneks |
6 |
1 |
01:13.124 |
7
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Martin Hála |
EMES Racing |
12 |
10 |
01:11.172 |
2 |
Miroslav Šimek |
First Gear |
13 |
8 |
01:11.261 |
3 |
Jan Vopátek |
RWD Power |
5 |
6 |
01:12.209 |
4 |
Jan Ranný |
TGV Racing |
3 |
5 |
01:12.188 |
5 |
Marcel Rychlý |
Red Šneks |
8 |
4 |
01:12.590 |
6 |
Jan Peterka |
Loser Racing |
9 |
3 |
01:12.386 |
7 |
Jakub Svoboda |
MISHMASH |
1 |
2 |
01:12.227 |
8 |
Matěj Matuška |
Top Grip Racing |
6 |
1 |
01:14.885 |
8
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Martin Hála |
EMES Racing |
13 |
10 |
01:11.096 |
2 |
Jiří Vostoupal |
MISHMASH |
3 |
8 |
01:11.871 |
3 |
Bedřich Málek |
First Gear |
1 |
6 |
01:11.890 |
4 |
Robert Matuška |
Top Grip Racing |
8 |
5 |
01:12.310 |
5 |
Jan Veselý |
Loser Racing |
12 |
4 |
01:12.370 |
6 |
Jiří Motl |
Red Šneks |
9 |
3 |
01:12.143 |
7 |
Richard Kába |
TGV Racing |
5 |
2 |
01:12.775 |
8 |
Michal Prudil |
RWD Power |
6 |
1 |
01:12.843 |
9
Poř. |
Jezdec |
Tým |
Kára |
Body |
Nej. čas |
1 |
Jan Vejbora |
RWD Power |
13 |
10 |
01:11.378 |
2 |
Martin Hála |
EMES Racing |
3 |
8 |
01:11.242 |
3 |
Pavel Matějíček |
MISHMASH |
1 |
6 |
01:11.725 |
4 |
Peter Helcmanovský |
Red Šneks |
12 |
5 |
01:11.924 |
5 |
Michal Pavlát |
Top Grip Racing |
9 |
4 |
01:11.863 |
6 |
Michaela Veselá |
TGV Racing |
11 |
3 |
01:12.235 |
7 |
Jan Peterka |
Loser Racing |
5 |
2 |
01:12.481 |
8 |
Eliška Líbalová |
First Gear |
8 |
1 |
01:12.536 |
Startovní rošt do bonusového závodu: 5, 12, 9, 13, 11, 1, 8, 3